Gå til innhold

Har jeg rett til å bli sur på noen som kommer på besøk til meg men sover under hele besøket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min storesøster er på besøk til meg, og hun bruker å komme hit av og til. Hun jobber nattevakt, har et barn og mann. Hun jobbet i går natt og sov hele dagen. Så kom hun på besøk til meg rundt 20-tiden, og hun ligger og bare sover i sofaen. Jeg vet ikke om jeg er den eneste, men jeg blir i skikkelig dårlig humør når noen sover på sofaen og bare slukner. Da hadde jeg heller ville vært alene? Er det rimelig eller urimelig av meg å bli skikkelig irritert?

Anonymkode: f7544...dcf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja hvis det skjer hver gang så hadde jeg blitt litt snurt men det spørs jo på hvem det var. Hadde ikke reagert på at et søsken kom og ramlet sammen på sofaen etter en nattevakt. 😄 Neste gang for du heller si at det ikke passer med besøk hvis hun er trøtt.

• Liker 12
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Nja hvis det skjer hver gang så hadde jeg blitt litt snurt men det spørs jo på hvem det var. Hadde ikke reagert på at et søsken kom og ramlet sammen på sofaen etter en nattevakt. 😄 Neste gang for du heller si at det ikke passer med besøk hvis hun er trøtt.

Hun sluttet jo på nattevakten sin kl 07 i morrest? da har hun hatt plenty tid til å sove. Det blir litt voldsomt å sove fra 08-19.00 og sove igjen nå fra 21 til sikkert morgenen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun sluttet jo på nattevakten sin kl 07 i morrest? da har hun hatt plenty tid til å sove. Det blir litt voldsomt å sove fra 08-19.00 og sove igjen nå fra 21 til sikkert morgenen?

Å jobbe nattevakt tar på, noen blir helt fucka når det kommer til søvn og det har jeg forståelse for. 

• Liker 16
Skrevet

Snakk med henne. Det virker i det minste som hun føler seg trygg hos deg. Jeg kunne aldri sovnet hos noen jeg ikke stolte på. 

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor bli sur..? Bare si rolig til henne neste gang at du bare vil ha besøk hvis hun ikke er stuptrøtt, og klarer å holde seg våken.

Anonymkode: 455cc...8e9

• Liker 4
Skrevet

Hun visste sikkert ikke at hun kom til å kjenne seg så trøtt da. Stakkars, la henne hvile.

Anonymkode: 3221d...773

• Liker 11
Skrevet

Du er vel strengt tatt i din fulle rett til å bli sur for akkurat hva du vil. 
Hadde søster’n sovna på sofaen her, så hadde jeg tenkt at hun sikkert var sliten og godt at hun slapper av og føler seg hjemme hos meg.

Anonymkode: 7271e...e7b

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde vekket henne og  sagt hun får dra hjem for å sove, så kan hun heller komme på besøk når hun er utvilt. 

Gjest Martineroxyy
Skrevet

Jag synes sånt er korseligt jeg. Mine nærmeste får gjerne sove når di er hos meg på besøk, spise Hva di ønsker å føle seg som hjemme. Men jeg førventer åsså detsamme når jeg er hos dem på besøk ☺️

Skrevet

Jeg skal la henne sove. Det er lett for meg å bli sur, men hadde jeg vært i hennes situasjon hadde jeg sikkert også vært helt utslått. 

• Liker 5
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg hadde nå funnet ett pledd jeg å latt henne få sove ut. Man må da være passe trøtt om man sovner på sofaen når man er på besøk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal la henne sove. Det er lett for meg å bli sur, men hadde jeg vært i hennes situasjon hadde jeg sikkert også vært helt utslått. 

🥰

Anonymkode: 3221d...773

• Liker 2
Skrevet

Er det første gangen? Eller skjer det ofte?

Skrevet

Herregud, om noen sovner hos deg så er det jo fordi de var trøttere enn de trodde. La vedkommende sove og gjør dine greier.

• Liker 3
Skrevet
Vinky skrev (4 minutter siden):

Er det første gangen? Eller skjer det ofte?

Det skjer ofte. Hun sover bort dagene hjemme hos seg selv og

Skrevet

Du, hvis ikke du har jobbet som nattevakt selv så vet du ikke hvor sykt tøft det er! 🙈
Jeg er nattevakt. Og avlyser mange ganger fordi jeg ikke orker å plage andre med at jeg er trøtt! Skulle gjerne hatt roen å sovna på soffan jeg når søstern min sier lokk øya litt.. men istedet sitter jeg å er halvveis tilstedet.
Det er søsteren din! Som har barn i tillegg.. ha litt empati.. nattevakter er tøft. Hva gjør det egentlig om hu slokner? Prinsippsak?Det er vel hyggelig at hu føler seg trygg hos deg. Snu litt på tankegangen din. Legg ett pledd over hun og la hun hvile, finn på noe annet imens da.

Anonymkode: 5ab2b...582

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det skjer ofte. Hun sover bort dagene hjemme hos seg selv og

Har du jobbet som nattevakt før?

• Liker 2
Skrevet
Martineroxyy skrev (6 timer siden):

Jag synes sånt er korseligt jeg. Mine nærmeste får gjerne sove når di er hos meg på besøk, spise Hva di ønsker å føle seg som hjemme. Men jeg førventer åsså detsamme når jeg er hos dem på besøk ☺️

Enig!!!🙏🏼

Skrevet

En søster etter nattevakt, som har barn hjemme - selvfølgelig er det greit. Jeg hadde bare vært glad om hun fant roen her hos meg. 

Jeg bor i en studentby, så det har vært en og annen fetter/kusine/niese som har studert her. Og selvfølgelig er TV-sofaen alltid tilgjengelig om de vil sove litt her i stedet for et trangt og støyete kollektiv. 

Anonymkode: 96113...83e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...