AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg satt mitt tredje stikk i dag. Helt siden første injeksjonen er jeg totalt blottet for sultfølelse. Jeg er ikke kvalm eller uvel eller slikt, men jeg kjenner null sult. Når jeg spiser blir jeg veldig fort mett, eller egentlig ikke mett men det bare frister ikke på en måte. Jeg er altså en som pleide å tenke på mat og snop døgnet rundt, nå kjenner jeg bare meh det har jeg ikke noe lyst på. Føler meg på en måte «helt rolig» i hodet?? Men jeg lurer på, nå som jeg ikke føler noe behov for mat sånn egentlig, hva og når burde jeg spise? I dag jeg jeg spist: 1 brødskive til frokost (lagde 2 men orket bare 1) Et halvt stykke lasagne til middag En halv skyr (orket ikke hele) Litt salat til kvelds Dette er det jeg orker å spise. Hva vil skje med meg om det fortsetter slik? Dette er vel for lite mat? Sjølv for en som ønsker å gå ned 40kg?? Jeg tar kun 0,6 nå og skal trappe helt opp til 3mg, men hva skjer da egentlig når jeg har det slik allerede nå? Også jeg som ble klam og dårlig om det gikk mer enn 3 timer mellom hvert måltid før kjenner ingenting nå?? Anonymkode: 1d55c...8db
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Snakk med legen din om bekymringene dine. Når det er sagt tenker jeg det kan være fint å telle kalorier for å passe på at du spiser passelig og riktig/sunn mat. Da blir det lettere å vite hva som er riktig mengde og innhold også senere når du skal slutte med medisinen og sultfølelsen kanskje kommer tilbake igjen? Anonymkode: ef65e...b16
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Du trenger ikke øke om du har effekt der du er. Spis mat som er næringsrik! Anonymkode: fded1...63d 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Det eneste du gjør er jo å lure deg selv. Du spiser lite og tilslutt får ikke kroppen nok næring, vitaminer og mineraler som gir andre problemer enn overvekt. Du endrer ingen vaner bare ved å kutte mat bare fordi medisinen gir metthetsfølelse, du legger ikke om noe kosthold. I det øyeblikket du slutter med Saxenda (for det er tross alt bare ment for å brukes en periode) har du ingen endringer å falle tilbake på, da er sulten tilbake og du går rett opp i vekt igjen. Anonymkode: d26d2...a40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå