Gå til innhold

Prøver å reservere hotell i Frankrike, men får beskjed om "Card declined". Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sendt mail til hotellet, men regner med jeg ikke får svar så sent. Jeg har reservert med mitt Bank Norwegian-kort som jeg bruker stadig vekk til reiser og nettshopping, aldri hatt noen problemer med det. Er dekning på kortet og kortnr og valid date/CVC kode er riktig. Er bare snakk om at hotellet skal trekke et depositum for 1 natt for å sjekke at kortet er gyldig. Brukte kortet senest i dag uten noe problem. Så hvorfor funker det ikke på hotellbookingen? Noen som vet?

Har dsv ingen andre kredittkort heller, og jeg har 0 på brukskonto (får lønn på tirsdag). 

Anonymkode: 12a9d...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kortet være sperret for utlandet? Det kan ofte stilles inn i nettbanken. 

  • Liker 3
Skrevet

Franskmenn er litt sære, på en del nettsider kan man kun betale med franske kredittkort (for eksempel IKEA). Høres litt vel spesielt ut at dette skulle gjelde et hotell, men man vet aldri.

Anonymkode: 08619...874

Skrevet

Jeg hadde tenkt regionssperre. 

  • Liker 1
Skrevet

Regionsperre

Anonymkode: d522d...073

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Franskmenn er litt sære, på en del nettsider kan man kun betale med franske kredittkort (for eksempel IKEA). Høres litt vel spesielt ut at dette skulle gjelde et hotell, men man vet aldri.

Anonymkode: 08619...874

At franskmenn kan være sære der ja så vist. Har selv i tankene å reise på intterrail, muligens neste år. Og har selvsagt lyst til også å prøve franske TGV tog. Og før pandemien kunne folk med interrailbillett reservere seter på TGV togene via SNCFs hjemmesider. Men så fant SNCF ut at i disse coronatider så var det nok best og fjerne den muligheten. Det var bedre at folk med interrailbillett ordnet dette i på stasjonen enten i luka eller på automat.

Skrevet

Bra jeg kan fransk, fant ut hva som har skjedd. Hotellet sendte meg en mail på fransk om at kortet går ut i desember, og de krever at kortet må ha gyldig dato når jeg sjekker inn. Fant heldigvis et annet kort jeg hadde litt penger på. Litt arrogant å forvente at folk kan flytende fransk, men som flere skriver, franskmenn er sære :) 

Så da vet dere det, om dere skal reservere hotell i Frankrike (uten å betale på forhånd) så sjekk gyldighetsdatoen på kortet. 

Mvh TS

Anonymkode: 12a9d...d37

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra jeg kan fransk, fant ut hva som har skjedd. Hotellet sendte meg en mail på fransk om at kortet går ut i desember, og de krever at kortet må ha gyldig dato når jeg sjekker inn. Fant heldigvis et annet kort jeg hadde litt penger på. Litt arrogant å forvente at folk kan flytende fransk, men som flere skriver, franskmenn er sære :) 

Så da vet dere det, om dere skal reservere hotell i Frankrike (uten å betale på forhånd) så sjekk gyldighetsdatoen på kortet. 

Mvh TS

Anonymkode: 12a9d...d37

Dette gjelder jo ikke bare i Frankrike, kortet må ha dekning i perioden man skal bo på hotell. I hvert fall med mindre hele er forhåndsbetalt. Man bør ha to kort med ulikt utløpsår av denne grunn.

Anonymkode: f64eb...fa0

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette gjelder jo ikke bare i Frankrike, kortet må ha dekning i perioden man skal bo på hotell. I hvert fall med mindre hele er forhåndsbetalt. Man bør ha to kort med ulikt utløpsår av denne grunn.

Anonymkode: f64eb...fa0

Har ikke opplevd det før. Men hotellet skrev også at man må betale med samme kort man reserverer med ved innsjekk. Og nytt kort får jeg vel ikke av Bank Norwegian før det nærmer seg utløpsdato regner jeg med. 

Anonymkode: 12a9d...d37

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke opplevd det før. Men hotellet skrev også at man må betale med samme kort man reserverer med ved innsjekk. Og nytt kort får jeg vel ikke av Bank Norwegian før det nærmer seg utløpsdato regner jeg med. 

Anonymkode: 12a9d...d37

Du får kortet en måneds tid i forveien. Hvis du må bestille hotell før det ville jeg forhåndsbetalt mens nåværende kort er gyldig.

Anonymkode: f64eb...fa0

Skrevet

Ts her igjen, hotellet jeg reserverte rom på virker litt shady. De påstår fortsatt at det ikke er dekning på kortet mitt (jeg prøvde med et annet kort og er mer enn nok penger på det). Og det samme skrev de til venninna mi, som har et kort som går ut i 2024 med 50.000 i kredittgrense. Så vi avbestilte. Håper bare ikke de prøver å scamme meg for penger nå.. 

Jeg sa fra til booking.com også at det ble mye problemer ved booking av akkurat dette hotellet. Er bare veldig rart! 

Anonymkode: 12a9d...d37

Skrevet

Måtte du identifisere deg med Bank ID når du prøvde å betale?

Skrevet
nomore82 skrev (11 minutter siden):

Måtte du identifisere deg med Bank ID når du prøvde å betale?

Nei, dette her var via booking.com og det stod at vi skulle betale ved innsjekk. Men hotellet ville reservere hele beløpet for å forsikre seg at det var dekning på kortet, dette ville bli returnert etter noen dager. Greit nok at det første kortet jeg brukte ikke ble godkjent pga det går ut nå i desember, men det andre er jo gyldig til 2024 eller noe sånt. Håper bare ikke de misbruker kortet mitt nå da.. Aldri opplevd dette før. 

Anonymkode: 12a9d...d37

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her igjen, hotellet jeg reserverte rom på virker litt shady. De påstår fortsatt at det ikke er dekning på kortet mitt (jeg prøvde med et annet kort og er mer enn nok penger på det). Og det samme skrev de til venninna mi, som har et kort som går ut i 2024 med 50.000 i kredittgrense. Så vi avbestilte. Håper bare ikke de prøver å scamme meg for penger nå.. 

Jeg sa fra til booking.com også at det ble mye problemer ved booking av akkurat dette hotellet. Er bare veldig rart! 

Anonymkode: 12a9d...d37

Hvis du bestiller gjennom booking.com vil de gi deg beskjed hvis du har reservasjoner liggende på kort som snart utløper. Da må du legge inn et nytt kort. 

Anonymkode: f64eb...fa0

Skrevet
On 10/17/2021 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

Nei, dette her var via booking.com og det stod at vi skulle betale ved innsjekk. Men hotellet ville reservere hele beløpet for å forsikre seg at det var dekning på kortet, dette ville bli returnert etter noen dager. Greit nok at det første kortet jeg brukte ikke ble godkjent pga det går ut nå i desember, men det andre er jo gyldig til 2024 eller noe sånt. Håper bare ikke de misbruker kortet mitt nå da.. Aldri opplevd dette før. 

Anonymkode: 12a9d...d37

Jeg hadde akkurat samme problem denne uken med et hotell i Italia. Jeg har booket flere andre hotell gjennom Booking.com i Italia nå nylig, og det gikk fint med de, med samme kort. Og jeg hadde booket dette hotellet for flere uker, og det gikk fint med reservasjonen. Plutselig fikk jeg beskjed om at kortet ikke var gyldig, og at jeg måtte fikse dette ila. 24 timer. Jeg la inn samme kort på nytt, fikk samme beskjed. Prøvde med to andre kort, alle 3 hadde nok penger på kortet (dette var snakk om en overnatting i 2 netter, og ingenting skulle betales før ankomst), regionsperren var åpnet og det hadde som sagt gått på de andre hotellene. Jeg skrev også melding til hotellet. Det virket til slutt som at det gikk i orden, det stod "bekreftet" på booking. Så 2 dager senere fikk jeg plutselig beskjed om at rommet var kansellert!! Ringte til hotellet, de påstod at booking.com hadde kansellert rommet, og kunne nå kun tilby meg et rom til den dobbelte prisen! Ringte til booking.com de påstod det var hotellet som hadde kansellert, og de kunne dessverre heller ikke hjelpe! Så endte med at jeg måtte booke nytt hotell bare en uke før avreise. Jeg fant også akkurat samme rom på samme hotell hos Hotels.com til en billigere pris enn hun påstod, så hotellet hadde tydeligvis ledig rom, de ville bare ikke hjelpe.

Men i ditt tilfelle så virker det jo gjerne som at det er gyldigheten på kortet som gjaldt da. Du kan jo gjerne ringe til de som utsteder kortet ditt og høre om når de vil sende et nytt, ettersom det går ut i desember?

Anonymkode: 800ba...ef7

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde akkurat samme problem denne uken med et hotell i Italia. Jeg har booket flere andre hotell gjennom Booking.com i Italia nå nylig, og det gikk fint med de, med samme kort. Og jeg hadde booket dette hotellet for flere uker, og det gikk fint med reservasjonen. Plutselig fikk jeg beskjed om at kortet ikke var gyldig, og at jeg måtte fikse dette ila. 24 timer. Jeg la inn samme kort på nytt, fikk samme beskjed. Prøvde med to andre kort, alle 3 hadde nok penger på kortet (dette var snakk om en overnatting i 2 netter, og ingenting skulle betales før ankomst), regionsperren var åpnet og det hadde som sagt gått på de andre hotellene. Jeg skrev også melding til hotellet. Det virket til slutt som at det gikk i orden, det stod "bekreftet" på booking. Så 2 dager senere fikk jeg plutselig beskjed om at rommet var kansellert!! Ringte til hotellet, de påstod at booking.com hadde kansellert rommet, og kunne nå kun tilby meg et rom til den dobbelte prisen! Ringte til booking.com de påstod det var hotellet som hadde kansellert, og de kunne dessverre heller ikke hjelpe! Så endte med at jeg måtte booke nytt hotell bare en uke før avreise. Jeg fant også akkurat samme rom på samme hotell hos Hotels.com til en billigere pris enn hun påstod, så hotellet hadde tydeligvis ledig rom, de ville bare ikke hjelpe.

Men i ditt tilfelle så virker det jo gjerne som at det er gyldigheten på kortet som gjaldt da. Du kan jo gjerne ringe til de som utsteder kortet ditt og høre om når de vil sende et nytt, ettersom det går ut i desember?

Anonymkode: 800ba...ef7

Høres ut som et lite tjuvtriks.

Legge ut rom til en billig penge. Så slette bookingen pga «teknisk feil» kort tid før opphold og så tilby kunden dyrere rom siden det er så kort tid i forveien.

De fleste går på siden vi ofte planlegger rundt det hotellet vi fant mtp transport og lokasjon. Enklere å bare ta rom til høyere pris enn å endre alt på kort tid.

  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, nomore82 said:

Høres ut som et lite tjuvtriks.

Legge ut rom til en billig penge. Så slette bookingen pga «teknisk feil» kort tid før opphold og så tilby kunden dyrere rom siden det er så kort tid i forveien.

De fleste går på siden vi ofte planlegger rundt det hotellet vi fant mtp transport og lokasjon. Enklere å bare ta rom til høyere pris enn å endre alt på kort tid.

Akkurat det jeg også fikk følelsen av. Rommet var opprinnelig bestilt med god rabatt hos booking, fordi jeg har gode fordeler der. Klarte heldigvis å finne et sentralt rom som var ganske bra, til en ikke altfor dyr pris (selvsagt dyrere enn det opprinnelige rommet, men langt i fra så dyrt som de selv foreslo). Men litt mer stress enn ønskelig så kort tid før ferien:P

Anonymkode: 800ba...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...