Madame Butterfly Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/y4mlar/bilen-ble-smadret-i-e39-tunnel-faar-ikke-en-krone-i-erstatning Veivesenet sier: – Dette er noe som kan skje. Fjell er i bevegelse, og sprekkdannelser kan oppstå, sa avdelingsdirektør Svenn Finden i Statens vegvesens avdeling for drift og vedlikehold vest til BT 30. juli. Jeg lurer på om de har så dårlig kontroll på tunellene her i landet. Synest det stadig er ting som løsner og faller ned på biler. Både inne i og utenfor tuneller. Går det virkelig ikke an å pøse på med mer penger til vedlikehold og sikring? Vil jo sysselsette flere mennesker også. Er jo livsfarlig.
Nordilandet Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 (endret) Skjer det så ofte? Jeg bor på hammarøya i Nordland, og for å kunne komme meg noen timer sørover til Fauske, må jeg kjøre gjennom 16! Tunneler. De fleste er lange. Mange av disse tunnelene er egentlig ikke engang godkjente men har dispensasjon for å være i drift (dette er e6! Helt vilt egentlig). Men selv om det noen ganger havner en stein i veibanen i tunnelene eller utenfor (fra fjellsiden) er det sjeldent dette skjer og jeg kan ikke huske at det har vært noen alvorlig skadet på menesker. Skal ha veldig uflaks når de akkurat treffer bilen. Men når det er sagt, vi kjører partiet med hjerte i halsen hver gang. Mye bilulykker pga dårlige veie og tunneler, ikke pga stein i veien. Burde absolutt følges bedre med på og egentlig vært oppgradert kraftig for lenge siden. Men alt nord for polarsirkelen er ikke verdt å bruke penger på. Må tilføye at dette er eneste måten å komme seg fra Fauske og videre nordover. Det fins ingen alternativ bilvei, med mindre man kjørere via svergie. Endret 16. oktober 2021 av Nordilandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå