Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tatt Pergo, hvordan har kroppen deres reagert på det?

Hormoner påvirker jo så mangt. Er det som å være skikkelig premenstruell - sårbar og gråteklump i halsen for den minste ting?

Har noen opplevd å gå opp i vekt? Bli kvisete???

Sist, men ikke minst, funka det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ganske sterke magesmerter, kviser og merket at humøret ble en smule dårlig. Fikk ingen resultater av behandlingen heller, så for min del var det totalt bortkastet, men har jo hørt om mange andre som har blitt gravide etter å ha gått på det, så det er nok verdt å prøve.

Skrevet

Fikk endel humørsvingninger, var ikke langt mellom latter og gråt, noen kviser, og litt ømme pupper før mens, ellers merket jeg ikke noe.

ble gravid etter 3. kur, men mistet i 10 uke dessverre :tristbla:

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk nesten ikke bivirkninger av pergo. Litt hodepine et par dager, og ømme brystvorter ca 1 uke etter endt kur.

Gikk ikke opp i vekt og jeg fikk ikke mer kviser heller.

Om det funka? Vel det er for tidlig å si.

Skrevet

Jeg fikk skikkelig ustabilt humør, ble nesten redd meg selv. Ble mye svimmel og hodepine.

På meg funket det desverre ikke.

Skrevet

Jeg fikk hetetokter, hodepine og kvalme, men ingen av bivirkningene var veldig sterke så gjør det gjerne igjen ;)

Vi fikk klaff etter 4 kurer. (2 enkle og 2 doble)

Lykke til!!!!

Skrevet (endret)

Jeg fikk/har VELDIG ustabilt humør, hodepine, kvalme og ødemer.

Humøret var/er det verste... :tristbla:

Er på kur nr 2 nå, første fungerte ikke.

Lykke til!!

Endret av magolia
Skrevet

Jeg tok 3 kurer uten annet resultat enn skallebank og dårlig humør.... Etter et år fikk jeg en ny kur, og da var det full klaff ....To kjekke jenter på en gang !!! Da jeg ble gravid hadde jeg kraftige " menssmerter" som gikk over i heftige kvalme bølger.

Så sånn var det... Lykke til :klem:

Skrevet

Tok 4 doble kurer. Den første gangen hadde jeg skikkelige hetetokter, skjønte ikke hva som foregikk. Ble bedre og bedre for hver gang. Klaffet ikke før etter siste periode.

Legen min sa at det var ganske vanlig (nå vet ikke jeg om du har gått på pilla eller ikke, men det har jeg en del år) når man har gått på pilla lenge eller regelmessige menstruasjoner. Det er visst fordi så lenge det går lang tid mellom hver blødning hoper det seg opp med egg i egglederne som gjør de tette. Så med pergopilla hadde jeg ikke EL første gang, men de 3 siste. Var veldig skuffet for at de heller ikke hadde hjulpet meg.

Så jeg begynte å gå til fotsoneterapi for jeg hadde hørt at det skulle hjelpe. Jeg tåler å bli tatt så dama sa at det var veldig bra for da kunne ho gå grundig til verks med en gang. Når mensdagen nærmet seg sa hun at jeg måtte ta en test for å skjekke at jeg ikke var gravid, for fotsoneterapien kan da føre til abort. så en morgningen tok jeg en test, kom først en strek så kom en svak svak svak strek til. Var ikke til å tro. Så jeg tenkte ikke no mer over det og gikk til fotsonedama. Ho spurte meg om jeg hadde tatt en, svarte at det hadde jeg og utfallet, ho knadde ikke så hardt på beina mine denne dagen.

Etter denne timen måtte jeg ta en test til, viste også svakt positiv (var av samme salget jeg tok på morgningen). Jeg gikk å la meg, stod opp neste dag og tok en ny test, et annet merke. Krysset kom med en gang. tok en til når jeg kom hjem fra jobb, en når jeg skulle legge meg, alle viste det samme. Dro til legen dagen etter (hadde selvfølgelig tatt en test til da jeg måtte bare skjekke at det ikke hadde forandret seg, var livredd for at pergopilla gjorde utsalg, men det sa legen min at det ikke gjør), fikk også her en positiv test. Nå er jeg 17+3. og alt går veldig bra.

Ikke mist håpet, idag er det mange måter å bli gravid på. Lykke til.

PS! håper du skjønte noe av dette.

Gjest Glad og gravid
Skrevet

Jeg fikk disse bivirkningene av pergo:

- kløe på kroppen, holdt på å bli gal, skiftet sengetøy hver kveldt trodde først det var det.....:)

- kvalme

- meget følsom, så en episode av en såpeserie jeg ikke har sett før, og det var et bryllup, og jeg gråt som bare det....... sært

- litt synsforstyrrelser

MEN; det viktigste var at det funka som bare det!!! Ble gravid etter 2. kur(dobbel), og er i dag gravid i uke 28.

Lykke til!!!!! :)

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle takke for mange fine svar :)

Godt å se det er håp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...