Gå til innhold

Er shabby chic fortsatt in?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sånne bokstaver som folk setter opp med ord (som Home og Love), er det shabby chic? Eller er det fortsatt «in»?

Anonymkode: 36645...da4

Det er så ut at jeg tror ikke selv "Dollarstore" i Töcksfors har dem lenger! :ler: 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er Fransk Landstil i praksis det samme som shabby chic? Eller er det en slags mellomting mellom shabby chic og skandinavisk minimalisme? 

Det er jo bare å søke opp bilder så ser du jo fort forskjellen. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Leo skrev (4 minutter siden):

Det er så ut at jeg tror ikke selv "Dollarstore" i Töcksfors har dem lenger! :ler: 

Det tror jeg er flere år siden Dollarstore solgte. Nå er ikke jeg i Töcksfors så ofte, men den Dollarstore nærheten av der jeg bor har ikke hatt det på mange år. 

Skrevet
Thildamor skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg er flere år siden Dollarstore solgte. Nå er ikke jeg i Töcksfors så ofte, men den Dollarstore nærheten av der jeg bor har ikke hatt det på mange år. 

Nei, der kan se hvor ut de er! :ler: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skandinavisk minimalisme er også på overtid, og visstnok på vei ut. Begynner å bli noen år siden det var særlig hot.

Anonymkode: df68f...63a

Hva er det som kommer nå da?

Skrevet
Leo skrev (22 minutter siden):

Ser jo masse folk som har dette fortsatt. I alle fall der jeg bor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser jo masse folk som har dette fortsatt. I alle fall der jeg bor.

At folk har det betyr ikke at det selges lenger eller at det er "in". Men nå er det jo vanlige folks hjem vi snakker om og ikke interiørkataloger så da er det selvfølgelig helt greit. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva er det som kommer nå da?

De som driver med slikt snakker om naturlige, bærekraftige materialer som varer, arv og gjenbruk, inspirasjon fra Asia (Og da særlig Japan og Kina) samt varme, naturlige farger. Dette ser vi allerede i gjenbrukstrenden, som har vært her en god stund, og den såkalte "Japandi"-stilen, som jeg nevnte innledningsvis, som kommer for fullt.  

Endret av Leo
  • Liker 2
Skrevet
Leo skrev (25 minutter siden):

Nei, der kan se hvor ut de er! :ler: 

Ja! 😂😂😂😂

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Er Fransk Landstil i praksis det samme som shabby chic? Eller er det en slags mellomting mellom shabby chic og skandinavisk minimalisme? 

Shabby chic er inspirert av fransk landstil, og overgangen mellom de var i utgangspunktet myk.
Etterhvert ble shabby chic veldig mainstream populært og over brukt, til de grader av Kina produserte distressed pyntegjenstander av plast som solgtes billig, noe ingen interiørstilarter kunne ha overlevd. I tillegg til dette var det ofte enslige middelaldrende kvinner som tvihold på denne stilen. 

Det har blitt så kjipt og billig at shabby chic trolig aldri vil kunne komme tilbake, særlig da fransk landstil har høyere status. 

Anonymkode: 66c21...f38

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Shabby chic er inspirert av fransk landstil, og overgangen mellom de var i utgangspunktet myk.
Etterhvert ble shabby chic veldig mainstream populært og over brukt, til de grader av Kina produserte distressed pyntegjenstander av plast som solgtes billig, noe ingen interiørstilarter kunne ha overlevd. I tillegg til dette var det ofte enslige middelaldrende kvinner som tvihold på denne stilen. 

Det har blitt så kjipt og billig at shabby chic trolig aldri vil kunne komme tilbake, særlig da fransk landstil har høyere status. 

Er enslige middelaldrende kvinner et skjellsord i interiørbransjen..? Vi har penger, vi og..

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enslige middelaldrende kvinner et skjellsord i interiørbransjen..? Vi har penger, vi og..

Vil legge til: Er 53 og singel, og legger sikkert igjen over en 1000-lapp i måneden på Nille hver måned…

• Liker 3
Skrevet
Leo skrev (23 timer siden):

Nå er det vel strengt tatt "japandi" som er i ferd med å nå ut til de brede massene og har inntatt Nille, Kid og, ikke minst, interiørsidene på FB :ler: Men det betyr jo egentlig bare at det også er på vei ut. 

Shabby chic er vel så ute at det kanskje er på vei inn igjen snart ;) 

Men uansett har det ingenting å si. Man kan innrede sitt eget hjem akkurat som man vil og hvis man tar utgangspunkt i ting man virkelig liker av god kvalitet så varer det gjennom alt som kommer og går av trender. 

De som har stilen "japandi" hvor i alle dager gjør de av tingene sine 🙈 Eller er det bare vi som har for mye 😅

Vi har ikke noe spesiell stil, men liker litt minimalistisk med hint av det gamle med litt annerledes fargevalg enn de fleste 😄

Anonymkode: 0c90e...272

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vil legge til: Er 53 og singel, og legger sikkert igjen over en 1000-lapp i måneden på Nille hver måned…

Uansett alder og sivilstand høres det ut som en dårlig deal. Nille selger for det meste ting og tang av dårlig kvalitet og med kort levetid. Det er ikke bra for verken lommeboka eller miljøet. Sparer man litt lenger og kjøper ting man virkelig liker av god kvalitet har man det gjerne lenger og går man lei kan man selge det. Ting fra Nille går det minst tretten av på dusinet og det er ingen som vil ha det selv når folk prøver å gi det bort så da ender det som søppel. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De som har stilen "japandi" hvor i alle dager gjør de av tingene sine 🙈 Eller er det bare vi som har for mye 😅

Vi har ikke noe spesiell stil, men liker litt minimalistisk med hint av det gamle med litt annerledes fargevalg enn de fleste 😄

Litt av greia er vel å ha så få ting som mulig, men først og fremst tror jeg de rydder som gale før det skal tas bilder! :ler: 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spar tusenlappen i noen mnd å kjøp skikkelig interiør istedenfor å kjøpe masse junk fra Nille

Anonymkode: 75b7a...a00

• Liker 16
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, på ingen måte! Det blir mer på samme måte som når foreldrene tok over Facebook, flyttet ungdommene seg over til andre plattformer. Om Shabby chic var en SoMe ville det vært Facebook. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker japandi-stilen. Hvor jeg gjør av tingene? Jeg har ikke nok «ting» til å fylle en hylle engang, så den er enkel for meg, men de har vel et skap eller noe å oppbevare tingene i.

Anonymkode: 522e6...98c

• Liker 1
Skrevet

OMG. Bare ser for meg hordene som foraktfullt ler av de som henger igjen i fortiden mens de handler nye møbler på IKEA.

Anonymkode: 7f743...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, på ingen måte! Det blir mer på samme måte som når foreldrene tok over Facebook, flyttet ungdommene seg over til andre plattformer. Om Shabby chic var en SoMe ville det vært Facebook

Nei, det er mer som Nettby 😉. Altså borte fra selv de mest bortgjemte kroker både på internett og Europris sine lagre. Skandinavisk minimalisme og grå vegger er Facebook nå. 

• Liker 7
Skrevet

Sats heller på tidløst så slipper man å løpe etter in.

Anonymkode: c60e5...0b1

• Liker 5
Skrevet
Leo skrev (9 timer siden):

Nei, det er mer som Nettby 😉. Altså borte fra selv de mest bortgjemte kroker både på internett og Europris sine lagre. Skandinavisk minimalisme og grå vegger er Facebook nå. 

Grått er ut

Anonymkode: 522e6...98c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...