Gå til innhold

Jeg er desperat etter bolig, og har tenkt å by på en leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke til å laste opp prospektet fra Finn.no, så legger ut romoversikt over en leilighet jeg er litt interessert i.

Er det ikke rart at stuen er 13,2kvm, mens det ene soverommet er 16,5kvm?

Ovnen er plassert på det ene soverommet, men på planen over leiligheten er ovnen avbildet i stuen.

Hva tenker dere?

Screenshot_20211015-233956.jpg

Anonymkode: 09daf...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk ikke til å laste opp prospektet fra Finn.no, så legger ut romoversikt over en leilighet jeg er litt interessert i.

Er det ikke rart at stuen er 13,2kvm, mens det ene soverommet er 16,5kvm?

Ovnen er plassert på det ene soverommet, men på planen over leiligheten er ovnen avbildet i stuen.

Hva tenker dere?

Screenshot_20211015-233956.jpg

På dette kartet er stuen størst, men det stemmer ikke.

Ts

Skrevet

Hva er Finn koden?

Anonymkode: 7304c...5e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er Finn koden?

Anonymkode: 7304c...5e6

234711002

Ts

Skrevet

Det må være skrivefeil i annonsen. Soverom nr 2 ser ikke så stort ut.

Skrevet

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=234711002

Ser ikke hvor mye fellesutgiftene er på i måneden, er det et stort borettslag? Har du råd til lån og slikt i forbindelse med oppgradering? Er jo en eldgammel bygning, blir og raskt konflikter i mindre borettslag.

Ellers så er det jo en fin leilighet. :) 

Anonymkode: 9feef...bff

Skrevet
Cisne skrev (1 minutt siden):

Det må være skrivefeil i annonsen. Soverom nr 2 ser ikke så stort ut.

Har vært på visning og stuen så faktisk mindre ut enn soverommet ved siden av.

I takstrapporten står det at stuen er 13,2 kvadratmeter og soverommene er 16,5 og 10,2 kvm.

Jeg spurte megler om leiligheten opprinnelig hadde vært en to-roms som hadde blitt gjort om til en 3-roms ved at en del av den opprinnelige stuen hadde blitt til soverom, men det sa hun nei til.

Jeg tror ikke hun har peiling fordi ovnen står jo inne på det soverommet som har utgang til balkong, så jeg tror at leiligheten har vært ombygd en gang.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Det kan være at det opprinnelig har vært spisestue og stue, det som et stue og soverom i dag. Bygget er jo fra 1935, så de brukte kanskje rommene på en litt annen måte da. Og spesielt med tanke på vedovnen. De hadde nok den i stua og ikke på soverom.

Anonymkode: 6f23c...18a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=234711002

Ser ikke hvor mye fellesutgiftene er på i måneden, er det et stort borettslag? Har du råd til lån og slikt i forbindelse med oppgradering? Er jo en eldgammel bygning, blir og raskt konflikter i mindre borettslag.

Ellers så er det jo en fin leilighet. :) 

Megler visste ingenting og det er mange ting som ikke står i takstrapporten, men selger har opplyst til meg at taket er ikke så gammelt siden fellesgjelden er siden taket ble skiftet, badet ble oppgradert i 2012 med ny varmtvannstank, vinduene og verandadør er fra 2016.

Badet har linoleumsbelegg og er selvfølgelig ikke nytt.

Borettslaget har 7 leiligheter og er veldrevet og har penger på bok. Fellesutgiftene er 3713 kroner og inkluderer kommunale avgifter, eiendomsskatt! sparing, dugnad, Strøm og forsikring i fellesareal

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

234711002

Får ikke fjerna siterninga. Men den har sikkert vært del av en større leilighet i gamle dager.

Anonymkode: a209d...4bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får ikke fjerna siterninga. Men den har sikkert vært del av en større leilighet i gamle dager.

Anonymkode: a209d...4bd

Hva er siterninga?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er siterninga?

Ts

Hen mener siteringen.

Det har sikkert vært ombygd flere ganger men er skeptisk til at megler virker til å ha lite info. 

• Liker 2
Skrevet

Tipper at soverommet med ovnen (og balkong) opprinnelig var stue. Og at plantegningen bare er dårlig og har plassert ovnen feil.

Anonymkode: e58fb...df1

• Liker 1
Skrevet

Men er det ikke rart å ha ovn på soverommet, og at stuen er mindre enn soverommet?

Hvor lenge varer et gammelt bad med vinyl belegg?

Ts

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Det virker upraktisk med ovnen på soverommet. Det kan jo ikke være godt å sove der i mye varme heller. Er det mulig å ha døren åpen slik at varmen kommer inn i stua?

Tydelig at den har vært ombygd for å kalles to-roms.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Men er det noen som har bestemt at du ikke kan bruke det største rommet, med ovn, som stue? Og sove på det mindre rommet uten ovn???

Anonymkode: bb859...f03

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men er det noen som har bestemt at du ikke kan bruke det største rommet, med ovn, som stue? Og sove på det mindre rommet uten ovn???

Anonymkode: bb859...f03

Står ikke ovnen på det minste rommet da?

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (9 minutter siden):

Står ikke ovnen på det minste rommet da?

Jo det gjør den. 

Ts

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (24 minutter siden):

Det virker upraktisk med ovnen på soverommet. Det kan jo ikke være godt å sove der i mye varme heller. Er det mulig å ha døren åpen slik at varmen kommer inn i stua?

Tydelig at den har vært ombygd for å kalles to-roms.

Døren fra soverommet (med ovnen) går ut i gangen og så er det dør inn på det andre soverommet også.

Skal varmen fra ovnen komme inn i stuen, må alle dørene stå åpne.

Ts

Skrevet

Jeg har et barn som skal ha det ene soverommet.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...