Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget en litt dårlig side av meg - jeg kan bli litt sjalu når kjæresten min snakker positivt om andre jenter. Han gjør ikke noe feil egentlig, han snakker om venninnene sine akkurat som han snakker om kompisene sine, det kan være at han bare videreforteller noe som en venninne gjorde og forteller hvor "sykt morsom hun var" og ler. Da merker jeg at jeg kan føle på sånne dumme tanker "hvorfor synes han hun er så syykt morsom da... han synes sikkert hun er mye morsommere enn meg" osv. Jeg VET at det er mitt problem at jeg er oversensitiv og jeg VET at han ikke gjør noe galt og at min reaksjon er veldig uattraktiv. 

Problemet er at JEG er redd for å ødelegge dette forholdet ved å være sjalu. Han vet at jeg kan kjenne på disse følelsene iblant og betrygger meg om at det er meg han vil ha, men problemet er at han kjenner meg så utrolig godt at han merker med en eneste gang jeg føler litt på disse følelsene. Det er helt sykt hvor fort han merker det, selv når jeg prøver å være normal så merker han at jeg er annerledes og at noe er galt. Jeg kan godt forstå at det blir irriterende om det skjer for ofte. Jeg vil ikke være slik! Jeg er redd for at han skal bli lei av at jeg blir "mutt" på denne måten. Er det noen som har tips på hvordan jeg kan tenke for å slutte å bli slik og bare oppføre meg normalt? Tips på å trykke bort følelsen av sjalusi? Vi snakket nettopp på telefon og en slik hendelse skjedde, og nå med en gang da vi la på så føler jeg på følelsen "ååååh hvorfor blir jeg sånn?!" og blir også redd for at han skal bli lei av meg.

Anonymkode: 47fc9...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er lettere å minimere problemet enn å skjule det eller få det bort. Enn om du rett og slett bestemmer deg for at i en periode så skal du bekrefte han når dette skjer? Når han sier at X er sykt morsom så sier du "Ja, hun er virkelig morsom" eller "Jeg kan tenke meg at det der var morsomt." Og så snakkker du om noe annet hvis det blir for mye.

Ikke tenk at dette er noe du skal skjule, men ikke la det ta overhånd heller. Og jeg synes det er helt på sin plass å la det skinne gjennom at det er irriterende hvis han legger ut i det vide og det brede om en person. Det betyr ikke at du er sykelig sjalu, bare at du har mer interessante ting å snakke om.

• Liker 1
Skrevet

Vær heller åpen om sjalusi og usikkerhet. 

Min kjæreste var det, og jeg så på det som en stor gave, og noe av det som gjør at jeg vil ha mer av ham og ikke blir lei ham. 

Anonymkode: 18d6b...e2c

Skrevet

Jeg snakker alltid med typen min når jeg føler meg usikker og sjalu selv om jeg føler meg skikkelig teit og dramatisk. Jeg har funnet ut at det får hjelper meg mye. Da får jeg det ut av systemet og jeg har til og med blitt mindre sjalu. 

Jeg var sjalu på eksen hans en periode fordi han snakket mye om fortiden hans når vi ble bedre kjent. Selvfølgelig ble hun da også nevnt ganske ofte fordi hun så klart var en stor del av hans fortid. Han sa aldri noe feil men for en eller annen grunn hengte jeg meg oppi det fordi jeg er usikker og var redd han skulle savne henne eller at jeg ikke var like bra. 

Først tenkte jeg å holde kjeft men da ble ting værre. Jeg hang meg bare mer oppi det og ble bare mer og mer usikker hver gang. Til slutt sa jeg det. Han var så god og snill. Vi lå lenge sammen og han forsto hvorfor det kunne være litt ekkelt til tider. Uansett om han ikke hadde forstått så orket han i det minste å høre på meg og det hjalp veldig. Jeg har ikke tenkt på det siden og han har nevnt henne. Det bare gjør meg ingenting lengre. Sinnsykt godt. 

Jeg er fortsatt usikker på andre ting men vi snakker alltid om det når ting skjer. Han har lovet meg å gjøre det samme hvis han noen gang blir det. 

Anonymkode: c8ef3...840

• Liker 4
Skrevet

Heldekkende burka montert på rett vis burde løse det skulle jeg tro. :glare: 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ikke hold slikt inne, for en dag vil du eksplodere, bedre å prate sammen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...