AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Min datter på 12 har forandret seg veldig bare på ett år. Hun er cirka 160 cm høg og veier 54 kg. Jeg selv så ikke slik ut da jeg var på hennes alder, å vi har helt forskjellig kropp. Jeg har alltid vært den høye og tynne. Greia er faktisk at hun veier mer enn meg, å jeg er 170. Hun har fått voldsomt til rumpe/lår, og puppene hennes er også større enn mine. Høres det ut som hun kommer til å slite med vekta når hun blir eldre? Anonymkode: ead79...f1c 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Ikke nødvendigvis, puberteten gjør rare ting med kropper. Anonymkode: 26a21...260 21
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Hun høres helt normalvektig ut? Også er det jo helt normalt å få større lår osv, når man er rundt 12 år. Det er umulig å si noe om at hun kommer til å slite med vekt eller ikke senere i livet. Det kommer jo an på hvordan livsstilen hennes er. Anonymkode: 63a40...704 38
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun høres helt normalvektig ut? Også er det jo helt normalt å få større lår osv, når man er rundt 12 år. Det er umulig å si noe om at hun kommer til å slite med vekt eller ikke senere i livet. Det kommer jo an på hvordan livsstilen hennes er. Anonymkode: 63a40...704 Hun kan fint bruke str 14 i klær. Anonymkode: ead79...f1c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun kan fint bruke str 14 i klær. Anonymkode: ead79...f1c Til 14 åringer liksom? Det er ikke unormalt. Mange av venninnene mine ble høyere, og fikk større bryst osv, når vi var 12. Jeg ble 14 før jeg forandret meg noe særlig fysisk. Det varierer veldig på den alderen, men jeg tror det meste er normalt. Og jeg håper virkelig at du ikke kommenterer på noe av dette til datteren din. Anonymkode: 63a40...704 33
Polyester Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Gjør det noe om hun blir lubben? Så lenge hun ikke blir så tjukk at det sliter på kroppen og helsa så har det vel lite å si hvordan hun ser ut? Er du en sånn mor som snakker om å være slank og være på diett hele tiden eller? 36
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min datter på 12 har forandret seg veldig bare på ett år. Hun er cirka 160 cm høg og veier 54 kg. Jeg selv så ikke slik ut da jeg var på hennes alder, å vi har helt forskjellig kropp. Jeg har alltid vært den høye og tynne. Greia er faktisk at hun veier mer enn meg, å jeg er 170. Hun har fått voldsomt til rumpe/lår, og puppene hennes er også større enn mine. Høres det ut som hun kommer til å slite med vekta når hun blir eldre? Anonymkode: ead79...f1c Seriøst? Du høres ikke ut som en god mor. Det er heldigvis sånn som man får si på kg. Du er altfor opptatt av vekt. Du burde heller være opptatt av om hun har det bra og ikke skjemme henne bort. ALle barn skal tvinges til å spise grønnsaker og salat også. Hver gang jeg får barn i restauranten min og de skal ha alt uten grønnskaker og salat, tenker jeg er de er ræva oppdratt. Elsk ungen din og vær streng samtidig. Anonymkode: 80957...b9b 36
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #8 Skrevet 16. oktober 2021 Holy shit, kom deg til psykolog, før det går så langt at det er datteren din som får smellen og må gå til psykolog fordi du aldri tok deg tid eller råd! Anonymkode: 61d9b...f40 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 16. oktober 2021 Det er vel heller du som er veldig slank hvis du er 170 cm og under 54 kg. Anonymkode: 514f4...648 69
Anoia Skrevet 16. oktober 2021 #10 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres det ut som hun kommer til å slite med vekta når hun blir eldre? Anonymkode: ead79...f1c Ja, det høres ut som om vekt kommer til å bli et tema hun vil slite med, takket være hennes mor. 42
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 Ville ikke bekymret meg så mye hvis hun spiser sunt og er aktiv. De vokser litt i rykk og napp i den alderen. Om hun derimot spiser mye drittmat og har en stillesittende livsstil ville jeg forsøkt å gjøre noe med det - uten å nevne vekt oppmuntre henne til å bli sunnere. Faren med å være stor så tidlig er jo at dette bare blir verre utover i tenårene og det er ikke moro å være en overvektig tenåring. Anonymkode: a46ad...63c 1
PetterKanin Skrevet 16. oktober 2021 #12 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ville ikke bekymret meg så mye hvis hun spiser sunt og er aktiv. De vokser litt i rykk og napp i den alderen. Om hun derimot spiser mye drittmat og har en stillesittende livsstil ville jeg forsøkt å gjøre noe med det - uten å nevne vekt oppmuntre henne til å bli sunnere. Faren med å være stor så tidlig er jo at dette bare blir verre utover i tenårene og det er ikke moro å være en overvektig tenåring. Anonymkode: a46ad...63c Det er da helt individuelt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #13 Skrevet 16. oktober 2021 PetterKanin skrev (11 minutter siden): Det er da helt individuelt. De fleste synes nok ikke det er så moro å falle utenfor «normalen» i den alderen. Men viktigst av alt er at noe helsemessig gunstig er det ikke å være overvektig, særlig i så ung alder. Anonymkode: a46ad...63c 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #14 Skrevet 16. oktober 2021 Hmm, litt ubehagelig tema må jeg si! Skal vi diskutere og spekulere på datteren din sin kropp, så kan vi vel også diskutere din? .. for du høres veldig tynn ut igjen?! 🧐🧐🧐🧐 Asså jeg blir så mektig lei av dette kropp-styret!I den aldern vokser jo kroppen i «alle kanter!» Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye over kroppen hennes, hu har nok press fra medier og skolen. Tro meg. Min mor var nemlig ekstrem til å påpeke. Pappa sin kropp og min søsters kropp. Men jeg slapp unna pga jeg har mammas spinkel-kropp. Jeg tror dette hysteriet til mamma,den forbanna hintingen (det var aldri direkte kommentarer) har påvirket meg selv i voksen alder. Har hatt spiseproblemer i mange år, og søstern min sliter daglig med mat og konstant slanking. Dette ble visst litt lenger enn jeg trodde. Men vær så snill… IKKE overfør dine følelser/bekymringer på henne. Hun merker det, selvom du ikke tror det. Hun vil merke blikk og hinting og hemmelig slankemiddager. når det er sagt, så syns jeg foreldre må stå til ansvar når det er spørsmål om helseproblemer. Ser flere veldig overvektig små barn, og det er ikke barn sin feil- det er foreldrene. Anonymkode: f0fe0...e11 29
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #15 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg synes det er helt utrolig at man som forelder og voksen ikke vet at det er helt innenfor normalen at noen blir litt rundere, eller til og med legger på seg, rundt puberteten. Dette kan skje både gutter og jenter, og skyldes hormoner. Det betyr ikke at man blir overvektig. Hvis man ikke innehar kunnskapen selv fra tidligere, kan man faktisk tilegne seg kunnskap om hva som skjer før og ved pubertet. Anonymkode: 91c98...207 16
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #16 Skrevet 16. oktober 2021 Nøyaktig slik var det her óg. Ikke lubben, men spiste dobbelt av resten av familien, tyngre enn meg, 160, 12 år, noen-og-femti kilo. Nå et år etterpå: 13 år, ca54 kilo, 170 cm. Slank. Alminnelig småspist. Anonymkode: 2c80f...884 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #17 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min datter på 12 har forandret seg veldig bare på ett år. Hun er cirka 160 cm høg og veier 54 kg. Jeg selv så ikke slik ut da jeg var på hennes alder, å vi har helt forskjellig kropp. Jeg har alltid vært den høye og tynne. Greia er faktisk at hun veier mer enn meg, å jeg er 170. Hun har fått voldsomt til rumpe/lår, og puppene hennes er også større enn mine. Høres det ut som hun kommer til å slite med vekta når hun blir eldre? Anonymkode: ead79...f1c Veldig snevert syn, spør du meg. Det er jo grunnlaget og jobben du legger fra nå og til hun flytter ut som avgjør om hun blir overvektig. Ikke hvordan hun ser ut akkurat nå. Anonymkode: 49591...f22 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #18 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville ikke bekymret meg så mye hvis hun spiser sunt og er aktiv. De vokser litt i rykk og napp i den alderen. Om hun derimot spiser mye drittmat og har en stillesittende livsstil ville jeg forsøkt å gjøre noe med det - uten å nevne vekt oppmuntre henne til å bli sunnere. Faren med å være stor så tidlig er jo at dette bare blir verre utover i tenårene og det er ikke moro å være en overvektig tenåring. Anonymkode: a46ad...63c Hun klager over at hun synes hun har store lår, jeg har ikke nevnt noe for at hun skal tenke det om seg selv. Selvfølgelig sier jeg at det har hun ikke, å at hun er fin som hun er. Men, når vi har grønnsaker til middag, så skal hun aldri ha det, spiser godteri hver dag, sitter mye. Anonymkode: ead79...f1c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #19 Skrevet 16. oktober 2021 Vet om mange små nette mødre med store barn, det er ikke noe feil eller unormalt med det. Anonymkode: 1f347...789 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #20 Skrevet 16. oktober 2021 Hvis du er 170 høy og veier under 54 kg er du jo undervektig. 😕 Det høres ut som om du har et unormalt forhold til kropp og vekt. Anonymkode: b9bdb...284 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå