AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Hei😀har et sår eller en sprekk i nesa,vanskelig å forklare hvor men helt innerst i nesen ved den kanten ved selve åpningen innii nesa.kjenner ikke noe kul eller hovent,men føles mer som rift eller sprekk.prøvde å smøre på noe alovera,skulle gjøre det rent først,da kom det ut litt levret blod og friskt blod,men sluttet fort å blø. Er livredd det kan være kreft i nesa,hadde det tidligere også,men så gikk det bort igjen.noen som har hatt slik sprekk eller sår? Anonymkode: 5ca39...a70
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Det er jo ganske vanlig å få en liten rift i neseboret en gang i blant. Høres ut som tørr hud, muligens. Kanskje du har tørket deg med litt for røft materiale. Ikke noe å bekymre seg over. Anonymkode: b491f...469 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Det er merkelig at noen mennesker tenker "kreft" med en gang de får et bittelite sår, skade, blemme, eller vondt et eller annet sted. Det kan ikke være helt normal tankegang, men en ser jo at det er mange med sykdomsangst/hypokondri som henger på kropp & helse på KG. Et rift i nesa eller et lite blodkar som sprekker, er da nærmest dagligdags. Anonymkode: 10eff...cb1 10
Entern Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 (endret) Jeg har hatt en sprekk ytterst i nesen i årevis. Definitivt ikke kreft, da ville den vokst. Din høres heller ikke ut som kreft, TS. Kan være en rift, et lite blodkar, eller en infisert hårrot. Som det i så fall høres ut som om du har fått has på Endret 15. oktober 2021 av Entern 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Hadde slikt i perioder, bruker sinksalve og da grodde det greit. Hender jeg får slike sprekker mellom tærne og bak øret også. Tror det er pga fuktig miljø at huden kan sprekke opp hvor det «gnisser» litt. Tror du kan ta fet helt med ro Anonymkode: 3880d...0f7 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Dette er helt normalt, du må ikke tenke det verste.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 Nesekreft ja….. aldri hørt om faktisk. Anonymkode: 94fba...f76 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #8 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei😀har et sår eller en sprekk i nesa,vanskelig å forklare hvor men helt innerst i nesen ved den kanten ved selve åpningen innii nesa.kjenner ikke noe kul eller hovent,men føles mer som rift eller sprekk.prøvde å smøre på noe alovera,skulle gjøre det rent først,da kom det ut litt levret blod og friskt blod,men sluttet fort å blø. Er livredd det kan være kreft i nesa,hadde det tidligere også,men så gikk det bort igjen.noen som har hatt slik sprekk eller sår? Anonymkode: 5ca39...a70 Jeg får sår i nesa ca et par ganger i året. Og da snakker jeg store sår med blodige skorper på...! Jeg var også livredd, da de ble så enorme. Men for meg har det hengt sammen med bihulebetennelse, som jeg da får ca to ganger i året. Ikke farlig, men veldig vondt. Anonymkode: ee193...fdb
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #9 Skrevet 16. oktober 2021 Ikke vanlig å få kreft i nesa. vanligste kreftformer er i indre organer, underliv, hjerne, bryst og lymfe/ blod. Føler med deg, har angst for kreft selv. Prøv å slapp av, frykten for kreft kan gjøre en syk. Har hatt alvorlig kreft mange ganger jeg i tankene mine. gleden over at det ikke var det likevel var så stor at jeg kunne feiret i 3 dager for å ha fått livet mitt på nytt Anonymkode: 05667...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #10 Skrevet 16. oktober 2021 Har hatt sår i nesen i mange år… aldri tenkt kreft 😅 Men det som hjalp meg er å smøre med utroligsalven jevnlig. Nå er såret faktisk borte. Anonymkode: 73628...72b
Entern Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nesekreft ja….. aldri hørt om faktisk. Anonymkode: 94fba...f76 Det eksisterer så absolutt, en slektning av meg fikk det. Symptomene er veldig forskjellig fra TS sine 😀
rinne Skrevet 16. oktober 2021 #12 Skrevet 16. oktober 2021 På begge sider av neseskilleveggen, like innenfor neseborene, finnes en ansamling av små blodkar. Dette området heter locus kiesselbachi. Siden det ligger mange overfladiske blodkar her, er det er typisk sted å få sår og skorper. Er man plaget med neseblødning er det ofte derfra. Får man først et sår med blødning og skorpedannelse blir området skjørere i en periode, slik at det lett kan komme nye blødninger og skorper. Ut i fra hva du skriver høres det ikke ut som du har grunn til å bekymre deg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #13 Skrevet 16. oktober 2021 Hadde også et sår som ikke ville gro. Legen anbefalte å smøre med en olje du får kjøpt på apoteket. Anonymkode: 13091...840
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #14 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg har også hatt en del sår i nesen, handler vel mer om hva jeg putter opp i nesa på en lørdagskveld enn kreft Jeg bruker en olje for såre slimhinner i nesen som heter Rhinoil, den hjelper godt. Sånn rusbruk til side, så tror jeg det fort kan bli sårt om man er litt tørr i nesen, som kan komme av aircondition på jobben eller lignende, eller om man pirker mye i den - som det virker som du gjør. Kjøp sånn neseolje og la nesa være i fred. Anonymkode: 7248e...94a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #15 Skrevet 16. oktober 2021 Har hatt slik sprekk i 15 år, hadde det vert kreft ville jeg ha strøket med for lengst Anonymkode: dda98...70b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #16 Skrevet 27. oktober 2021 Er vel normalt😀 Anonymkode: 5ca39...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå