Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og skal av ulike grunner ikke amme når barnet kommer. Det jeg da lurer på er hvordan unngå å produsere mye melk i puppene. Er det noen som har erfaring? Jm sa at jeg skulle bruke en veldig stram sportbh, men jeg har ekstremt store pupper som gjør det litt vanskelig å få det stramt nok.. lurer derfor på om noen har prøvd tilsvarende eller noe annet som har hjulpet? 

Anonymkode: 38643...ace

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes tabletter å få på resept. Det med stram sports bh er bare tull. Puppene bli drit store og så øm at man skriker bare av å røre de. Spør fastlegen heller

Skrevet

Melk får du uansett, men om du søker på ammehjelpen er det flere metoder for å få den til å forsvinne fortere og på minst ubehagelig måte.

Skrevet
Happylife skrev (6 timer siden):

Finnes tabletter å få på resept. Det med stram sports bh er bare tull. Puppene bli drit store og så øm at man skriker bare av å røre de. Spør fastlegen heller

Har hørt om de tablettene, men jm ville fraråde de da det visst er store sannsynligheter for å få psykiske bivirkninger? Har slitt endel med svangerskapsdepresjon og ble derfor frarådet det..

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er gravid og skal av ulike grunner ikke amme når barnet kommer. Det jeg da lurer på er hvordan unngå å produsere mye melk i puppene. Er det noen som har erfaring? Jm sa at jeg skulle bruke en veldig stram sportbh, men jeg har ekstremt store pupper som gjør det litt vanskelig å få det stramt nok.. lurer derfor på om noen har prøvd tilsvarende eller noe annet som har hjulpet? 

At du har store bryster gjør det jo bare enklere å ha på stram sportsBH, da er det bare å kjøpe minimum to størrelser mindre enn hva du vanligvis bruker. :klaske:

Det gjorde jeg, har store bryster selv, og det var null problem å finne noe som var for smått, men om det var behagelig er en annen sak.

Anonymkode: b3875...5c7

• Liker 1
Skrevet
Heln skrev (25 minutter siden):

Melk får du uansett, men om du søker på ammehjelpen er det flere metoder for å få den til å forsvinne fortere og på minst ubehagelig måte.

Ja, antar at melken kommer. Var mer å bli kvitt det så fort som mulig som var tanken. Har dog såpass m pupp at jeg aldri har kjent på ømme pupper osv + at jeg skal ha ks, så forutsetningene skulle vist være gode for å bli kvitt melk fort og med lite smerte/ubehag mente jm. Tusentakk for godt råd, skal definitivt se innpå ammehjelpen! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At du har store bryster gjør det jo bare enklere å ha på stram sportsBH, da er det bare å kjøpe minimum to størrelser mindre enn hva du vanligvis bruker. :klaske:

Det gjorde jeg, har store bryster selv, og det var null problem å finne noe som var for smått, men om det var behagelig er en annen sak.

Mitt problem med Stor ( J ) cup er at det blir så mye pupp at de omtrent kunne vært på ryggen hvis bhen skulle vært stram nok🙈men rundt er jeg ikke noe større enn gjennomsnittet.. fikk du kjøpt bher som justerer vidden rundt? Evt hvor? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har hørt om de tablettene, men jm ville fraråde de da det visst er store sannsynligheter for å få psykiske bivirkninger? Har slitt endel med svangerskapsdepresjon og ble derfor frarådet det..

Jeg måtte selv stoppe melkeproduksjonen etter fødsel pga medisiner jeg brukte gikk over i morsmelken. Fikk beskjed om å bruke stram sports bh. Etter en uke med store sprengte pupper som var så sinnsykt vondt ringte jeg legen og fikk tabletter med en gang. Vet at på sykehuset kan man få en tablett for å stoppe det og de vet jeg påvirken psyken, men de jeg fikl til legen måtte jeg ta flere hver dag og over tid og fikk aldri beskjed om atbde går utover psyken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mitt problem med Stor ( J ) cup er at det blir så mye pupp at de omtrent kunne vært på ryggen hvis bhen skulle vært stram nok🙈men rundt er jeg ikke noe større enn gjennomsnittet.. fikk du kjøpt bher som justerer vidden rundt? Evt hvor? 

Jeg har riktig nok "bare" G kopp, men jeg kjøpte xxs på matbutikken bare, er vel pierre eller noe.

Ordentlig vondt å ha på, men den stoppet melkeproduksjonen. 

Skrevet
Heln skrev (10 timer siden):

Er mange som aldri får melk.

Anonymkode: ed6dd...fa5

• Liker 1
Skrevet

Å spise persille sies å dempe melkeproduksjonen.

Anonymkode: 1bf29...aee

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er mange som aldri får melk.

Anonymkode: ed6dd...fa5

Nei, det er veldig veldig få som er født uten melkekjertler i brystene. At melka bruker tid på å komme og at det ikke blir nok melk derimot er det mange som sliter med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte naturebond, der jeg satte på veldig lite vakum. Bare for å ta den verste sprengen når det ble vondt. Ellers er det sports-BH som er tingen som andre her sier. Trengte for min del bare å ta på meg BH fra før jeg ble gravid😄

Anonymkode: 36fdc...5be

Skrevet

Har en venninne som har fått disse tablettene som stopper produksjonen, hun har fått de 3 ganger og aldri hatt noen bivirkninger av de. 

Anonymkode: 5eeb0...a37

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 0.04):

Ikke amm. Det er ammingen som stimulerer til melkeprodusjon, så det skal egentlig ikke være noe problem. 

Noe melk vil du kanskje oppleve å få, men det vil være så små mengder at det ikke vil by på problemer. 

Det finnes også medisiner som stopper produksjonen. Be om den på barsel. Det gjorde jeg.

Anonymkode: c72fd...1ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...