AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Far begynner så tidlig på jobb at han aldri kan levere i barnehagen. Han kan i teorien hente, men barnet kommer tidligere hjem hvis jeg henter, siden far pendler. Jeg er i tillegg lærer og har mulighet til å dra fra jobb kl.14 flere dager i uka. Barnet trives i barnehagen, men blir sliten av å være der lenge, så han er veldig klar for å komme hjem når han blir hentet. Vi mener det er viktigere for barnet å slippe lange dager enn at far skal hente. Den typen jobb far har vokser heller ikke på trær, så det er håpløst å bytte jobb, hvis noen prøver å foreslå det. Barnehagen hinter stadig vekk til at far også bør hente eller bringe, og det har kommet fra flere forskjellige ansatte. Noen sier rett ut at det hadde vært fint for barnet om far hentet innimellom. Når jeg forklarer situasjon har de til og med foreslått at han kan ta seg litt fri, jobbe inn etc. Vil bare legge til at barnet vårt er helt normaltfungerende og er mest mammadalt, så det er ikke slik at det er vanskelig for han at bare jeg henter. Er det vanlig at barnehagen tar opp slikt? Kan noen opplyse meg om hvorfor det eventuelt er så viktig at begge henter? Anonymkode: 8d6f1...1d2 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 15. oktober 2021 Høres veldig merkelig ut. Anonymkode: 5b061...b0b 124
Fireflies Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Har du spurt barnehagen om hvorfor? Min umiddelbare tanke er at de vil sørge for at barnet ser begge foreldre bidrar her. (Nå er ikke jeg ansatt i BHG eller lignende, så fra min side er det kun første tanke). 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Si at du har donorbarn...far er på ukjent addresse i Danmark 😏 Anonymkode: 975af...bf7 16
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Jøss, det har jeg aldri vært borti i mine år som barnehageansatt. Vi har dog en stor variasjon i levering/henting, men kunne aldri falt meg inn å reagere på det. Selv pleier vi å gjøre det sånn at den som må dra sist leverer, og den som er tidligst ferdig henter, slik at barnet får kortest mulig tid i barnehagen. Anonymkode: dc9bb...8ee 23
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Idiotisk! Alle må få ordne sin hverdag sånn det passer de best. Det må være grenser for hvor mye pedagogene skal blande seg opp i! Anonymkode: 58f81...585 31
Nikea Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 Det er jo helt absurd, hvorfor i all verden skulle det spille noen rolle? 28
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 La far hente før du får en bekymringsmld på nakken. Anonymkode: 5450c...7de 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 Det er vel veldig uvanlig at en av foreldrene aldri har noe med barnehagen å gjøre, og som forelder/far ville jeg ikke funnet meg i/hadde ikke villet å overlate dette helt til den andre foreldren. Han kan vel gå tidligere eller komme senere på jobb en sjelden gang? Jeg skjønner barnehagen. Anonymkode: 0050a...659 9
Mnjah Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 Hva har skjedd med barnehage-ansatte etter og under corona? Ifølge alle trådene her på KG virker det som de har blitt voldsomt frimodige. 31
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #11 Skrevet 15. oktober 2021 Høres kjemperart ut at de legger seg oppi det?? Er ungen deres supersøt kanskje, og de håper at det er arv fra far Anonymkode: 2de22...42f 13
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 Her ville jeg nok vært litt «nedlatende» og brukt fagspråk for å redegjøre for hvorfor barnet ikke tar skade av at mor henter, og på en saklig måte forklart i detalj hvorfor dette er best. For dere og deres situasjon. Regner med du sikkert har en del kunnskap om barns utvikling, tilknytning etc etc all den tid du er lærerutdannet. Ville brukt det for alt det var verdt, og latt det skinne gjennom at dette har de strengt tatt INGENTING med, og at du både som mor og fagperson vet best hva som er best for dere og deres barn. Bruker vanligvis ikke å hevde meg selv på bakgrunn av utdanning men ville nok slått i bordet med kunnskap fra MIN profesjon om en fagarbeider eller en barnehage»lærer» hadde stilt dumme spørsmål ang min vurderi g av hva som er best for meg og mitt barn. Åååhh kjenner jeg blir SÅ irritert! Anonymkode: 31a44...ce3 20
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): La far hente før du får en bekymringsmld på nakken. Anonymkode: 5450c...7de Den bekymringsmeldingen skulle jeg likt å se 😅 Anonymkode: b2d46...e97 39
Ulrikke Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 Det har jeg aldri hørt om før at noen har reagert på, etter mange år som barnehageansatt. Hev deg over det og si at dere gjør det sånn istedenfor at barnet skal leveres før barnehagen åpner og hentes rett før stengetid..... Av alle ting folk skal bry seg med liksom.... 9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 Eneste årsakene jeg kan komme på er at det er veldig mye snakk om pappa, at barnet selv vil at han skal komme. Anonymkode: 47fa4...6c0 20
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel veldig uvanlig at en av foreldrene aldri har noe med barnehagen å gjøre, og som forelder/far ville jeg ikke funnet meg i/hadde ikke villet å overlate dette helt til den andre foreldren. Han kan vel gå tidligere eller komme senere på jobb en sjelden gang? Jeg skjønner barnehagen. Anonymkode: 0050a...659 Det er ikke veldig uvanlig, nei. Noen foreldre har en jobb som ikke gjør det lett å levere eller hente, en del pendler, barnehagen ligger kanskje på vei til en av foreldrenes jobb. Er da ikke et problem om det kun er den ene forelderen som henter og bringer, det viktigste er vel hvilken logistikk som passer best for den enkelte familie. Uansett er ikke dette noe barnehagen skal legge seg opp i, det er rimelig spesielt. Anonymkode: b2d46...e97 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #17 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg gjør det samme som deg, leverer og henter så og si alltid. Er også lærer som jobber nærme barnehagen, og ser ingen grunn til at ungen skal vente til 1630 fordi far absolutt må hente. Anonymkode: df476...800 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #18 Skrevet 15. oktober 2021 Kan det vere at far har ingenting med barnehagen å gjera? F.eks aldri er innom, aldri på foreldremøter, aldri innom med tøy eller føljer opp på ting. Kanskje fremstår du som alenemor? Uansett så synest eg ikkje barnehagen har så mykje med det å gjera. Dei synest sikkert det er litt sært at han er ute av bildet. Anonymkode: 25a11...ae3 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #19 Skrevet 15. oktober 2021 Det første avsnittet ditt kunne vært skrevet av meg selv. jeg er lærer selv på ungdomstrinnet og slutter 14.30 tre dager i uken, 15.30 ene dagen og 12.30 siste dagen. Jeg leverer kl. 08.00 hver dag og henter når jeg slutter. barnehagen har aldri her reagert på at kun jeg leverer og henter, men heller kommentert hvor heldig barnet vårt er som blir hentet tidlig for det meste, spesielt når jeg henter 12.40 på fredager. far har en samfunnskritisk jobb på høy grad og drar hjemnefra 06.00, er hjemme 16.00 eller senere pga trafikken. jeg KAN la barnet vårt bli i barnehagen til far kan hente, men det vil jeg rett og slett bare ikke. Jeg vil jo ha mest mulig tid med barnet og det får far også når han kommer hjem. Ingen mangel på kvalitetstid med far her. spesielt av barnehagen å reagere på dette. De burde jo vite alle familier lever forskjellig. Anonymkode: 3e6ec...de2 11
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #20 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Far begynner så tidlig på jobb at han aldri kan levere i barnehagen. Han kan i teorien hente, men barnet kommer tidligere hjem hvis jeg henter, siden far pendler. Jeg er i tillegg lærer og har mulighet til å dra fra jobb kl.14 flere dager i uka. Barnet trives i barnehagen, men blir sliten av å være der lenge, så han er veldig klar for å komme hjem når han blir hentet. Vi mener det er viktigere for barnet å slippe lange dager enn at far skal hente. Den typen jobb far har vokser heller ikke på trær, så det er håpløst å bytte jobb, hvis noen prøver å foreslå det. Barnehagen hinter stadig vekk til at far også bør hente eller bringe, og det har kommet fra flere forskjellige ansatte. Noen sier rett ut at det hadde vært fint for barnet om far hentet innimellom. Når jeg forklarer situasjon har de til og med foreslått at han kan ta seg litt fri, jobbe inn etc. Vil bare legge til at barnet vårt er helt normaltfungerende og er mest mammadalt, så det er ikke slik at det er vanskelig for han at bare jeg henter. Er det vanlig at barnehagen tar opp slikt? Kan noen opplyse meg om hvorfor det eventuelt er så viktig at begge henter? Anonymkode: 8d6f1...1d2 Har jobbet 10år i barnehage og har aldri hørt om noe sånt? Meget spesielt! Anonymkode: 908ed...248 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå