Lassie Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Atter en gang er min menstruasjon forsinket - enda denne gangen har jeg lagt til over en uke ekstra pga at syklusene mine har vært ca. en uke forlenget de siste månedene. Jeg skulle hatt mensen ca. onsdag etter den nye syklusen, og jeg begynner å bli rimelig lei av at syklusene mine er så tullete. Dessuten tenker jeg inni meg litt sånn "hva er poenget med å bruke penger på enda en test som blir negativ".. Jeg har en test liggende som kan brukes, men er usikker på om jeg skal "gidde" å teste nå eller om jeg skal vente. Fra ca. torsdag kveld/fredag så har jeg hatt menslignende smerter, men ingen mens har dukket opp. Disse smertene har jeg ikke hatt i dag. På fredag og lørdag hadde jeg temmelig vondt i høyre side av bekkenet, men dette er plager jeg har hatt i ny og ne siden jeg var gravid i 2002. Skal jeg teste nå for å finne ut og bli "ferdig med det" eller skal jeg vente? Hva ville dere gjort? Jeg tenker på at selv om vi har vært prøvere et år nå, så ville det vært "typisk" om det skjedde noe nå som vi er midt i planleggingen av vårt bryllup i juli neste år. Hvis dere hadde planlagt bryllup om 9 mnd og oppdaget dere hadde vært gravide, hva hadde dere gjort da? Snuppen og jeg har snakket om det, og ingen av oss har egentlig så lyst å utsette bryllupet pga. at vi har veldig mye klart allerede. Snuppen ønsker at vi skal ta fortgang i bryllupet da, og forsøke å likevel få til bryllup som planlagt men på denne siden av årsskiftet istedenfor etter jul. Jeg har mest lyst til at om det skulle skje at vi blir gravide nå så forandrer vi litt på planene, mindre bryllup - droppe et par ting som vi ikke har fått ordnet enda, og ha bryllupet i nærmeste framtid. (Senest november kanskje?) Hva er deres tanker? Om både testing og bryllup ved evt. graviditet? Har ikke akkurat store forhåpninger om at vi skal ha klart det nå egentlig, men likevel så er det jo alltids et aldri så lite håp... Dere skjønner vel hva jeg mener.. Håper det er noen fornuftige og kloke sjeler her som vil svare på innlegget mitt til tross for at det er såpass langt..
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg hadde ikke klart å la være med å ta den testen jeg Krysser fingrene for at det har klaffet for dere Ang. bryllupet ville jeg nok helst framskyndet det, eller utsatt det
Chiquita Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 JEg ville ha testet nå, for å ev finne ut om det er noe "i gjerde". OM jeg hadde vært gravid med termin like før bryllupet, så hadde jeg fremskyndet bryllupet. Til vår-parten, tror jeg. (ev. vinter) Ville ikke hatt et bryllup i løpet av svangerskapets første måneder, men heller ikke i løpet av de siste. De 3 første og de 3 siste er vel størt sjanse for "ubehageligheter" (kvalme, bekkenløsning, osv) Mens de 3 i midten sies å være de mest "normale" for de aller fleste. Så jeg ville ha tenkt litt på det
Gjest Xavia Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg ville tatt en test nå jeg. Om du er gravid, så ville jeg tenkt som dere: fremskynde bryllupet.
Felicity Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Hmmm, ikke lett det der! Hvor lenge har mensen vært utsatt de forrige månedene? Det er jo kanskje verdt å prøve å teste når du har gått så mye over, for er den negativ så kommer sikkert mensen rett etter at du har teste??? Selv om skuffelsen er stor når man tester sånn og er virkelig ivrig på å få et positivt svar! Det med brylluppet! Skulle dere ha det i Juli? Du rekker jo å få barnet da. Men du vil kanskje ikke gifte deg etter barnet kom? Ellers så er det jo ikke noe galt med å være gravid når du gifter deg heller? Jeg tror faktisk jeg ville ha hatt brylluppet når man hadde planlagt med alle gjestene og tingene for det skal jo være en spessiell dag. Om jeg hadde stått med en kul på magen så er jo det søtt også, selvom man kanskje føler seg mindre fin???vet ikke jeg. Men kanskje man er såppas stor at man ikke orker noe og det er jo værre. Eller kanskje prøvd å utsette det en måned med brylluppet?? Vanskelig denne sitvasjonen. Kan jo hende at jeg ikke mente dette om jeg var i ditt ståsted??? Har jo ikke blitt fridd til enda og ikke blitt gravid...
Lassie Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2005 Tusen takk alle sammen for svar og tanker! Chiquita: Ang. det å ha bryllupet ca. midt i svangerskapet, så er jeg så redd for at den nydelige kjolen min ikke passer Den er kjøpt og betalt til 8900kr og derfor har vi rett og slett ikke råd til en ny kjole. Og om jeg skulle være gravid nå, så vil det jo bli i desember/januar at bryllupet måtte stå, og det synes jeg er litt "tungvindte" måneder å ha bryllupet på. Lene G: Hvis jeg er gravid nå, så vil det jo si at jeg har termin i juli. Da er det kanskje ikke det smarteste man gjør å skulle gifte seg da... Jeg ser heller ikke for meg at å ha bryllup når man har en baby på 1mnd er noe særlig heldig heller. Tusen takk for tips og forslag, setter veldig pris på det (selv om jeg forkaster et par tvert her ) Snnuppen og jeg er veldig usikre på hva vi evt gjør, men vi har sagt at onsdag skal det testes. Hvis jeg greier å vente til onsdag...
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #7 Skrevet 4. oktober 2005 hei er så glad for at dette tema kom opp.vi har også prøvd en stund og skal gifte oss til neste år,jeg har også tenkt at hvis jeg blir gravid nå,så ville jeg reist vekk med min kjære å giftet oss uten at noen visste det og hatt en liten fest etterpå eller hatt bryllupet som vi planlegger litt tidligere. vi stopper å prøve nå og heller prøve igjen mars april. sånn at vi nå kan planlegge for fult,men det er litt trist å avbryte nå snufs,hva har dere tenkt å gjøre hvis det er falsk alarm,prøver dere videre eller stopper det en stund? lykke til iallefall jeg krysser alt
Lassie Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #10 Skrevet 6. oktober 2005 hei er så glad for at dette tema kom opp.vi har også prøvd en stund og skal gifte oss til neste år,jeg har også tenkt at hvis jeg blir gravid nå,så ville jeg reist vekk med min kjære å giftet oss uten at noen visste det og hatt en liten fest etterpå eller hatt bryllupet som vi planlegger litt tidligere. vi stopper å prøve nå og heller prøve igjen mars april. sånn at vi nå kan planlegge for fult,men det er litt trist å avbryte nå snufs,hva har dere tenkt å gjøre hvis det er falsk alarm,prøver dere videre eller stopper det en stund? lykke til iallefall jeg krysser alt ← Fint å se at det er flere i samme båt! Eller, fint.. Hva skal man kalle det når man prøver og prøver, da?.. Du skjønner hva jeg mener håper jeg Hvis det er falsk alarm så prøver vi videre. Vi har prøvd i et år og derfor vil vi ikke stoppe prøvingen pga et bryllup. Skulle det skje at vi blir gravide før bryllupet, så er det aller meste av klær o.l. som trengs i boks, så da kommer vi til å fremskynd bryllupet. Det er det vi har blitt enige om iallfall. Jeg testet onsdag. Negativ test, gitt. Men mensen har fortsatt ikke dukket opp og det er ingen antydning til den heller. Hvis jeg ikke har fått mensen til søndag, som da vil si dag 40 i syklusen (har aldri hatt så lang syklus før!!), så kommer vi til å teste igjen. Og er det negativt da og, så er det bare å vente til neste onsdag igjen osv osv... Er ikke så mye annet å gjøre, i grunnen..
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #11 Skrevet 9. oktober 2005 det er koselig,det er litt trist å avbryte,men vi prøver igjen til neste år.vi har en datter sammen,som vi koser oss med, vi tar det som det kommer,det som skjer det skjer. lykke til spennende.
Lassie Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter #13 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg rakk ikke apoteket i går og fikk dermed ikke kjøpt test. Så jeg har ikke testet på nytt. Men jeg har fortsatt ingen mens, og i dag er jeg altså på dag 40 i syklusen min... Så i morgen blir det innkjøp av ny test, så får jeg teste i morgen eller tirsdag og se på utslaget da. Nå som jeg har gått så lenge over så begynner jeg selvfølgelig å kjenne tegn.. Grrr... Teit å gjøre det, det er helt sikkert innbilning likevel, men jeg har faktisk fått mye mer kviser de siste ukene enn jeg har hatt og jeg har faktisk vært mer trøtt enn vanlig. (Men trøtt er kanskje ikke så rart med årstiden...) Håpløs, altså! Jaja, iallfall så har ikke mensen dukket opp og det blir ny test i løpet av de nærmeste dagene. Jeg skal holde dere oppdaterte!!
Pasha Skrevet 9. oktober 2005 #14 Skrevet 9. oktober 2005 ..må ikke holde oss slik på pinnebenken lassie
BlaBla Skrevet 10. oktober 2005 #15 Skrevet 10. oktober 2005 ..må ikke holde oss slik på pinnebenken lassie ← krysser fingrene i alle fall...
Lassie Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #16 Skrevet 11. oktober 2005 Testet igjen i går, negativ test igjen... Men fortsatt ingen mens. Men i dag har jeg hatt litt magesmerter, så jeg har en stygg mistanke om at mensen er underveis.. Men på dag 42 da gitt?!!! Grrr.... Jaja, jeg har nå iallfall tatt to negative tester så det blir nok ingen barn enda her heller, og bryllupet står fremdeles den 21.juli
Lassie Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #18 Skrevet 13. oktober 2005 Hadde sporblødninger i hele går kveld, og nå er mensen kommet for fullt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå