Gå til innhold

Første Halloween- tips til knep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gå Halloween for første gang. Dette er ny tradisjon for meg, og jeg er ikke superfan, men ungene er veldig opptatte av det.

Siden jeg aldri har gått det før vet jeg ikke hvordan det funker. Hva kan man gjøre som morsomme knep, som bare er gøy? Har jo sett at det er «egging» osv., men derfor tenker jeg at det er lurt å lære dem at knep kan være artig uten at det trenger å bli til irritasjon. Tips? 

Anonymkode: 583f9...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Gjør selvfølgelig ingen knep. Alvorlig talt, du lærer ikke ungene opp til å gjøre ugang om de ikke får godteri. 

Anonymkode: 788a5...e36

Så dere gjør bare ingenting? Er det det som er vanlig? 

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg vil ikke gi deg tips til hvordan du kan lære ungene dine å oppføre seg som snørrunger. 

• Liker 31
Skrevet

Du skal lære dem å takke når de får godteri, akseptere at det er greit at folk ikke har og respektere at hus hvor utelysene er slått av ikke skal ha besøk. 

Anonymkode: 88ec7...7ad

• Liker 44
Skrevet
Regnskur skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg vil ikke gi deg tips til hvordan du kan lære ungene dine å oppføre seg som snørrunger. 

Eh, jeg spurte jo om ting som var morsomt da. Finnes det virkelig ikke noe som er morsomt og uskyldig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så dere gjør bare ingenting? Er det det som er vanlig? 

Ja, det er det som er vanlig. I Norge er det ikke å gjøre knep, det er bare noe man sier. 

Anonymkode: a280c...c2c

• Liker 41
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, jeg spurte jo om ting som var morsomt da. Finnes det virkelig ikke noe som er morsomt og uskyldig?

Det som er morsomt og uskyldig for en er ikke nødvendigvis det for en annen. Kan du ikke heller bruke energien din på å lære ungen din respekt for andre og andres eiendeler?

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi skal gå Halloween for første gang. Dette er ny tradisjon for meg, og jeg er ikke superfan, men ungene er veldig opptatte av det.

Siden jeg aldri har gått det før vet jeg ikke hvordan det funker. Hva kan man gjøre som morsomme knep, som bare er gøy? Har jo sett at det er «egging» osv., men derfor tenker jeg at det er lurt å lære dem at knep kan være artig uten at det trenger å bli til irritasjon. Tips? 

Hei ts! Som «knep» snur guttene våre dørmatta. Men bare hos venner/familie av oss som later som de ikke gir de snop osv. Ellers gjør de ikne knep (som jeg vet om hvertfall) hos andre. De aller aller fleste er jo med på halloween nå, så det er liksom ikke er problem. 

Anonymkode: 4c7e0...88d

• Liker 6
Skrevet
Regnskur skrev (3 minutter siden):

Det som er morsomt og uskyldig for en er ikke nødvendigvis det for en annen. Kan du ikke heller bruke energien din på å lære ungen din respekt for andre og andres eiendeler?

Hvis du leser hovedinnlegget mitt ser du at det er intensjonen! Jeg spør jo fordi jeg lurer og vil unngå noe sånt. Det er ingen grunn til å være utrivelig selv om vi er på et forum.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei ts! Som «knep» snur guttene våre dørmatta. Men bare hos venner/familie av oss som later som de ikke gir de snop osv. Ellers gjør de ikne knep (som jeg vet om hvertfall) hos andre. De aller aller fleste er jo med på halloween nå, så det er liksom ikke er problem. 

Tusen takk for hyggelig svar! Vi skal bare til oldemor, tante og naboene som vi kjenner godt 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ting dere gjerne syns er morsomt og uskyldig er gjerne ikke morsomt og uskyldig i andres øyne! Så dropp knepene og hold dere unna hus som ikke har utelysene på!

Anonymkode: 6c7de...fff

• Liker 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

hold dere unna hus som ikke har utelysene på!

Anonymkode: 6c7de...fff

4 minutter siden, AnonymBruker said:

De aller aller fleste er jo med på halloween nå, så det er liksom ikke er problem. 

Synes generelt det er en uting å tro at alle folk som har utelysene på er tilgjengelige. Vi har utelys som automatisk slår seg på om kvelden når det mørkner. Jeg har ikke bedt om å få det forbanna tullet til Norge, så hvorfor faen svarte helvete skal jeg tilpasse meg? 

Anonymkode: bf34c...c7b

• Liker 15
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke vanlig å gjøre knep i Norge. Det er så mange motstandere av Halloween fordi det er amerikansk, så best å la være egentlig.

Anonymkode: 028a8...d96

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes generelt det er en uting å tro at alle folk som har utelysene på er tilgjengelige. Vi har utelys som automatisk slår seg på om kvelden når det mørkner. Jeg har ikke bedt om å få det forbanna tullet til Norge, så hvorfor faen svarte helvete skal jeg tilpasse meg? 

Herregud, Halloween er kommet for å bli. Bare å akseptere. Skjønner ikke hvorfor folk er så redd nye ting. 

Jeg vet det er kommet hit bare fordi butikkene skal selge mer, men det gjelder jo alle slike ting. Valentines, morsdag, farsdag, påske, jul, halloween. Kjøpekraften vinner. 

• Liker 11
Skrevet

Når jeg gikk på barneskolen og gikk halloween som var i 2007 så var det egg og tomater folk kasta, hvor morsomt det er kan diskuteres. Det var det som var å gjøre knep.. 

Anonymkode: cc297...a41

• Liker 2
Skrevet

Her blir det aldri gjort knep, det er ikke greit å lære barn opp til at det er ok hos fremmede folk. Ellers så går vi aldri til de som har lyset av eller som ikke har Halloween dekorasjoner. I vår bydel så feirer faktisk de fleste Halloween så det er ikke noe problem å finne folk å ringe på hos heller. :) 

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Sett opp en hyggelig lapp på døren :) Finnes mange ting som ikke tilhører Norge, alt fra krydder til tradisjoner - men sånn er det bare! 

Halloween i seg selv er ufarlig og er bare på gøy! Er ikke noe forskjell på det og julebukk. 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, Halloween er kommet for å bli. Bare å akseptere. Skjønner ikke hvorfor folk er så redd nye ting. 

Jeg vet det er kommet hit bare fordi butikkene skal selge mer, men det gjelder jo alle slike ting. Valentines, morsdag, farsdag, påske, jul, halloween. Kjøpekraften vinner. 

Jeg er ikke redd nye ting, er amerikansk statsborger, men det er jo typisk nordmenn å ikke skjønne bæret av tradisjonen de skal ha inn heller. 
Det er jo første dagen i Allhallowtide; All Saints' Eve (Halloween), All Saints' Day (All Hallows') and All Souls' Day. Her til lands driter man jo i resten av dagene. 
https://www.history.com/topics/halloween/history-of-halloween

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er for så vidt enig med deg, vi feirer heller ikke. Men vi slår allikevel av utelysene for å slippe mas på døra. Du trenger ikke slå av lysene, det er bare å la vær å åpne, men det kommer jo til å ringe på utover kvelden. 

Anonymkode: 88ec7...7ad

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...