AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Del Skrevet 15. oktober 2021 De siste 2 årene har jeg vært plaget en del med vonde knær etter en treningsøkt. Jeg er veldig glad i å løpe, og dersom kneet ikke er for vondt kan jeg løpe 10km 5-6 ganger i uken. Løpinga går opp og ned, alt etter hvor vondt jeg får i kneet når jeg er på mølla. Slik som det siste året blir det umulig for meg å løpe 3 dager i strekk, for jeg får så vondt i knærne. Jeg skjønner ikke hva dette er? Selv om jeg ikke løper og bare tar en økt med styrketrening så får jeg fortsatt vondt? Jeg er jente 24år, 163cm og veier 65kg. Har vært sportsjente så lenge jeg kan huske. Jeg vil bare at knærne mine skal slutte å gjøre vondt slik at jeg kan løpe og trene så mye jeg vil Anonymkode: aa07b...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Del Skrevet 15. oktober 2021 Kan være begynnende slitasje, mine knær ble vonde ( og et skadd) rundt samme alder. Få tatt Mr for å se, kan også være slimposebetennelser eller andre betennelser-jumpers knee, runners knee. Ta en sjekk. Anonymkode: 1f755...f79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Del Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være begynnende slitasje, mine knær ble vonde ( og et skadd) rundt samme alder. Få tatt Mr for å se, kan også være slimposebetennelser eller andre betennelser-jumpers knee, runners knee. Ta en sjekk. Anonymkode: 1f755...f79 Prøv å sykle, det kan gjøre vonde knær bedre - ref Nimi. Anonymkode: 1f755...f79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Del Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan være begynnende slitasje, mine knær ble vonde ( og et skadd) rundt samme alder. Få tatt Mr for å se, kan også være slimposebetennelser eller andre betennelser-jumpers knee, runners knee. Ta en sjekk. Anonymkode: 1f755...f79 Hvor skal jeg dra for å få sjekket dette? Hvem kontakter jeg? og hvor mye koster det? og hva må man gjøre for å reversere skadene? Anonymkode: aa07b...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Del Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor skal jeg dra for å få sjekket dette? Hvem kontakter jeg? og hvor mye koster det? og hva må man gjøre for å reversere skadene? Anonymkode: aa07b...6b0 Slitasje kan ikke reverseres. Men du kan få hjelp av feks fysio til opptrening av støttemuskulaturen. Begynn med en tur til fastlegen. Anonymkode: 86090...e14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Del Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor skal jeg dra for å få sjekket dette? Hvem kontakter jeg? og hvor mye koster det? og hva må man gjøre for å reversere skadene? Anonymkode: aa07b...6b0 Gå til legen, be om henvisning. Har selv samme. Det kan være flere årsaker og greit å finne ut så du ikke skader det mer. Det jeg har er sannsynligvis en cyste forårsaket av overbelastning eller feilbelastning som gjør at det blir trangt i kneet. . Fysio kan hjelpe akkururat det og det ligger videoer på YouTube. Noen må operere. Eller det kan være meniskskade. Du vet ingenting før bilde er tatt. Anonymkode: 54f90...191 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #7 Del Skrevet 20. oktober 2021 Menisk skade, selv har jeg gjennomførte mange hel maraton og pådratt meg Menisk skade I begge knærne, konstaterer i MR rønkten. Kan ikke løpe lengere, sitter utoooolig mye på sykkel'n nå...sorg! Anonymkode: 14c52...5d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå