Gå til innhold

Unngå besøk på Halloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er straks tid for skumle besøk på døra, vi har alltid vært borte disse dagene så vet helt ærlig ikke om det er mange som kommer hit. 
Uansett så ønsker jeg å unngå at folk går i trappen utenfor og ringer på døra, fordi ungen har soverom vegg i vegg med entreen og ytterpartiet.

Noen tips? 

tenker å skru av utelysene men det er sikkert ikke alle som tar tegnet. Kan jeg sette ut ei skål med litt stasj oppi med beskjed om å ikke banke på? Bare lapp? Bare godis? Ingenting? Hva tenker dere?

Anonymkode: 95502...eee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi slår av lysene ute og i vinduene 

Anonymkode: 640e3...111

• Liker 6
Skrevet

Skru av lyset, heng opp lapp om at dere ikke ønsker besøk og slå av ringeklokka. Har hatt ungdommer på besøk som ikke tok hintet da lyset var slått av og jeg ikke lukket opp, så de banket på døren i tillegg 🙄 

Anonymkode: 7628d...601

Skrevet

Slå av lys og trekk foran gardinene. 

Anonymkode: 57027...2c6

• Liker 1
Skrevet

Ungene skal vel bare gå på dører hvor det er satt ut en lykt eller gresskar?

Anonymkode: 0432a...f96

• Liker 10
Skrevet

Jeg ønsket ikke besøk på halloween av akkurat samme grunn som deg. Vi skrudde av både utelys og lys inne i huset, og fikk ingen på døra.  
Hadde ikke satt godteri på trappa. Da kan du risikere å få flere som kommer fordi de som har vært der snakker med andre de møter om hvor de har vært og hvor det var godteri å få…

Anonymkode: 6b4d2...b28

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsket ikke besøk på halloween av akkurat samme grunn som deg. Vi skrudde av både utelys og lys inne i huset, og fikk ingen på døra.  
Hadde ikke satt godteri på trappa. Da kan du risikere å få flere som kommer fordi de som har vært der snakker med andre de møter om hvor de har vært og hvor det var godteri å få…

Anonymkode: 6b4d2...b28

Det burde jo ikke være slik at en må gjøre tiltak for ikke å få barn på døra. Koseligere for alle om de går på dører med pyntet inngangsparti, da vet de at de er velkomne. 

• Liker 11
Skrevet

Heng opp en lapp "vi er i karantene og kan ikke ta i mot halloween-bukker". 

Eller du kobler ut ringeklokke og skriver en lapp "takk for at du ikke ringer på mellom kl x til y, vi har sovende barn og feirer ikke halloween".

Anonymkode: 1c52b...885

• Liker 4
Skrevet

Vi ble alltid opplært av mamma om at hvis det ikke er Halloween pynt utenfor, så skal man ikke forstyrre.

Halloween pynt eller bare et gresskar = velkommen 😂

Anonymkode: 1d96f...fdd

• Liker 10
Skrevet

Ikke sett ut godteri, da kommer det sikkert flere og sjekker om dere fyller på!!

Mulig å rett og slett slå av ringeklokka? Jeg pleier å vippe ned sikringen til ringeklokka fordi jeg har barn som sover veldig lett og våkner om noen ringer på (og fordi jeg misliker Halloween). 

Anonymkode: 4e81e...e49

• Liker 7
Skrevet

Og skru av utelyset. Egentlig er det vel en regel om at de bare skal  ringe på der utelyset er på, men det er passe teit at andre som ønsker utelys av forskjellige grunner, må slå det av for å unngå godteritigging. 

Anonymkode: 4e81e...e49

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 20.32):

Det burde jo ikke være slik at en må gjøre tiltak for ikke å få barn på døra. Koseligere for alle om de går på dører med pyntet inngangsparti, da vet de at de er velkomne. 

Er så enig! Jeg feirer ikke hallowen men vil ikke slå av utelys da det ikke er gatelys eller noe her og orker ikke fullstendig mørke. Det gjør meg utrygg. Så jeg blir provosert av at folk sier at man kan takke seg selv hvis man får halloweendritt på døra. 

Anonymkode: b0e0a...00d

• Liker 11
Skrevet

Vi skrur av utelys, lysene på garasjen og lyset i gangen (som har vindu ut mot gårdsplassen).

Ville ikke satt ut snop i en skål, da får du fort skravling, latter og høye stemmer. Så mørkt som dere får til, og gjerne koble ut ringeklokka.

Anonymkode: fb574...776

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 20.32):

Er mange som pyntet uten at de nødvendigvis er gira på å bli ringt ned av småbarn på jakt etter godteri.

Anonymkode: bcbb0...de7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi ble alltid opplært av mamma om at hvis det ikke er Halloween pynt utenfor, så skal man ikke forstyrre.

Halloween pynt eller bare et gresskar = velkommen 😂

Anonymkode: 1d96f...fdd

Stemmer ikke.

Anonymkode: bcbb0...de7

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for tull. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi skrur av utelys, lysene på garasjen og lyset i gangen (som har vindu ut mot gårdsplassen).

Ville ikke satt ut snop i en skål, da får du fort skravling, latter og høye stemmer. Så mørkt som dere får til, og gjerne koble ut ringeklokka.

Anonymkode: fb574...776

Blir så feil at man må gjøre tiltak for å ikke få besøk. Her sier vi at barna kun får gå på dører som har satt ut en lykt eller pynt. Vi kan jo ikke forvente at alle skal få meg seg hvilken dag som er Halloween. 

• Liker 13
Skrevet

Her ringer de bare på hvis man har pynt eller levende lys ute (altså mer enn bare det vanlige utelyset). Pleier å slukke utelyset også når det er tomt for godteri. 😂 Aldri fått uønsket besøk. 

Skrevet

Rart hvor trasig det skal være at noen barn som har vert kreativ og kledd seg ut ringer på en dag i året...en av 365 dager...

(Dere med små barn som bli vekket skjønner jeg) 

Men alle andre grinebitere da?! Typisk nordmenn, forferdelig at noen fremmede ringer på døra.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg fortsatt har sånn gammeldags ringeklokke som går på batteri, for da kan jeg bare ta ut batteriene og så hører jeg ingenting til folk som kommer på døren. Hører ikke at folk banker på nede når vi sitter oppe, så de kan stå å banke til neven blir gul og blå om de vil. 

Anonymkode: 9a9df...35f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...