AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Del Skrevet 15. oktober 2021 Jeg har av en eller annen grunn hengt meg opp i at jeg er redd for å bli forgiftet av planter i hjemmet. Jeg forstår så klart at planter ikke skal spises, men jeg tenker på om man tar på planten osv… Jeg har bare ”vanlige” planter i hjemmet og har lest på nettet at noen av de er irriterende. Jeg har en stor Monstera Delisiosa som har fått litt for mye vann og nå drypper den fra bladene. ”Guttation” heter det på engelsk. Drypte nettopp et par dråper på matbordet og jeg begynte å stresse over om hvor farlig det vil være om man får i seg en dråpe? Slitsomt å være så hysterisk, tenk hvordan skal det bli den dagen jeg får barn? Vasker dere hendene etter dere har vannet planter? Eller etter dere har mottatt en bukett fra noen og setter den i en vase med vann? Ser at venner gjør litt forskjellig. Og vet noen om disse vanndråpene fra monsteraen er farlige å få i seg? Anonymkode: 05406...134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Del Skrevet 16. oktober 2021 Dette er urealistisk angst. Det er ikke farligere enn du har lest på nettet, det er altså ingenting å bekymre seg for. Er det andre ting du bekymrer deg for også? KG kan ikke hjelpe deg med dette, bestill heller time hos lege. Anonymkode: a5dbd...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Del Skrevet 16. oktober 2021 Alt du beskriver er helt ufarlig. Noen diffenbachia kan være irriterende for huden om man får saft fra de på huden, så de kan du unngå. Ellers er de fleste planter trygge så lenge du ikke spiser de Vannet fra monsteraen er HELT ufarlig. Ellers er dette angst, og du trenger ikke gå rundt og ha det sånn! En time hos legen er helt klart en god ide så du kan komme til noen som kan hjelpe deg å bli kvitt disse tankene 🧡 Anonymkode: f4993...062 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Del Skrevet 16. oktober 2021 Det du beskriver her er angst. Det man skal unngå om man vil holde ting giftfritt er å droppe Permetrin osv om man får skadedyr. Da kan du som alternativ bruke heksemiks (kjemikalier her og, men ikke SÅ ille - dog skadelig om dyr og barn spiser planta liksom). Et annet helt giftfritt alternativ er å kjøpe nyttedyr på nett om du får skadedyr på planta. Skadedyr er bare kjipt for planta, helt ufarlig for dyr og mennesker. Du kan Google «giftige planter» og unngå kjøp av dem Anonymkode: f4bf0...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå