AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg har to barn med samme far. De har siden bruddet for noen år siden bodd fast hos meg og hatt varierende samvær med faren sin. Faren ønsker nå å endre dette slik at barna bor 50/50 hos oss begge og har delt bosted. Jeg er ung ufør og får barnetillegg. Slik jeg tolker ordlyden vil fars inntekt medberegnes i frigrensen på 5 g (4,6 + 0,4 g for barn nr 2). Stemmer dette når far og jeg ikke bor sammen? Jeg har lest så mye om folk som har fått krav om tilbakebetaling fra NAV fordi de urettmessig har fått stønader de ikke skulle hatt. Derfor forsøker jeg å bli klok på dette, så jeg vet hvordan økonomien min vil se ut fremover. Barnetillegget utgjør en del i måneden for mitt vedkommende. Men samtidig ønsker jeg ikke å dra noen økonomiske aspekter inn i samværstematikken. Der vil det for meg kun være mine barns beste som står i fokus. Min økonomi blir mitt bord. Håper noen har litt greie på dette og kan gi noen gode svar! 😁 Anonymkode: 07c7e...dca
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Vet ikke hvordan det er når man har ung ufør men eksen til en venninne fikk utbetalt barnetillegg uten å ha kontakt med barnet. Var slik i flere år inntil barnet var 3-4 da søkte hun bidrag og fikk tillegget på sin konto. Når vi tok opp dette med NAV så sa hun vi pratet med at slik var det. Ring å få hjelp av NAV det er det sikreste, helst skriftlig. Anonymkode: 9325b...54e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg vet ikke hvordan det blir med uføretrygden, men må bare si at jeg beundrer deg som skriver at du ønsker ikke at penger skal ha noe å si. Men samtidig synes jeg det er trist at mange kjenner på det økonomiske i forhold til samvær. Jeg har hatt datteren vår mest i alle år, og nå i våres flyttet far til nabo kommunen. Datteren vår på 15 ønsket å bo annenhver uke hos oss begge. Jeg er i full jobb, men faren tjener mye mer enn meg. Klart, jeg merker at jeg mister over 4000kr i bidrag hver måned. Han er ikke typen som har lommeboka åpen mer enn han MÅ dessverre. Viktigste er at datteren vår er fornøyd med ordningen 😊 Anonymkode: aea2a...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå