AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Er ansatt på kontrakt men har ingen timer i kontrakten. Har som regel jobbet ca 70 timer i mnd, det miste jeg har jobbet er ca. 30. Har blitt satt opp på vakter ut oktober, men ønsker ikke å jobbe mer enn det. Har 3 mnd oppsigelsestid, men kan jeg bare jobbe timene i oktober og så ikke jobbe mer? Vet at jeg er i en posisjon der jeg kan kreve å få fast stilling, men kan arbeidsgiver kreve det samme av meg, at jeg jobber det jeg faktisk har jobbet det siste året ut oppsigelsestiden min? Det er ikke laget noen vaktplan for november enda. Anonymkode: c9842...74b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg har prøvd ut maaange jobber og 3 av dem så sluttet jeg ved og ikke møte opp og ikke ta tlf..😂Når jeg tenker på det nå var det faktisk litt rart dem ikke ringte foreldrene eller noe, det kunne jo faktisk skjedd meg noe haha.. Jeg var ung og kan le av det idag..Hvis du har jobbet der en stund så anbefaler jeg og holde ut, så får du en god arbeidsattest med deg videre! Anonymkode: ab9a7...09a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Arbeidsgiver kan ikke kreve noe som ikke står i kontrakten. Hvis du ikke har noen faste timer i kontrakten så kan han ikke kreve at du jobber mer enn du selv ønsker. Hvis du ikke ønsker å jobbe mer etter oktober så ville jeg ha levert en skriftlig oppsigelse hvor du også skriver at du ikke har anledning til å jobbe mer etter den 31/10 og at dette er ditt 14 dages varsel. Anonymkode: 12c16...731 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har prøvd ut maaange jobber og 3 av dem så sluttet jeg ved og ikke møte opp og ikke ta tlf..😂Når jeg tenker på det nå var det faktisk litt rart dem ikke ringte foreldrene eller noe, det kunne jo faktisk skjedd meg noe haha.. Jeg var ung og kan le av det idag..Hvis du har jobbet der en stund så anbefaler jeg og holde ut, så får du en god arbeidsattest med deg videre! Anonymkode: ab9a7...09a Holy shit. Anonymkode: 1ddd4...60d 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Det er bare å takke nei til fremtidige vakter. Anonymkode: bb7b4...a58
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 35 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å takke nei til fremtidige vakter. Anonymkode: bb7b4...a58 Jeg blir aldri spurt, bare satt opp Anonymkode: c9842...74b
Alvario Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 Du kan takke nei, men om du ønsker å bruke dem som en god referanse for fremtidige jobber ville jeg avsluttet med god tone med leder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå