AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Hei. Er en jente på 14 år som går i 9 klasse. Opplevde at jeg kom konflikt med en lærer her om dagen. Jeg har konsentrasjonsvansker og ble dermed gjort narr av flere elever. Jeg ble så deprimert og lei at jeg valgte å dra hjem. Da jeg kom utfor skolen så kom en lærer (ikke min kontaktlærer) å spurte hvor jeg skulle. Jeg sa at flere hadde plaget meg og at jeg ville hjem, dette var riktignok midt i skoletiden. Da sa han at det ikke var aktuelt å bare dra hjem nå siden det var skoletid og da jeg prøvde å gå forbi han tok han meg hardt i armen. Jeg ble faktisk redd og prøvde å røske meg løs og da knep han meg enda hardere. Jeg fikk panikk og prøvde å løpe og da slapp han endelig.. Er dette greit eller burde jeg si det til mine foreldre? Var en litt skremmende opplevelse Tenker på det fortsatt. Anonymkode: 128a5...159 4
Fireflies Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Nei, ingen har lov til å gripe tak i deg på den måten du forteller her. Jeg synes du skal snakke med foreldrene dine, både for at han han tok tak i deg og fordi du ville forlate skolen fordi de andre elevene gjorde narr av deg. Du har krav på og fortjener et godt arbeidsmiljø og kunne gå på skolen uten å være redd for å bli gjort narr av. 9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Fireflies skrev (4 minutter siden): Nei, ingen har lov til å gripe tak i deg på den måten du forteller her. Jeg synes du skal snakke med foreldrene dine, både for at han han tok tak i deg og fordi du ville forlate skolen fordi de andre elevene gjorde narr av deg. Du har krav på og fortjener et godt arbeidsmiljø og kunne gå på skolen uten å være redd for å bli gjort narr av. Takk for svar. Ja jeg tenker å si det til mine foreldre. Tenker selv at det som skjedde ikke er greit. Anonymkode: 128a5...159 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Fireflies skrev (2 minutter siden): Nei, ingen har lov til å gripe tak i deg på den måten du forteller her. Jeg synes du skal snakke med foreldrene dine, både for at han han tok tak i deg og fordi du ville forlate skolen fordi de andre elevene gjorde narr av deg. Du har krav på og fortjener et godt arbeidsmiljø og kunne gå på skolen uten å være redd for å bli gjort narr av. Ærlig talt. Det TS skriver er som oftest bare en brøkdel av hendelsesforløpet, det har et langt liv med ungdommer med bagasje lært meg. Anonymkode: 2518e...e47 17
Fireflies Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Ja jeg tenker å si det til mine foreldre. Tenker selv at det som skjedde ikke er greit. Anonymkode: 128a5...159 Så bra Det er en ting at læreren ikke ville du skulle gå, men noe annet å ta tak i deg. Han burde heller snakket med deg om hvorfor du ville gå, og om hvem som plaget det. Det er det som er årsaken til at du ville gå, og det som skulle vært tatt tak i fra læreren sin side. Hvis man velger å gå så kan det føres som fravær, men det skal følges opp på en ordentlig måte som er trygg for deg. 3
Fireflies Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ærlig talt. Det TS skriver er som oftest bare en brøkdel av hendelsesforløpet, det har et langt liv med ungdommer med bagasje lært meg. Anonymkode: 2518e...e47 Uansett har ikke en lærer lov å gripe tak i deg. Jeg kan ikke sitte å gjette meg til hele hendelsesforløp og jeg svarer selvfølgelig ut i fra gitte opplysninger. Det viktigste er at TS snakker med foreldrene sine om det og at TS føler seg trygg på skolen. 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 Si det til foreldrene dine. Ut fra hva du forklarer hadde ikke lærer hjemmel til å ta tak i deg. Anonymkode: 3ac3b...647 3
GammelKaktus Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ærlig talt. Det TS skriver er som oftest bare en brøkdel av hendelsesforløpet, det har et langt liv med ungdommer med bagasje lært meg. Anonymkode: 2518e...e47 Spiller ingen rolle, så lenge ungdommen ikke er til fare for seg selv eller andre så tar man ikke i ungdommen på den måten. Endret 15. oktober 2021 av FrøkenMånestråle Irriterende skrivefeil :P 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 Nei, dessverre. Anonymkode: fe23d...e02 5
Humle Brumle Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ærlig talt. Det TS skriver er som oftest bare en brøkdel av hendelsesforløpet, det har et langt liv med ungdommer med bagasje lært meg. Anonymkode: 2518e...e47 Hæ? Jeg skjønner ikke denne kommentaren?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #11 Skrevet 15. oktober 2021 Det er ikke lov og du burde si det til foreldre og få en dialog med skolen. Utenom det så blir du ikke deprimert i kort tid fordi du blir gjort narr av. Depresjon er noe annet. Du kan bli lei deg, såret, frustrert, sint, osv. Anonymkode: 52d2c...eaa 4
Humle Brumle Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei. Er en jente på 14 år som går i 9 klasse. Opplevde at jeg kom konflikt med en lærer her om dagen. Jeg har konsentrasjonsvansker og ble dermed gjort narr av flere elever. Jeg ble så deprimert og lei at jeg valgte å dra hjem. Da jeg kom utfor skolen så kom en lærer (ikke min kontaktlærer) å spurte hvor jeg skulle. Jeg sa at flere hadde plaget meg og at jeg ville hjem, dette var riktignok midt i skoletiden. Da sa han at det ikke var aktuelt å bare dra hjem nå siden det var skoletid og da jeg prøvde å gå forbi han tok han meg hardt i armen. Jeg ble faktisk redd og prøvde å røske meg løs og da knep han meg enda hardere. Jeg fikk panikk og prøvde å løpe og da slapp han endelig.. Er dette greit eller burde jeg si det til mine foreldre? Var en litt skremmende opplevelse Tenker på det fortsatt. Anonymkode: 128a5...159 Det er ikke greit at du har det sånn på skolen. Har du en voksen du stoler på? Fortell dette til den voksende slik at du og den voksende kan ta en prat med læreren og ordne opp i hendelsen. Et møte med kontaktlæreren og noen andre du stoler på burde dere også ha slik at dere kan finne ut av hva dere kan gjøre for å få til en bedre skolehverdag. 2
Gidavmeg Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 Håper læreren alt har tatt kontakt med foreldrene dine å informert om episoden.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 Humle Brumle skrev (1 minutt siden): Hæ? Jeg skjønner ikke denne kommentaren? Hva er det du ikke skjønner? En tenåring som gjenforteller en historie utelater bevisst mye relevant informasjon av hendelsesforløpet for å fremstille seg selv som helt uskyldig. Beklager, men har vært for mange ganger i konfliktrådet med ungdommer og er nok preget av det til å ta alt for god fisk. Anonymkode: 2518e...e47 14
Humle Brumle Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det du ikke skjønner? En tenåring som gjenforteller en historie utelater bevisst mye relevant informasjon av hendelsesforløpet for å fremstille seg selv som helt uskyldig. Beklager, men har vært for mange ganger i konfliktrådet med ungdommer og er nok preget av det til å ta alt for god fisk. Anonymkode: 2518e...e47 Jeg mener at rådene er relevante selv om vi ikke vet hele historien. Det er tydelig at ungdommen ikke har det greit på skolen og møter med skolen må til for å støtte ungdommen. Hvis du jobber med ungdommer burde du jo forstå at ting er mer komplisert en at ungdommer bare er slemme. 6
GammelKaktus Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 Humle Brumle skrev (Akkurat nå): Jeg mener at rådene er relevante selv om vi ikke vet hele historien. Det er tydelig at ungdommen ikke har det greit på skolen og møter med skolen må til for å støtte ungdommen. Hvis du jobber med ungdommer burde du jo forstå at ting er mer komplisert en at ungdommer bare er slemme. Akkurat. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #17 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei. Er en jente på 14 år som går i 9 klasse. Opplevde at jeg kom konflikt med en lærer her om dagen. Jeg har konsentrasjonsvansker og ble dermed gjort narr av flere elever. Jeg ble så deprimert og lei at jeg valgte å dra hjem. Da jeg kom utfor skolen så kom en lærer (ikke min kontaktlærer) å spurte hvor jeg skulle. Jeg sa at flere hadde plaget meg og at jeg ville hjem, dette var riktignok midt i skoletiden. Da sa han at det ikke var aktuelt å bare dra hjem nå siden det var skoletid og da jeg prøvde å gå forbi han tok han meg hardt i armen. Jeg ble faktisk redd og prøvde å røske meg løs og da knep han meg enda hardere. Jeg fikk panikk og prøvde å løpe og da slapp han endelig.. Er dette greit eller burde jeg si det til mine foreldre? Var en litt skremmende opplevelse Tenker på det fortsatt. Anonymkode: 128a5...159 For det første så ble du ikke "deprimert" av at folk gjorde narr av deg. Depresjon skal vare i minst 14 dager sammhengende for å kalles depresjon og være av en viss funksjonssvikt. Slutt å misbruke ordet depresjon! Anonymkode: 70860...186 5
Humle Brumle Skrevet 15. oktober 2021 #18 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ærlig talt. Det TS skriver er som oftest bare en brøkdel av hendelsesforløpet, det har et langt liv med ungdommer med bagasje lært meg. Anonymkode: 2518e...e47 På hvilken måte hjelper denne kommentaren på saken? Den mistenkeliggjør bare ungdommen. Han eller hun kommer nå kanskje til å bli redd for å fortelle og si i fra om hva som skjer. Man burde virkelig tenke seg om når det er en 14 åring på nett som prøver å åpne seg opp om noe vanskelig. Ungdommen må føle at folk kommer til å lytte og ikke bare mistenkeliggjøre. Synes det var ordentlig stygt skrevet. Fatter ikke at 7 mennesker er enig med det du sa. Til TS ikke vær red for å snakke om de vanskelige tingene! Uansett hva som skjedde har du rett til å ha det bra på skolen!!❤️❤️ 2
Humle Brumle Skrevet 15. oktober 2021 #19 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For det første så ble du ikke "deprimert" av at folk gjorde narr av deg. Depresjon skal vare i minst 14 dager sammhengende for å kalles depresjon og være av en viss funksjonssvikt. Slutt å misbruke ordet depresjon! Anonymkode: 70860...186 Hei du skriver til en 14 åring her! Går an å ta det opp mykere og en annen har allerede tatt det opp. Bare et barn som prøver å uttrykke følelsene sine! Ikke riktig måte å ta imot det på ikke riktig tidspunkt til å belære noen på! 9
Fireflies Skrevet 15. oktober 2021 #20 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For det første så ble du ikke "deprimert" av at folk gjorde narr av deg. Depresjon skal vare i minst 14 dager sammhengende for å kalles depresjon og være av en viss funksjonssvikt. Slutt å misbruke ordet depresjon! Anonymkode: 70860...186 Den beste måten å lære noen noe er ved å kjefte på dem? TS er 14, og ungdom bruker det ordet om mye. I stedenfor å gå i angrep så kan man heller si ting på en ordentlig måte. Jeg (som faktisk er deprimert) blir ikke sint på en 14 åring som er så fortvilet at hen velger å reise hjem fordi andre gjør narr av en, fordi hen bruker feil ord på å forklare følelsene. Alle skjønner hva TS mener. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå