AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Har bodd i en trang og steril bolig nå i to år. Har jobbet veldig mye og derfor tilbringt lite tid hjemme. Nå derimot har jeg roet ned på jobbingen og har også begynt å date. Etterhvert vil jeg kanskje ta med meg menn hjem og jeg ønsker å gjøre det mer hjemmekoselig her, gi et godt inntrykk. Sånn som det er her nå så er det veldig maskulint her. Ikke giddet å hengt noe opp på veggene enda f.eks. Er heller ikke så mange muligheter for ommøblering her siden det er veldig lite og f.eks TVen må stå der den står pga bredbånduttak, dermed må også sofaen stå et spesifikt sted. Jeg leier også, så får ikke gjort så drastisk med leiligheten med maling og slike ting. Har uansett tenkt til å bruke noen tusen nå på å få litt mer personlighet inn i leiligheten. Men jeg har ikke peiling på hvor jeg skal starte. Synes sånne typiske kunstnerleiligheter er kule, uten at det tar heeeeelt av med farger og overmøblering. Men små innslag. Hovedproblemet mitt er at det kjennes overhode ikke hjemmekoselig ut her! Tips? Anonymkode: d7d90...b53
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Gå inn på finn.no og se på leiligheter der. Er det noe du synes er fint, se på hva de har gjort med leiligheten. Du kommer veldig langt med puter i sofaen, noen lamper, grønne planter er supert og gjerne litt stearinlys også. Anonymkode: bf406...cb6 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Er ikke du dame da? Gi det litt female touch! Anonymkode: 2b845...daa
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Noe på veggene er viktig, men ikke kjipe IKEA-plakater. Let på loppemarked og finn. Småting gjør det koselig, som tepper og pledd, grønne planter, små lamper, levende lys, fat med frukt, puter i sofaen, bøker i hylla… Anonymkode: 777a7...96c 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Bilder på veggene er en god start. Blomster, et par store på gulvet og mindre på bord. Belysning er viktig, tenk noe som kan dimmes i ulike kroker. Personlig har jeg ikke tepper på gulvet i stua, men det liker mange det. Jeg har teppe i sofaen da, og har stearinlys på stuebordet. Har ikke noe dilldall fremme selv, kommer langt med bilder, blomster, tekstiler, belysning og stearinlys 😊 Anonymkode: 1e102...0ad
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Få inn et teppe på gulvet og et par puter i sofaen. Et pledd i ull kan også gjøre seg. Hent opp noen bilder, du kan feks bestille fra desenio eller lignende uten at det koster skjorta. Duftlys , en vase og et par lysestaker? Anonymkode: 60d03...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 Litt planter, en bokhylle med bøkene dine i. Litt puter og et kosepledd. Hyggelig belysning, hvorav en eller to lamper som kan dimmes. Litt stearinlys. Eventuelt litt bilder på veggen, eller, at du setter noen bilder oppå lav skjenk inntil veggen. Om du velger de lave fra IKEA får du plass til bøker inni, og bilder/planter/belysning oppå. Anonymkode: daaed...359
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 IKKE duftlys 😅😬 Det er kjempekvalmende for mange. Anonymkode: daaed...359 7
Hulderen Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): IKKE duftlys 😅😬 Det er kjempekvalmende for mange. Anonymkode: daaed...359 Så enig! 1
Hulderen Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg slår et slag for gardiner. Det mangler ofte i leiligheter på finn.no, men for meg er det viktig for å få det hjemmekoselig. Det blir stilig om du lar noen farger gå igjen. Kjøper du et stort bilde eller maleri, så la en eller flere av fargene i maleriet gå igjen i puter, pledd og gardiner. 1
Gjest TheCatLady Skrevet 15. oktober 2021 #11 Skrevet 15. oktober 2021 Det jeg synes gjør en leilighet koselig er litt bilder på veggene, litt pynt og stæsj som du liker, noen planter, litt puter, tepper på gulvene osv. I din personlige stil. Bøker, hvis du faktisk leser bøker. Det er ganske mange som bare kjøper masse greier som alle har og da synes jeg at det egentlig blir like sterilt fordi det ikke sier noe om den som bor der.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 Gå på jakt etter morsomme interiørting på brukthandelen, invester i grønnplanter med fargerike krukker og sjekk om du kan "pusse opp" deler av leiligheten ved å bruke kontaktplast, falske fliser og gulvbelegg som du klistrer på og tar bort når du flytter. Det finnes også tapeter du kan klistre på en vegg, og så ta den bort når du flytter derifra. Du må bare finne ut hva som er koselig for deg, hvilke farger du liker, og gjerne også søke inspirasjon på nett. Anonymkode: 2ea01...c84 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 Hvilke farger er det hos deg? Hvis jeg tenker tilbake på min gamle ettromsleilighet som jeg aldri fikk skikkelig hjemmekoselig, så var det fordi møblene var for tunge/kompakte for den lille leiligheten, og fordi stoffene var litt grove/kjipe. Du trenger egentlig veldig lite for å gjøre det hjemmekoselig. Minimalisme kan være veldig koselig så lenge du trives med det. Hvilke ting/hva synes du er fint hos andre? Ville startet med feks et fint saueskinn eller ullteppe i en farge du liker på sofaen, kanskje sammen med et par gode og fine puter. En fin stol. Noen spennende lamper med behagelig lys. Små kunstverk som kan stå på benker eller henges som collager. Sengetøy som ser eksklusivt ut. Naturmaterialer og planter. Anonymkode: c4450...006 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er ikke du dame da? Gi det litt female touch! Anonymkode: 2b845...daa Alle damer er faktisk ikke verken interessert i, eller spesielt opptatt av, interiør og dill dall. Jeg er en av dem. Men jeg har da klart å få det ganske koselig (synes jeg selv) allikevel. Det er utrolig hva noen planter, levende lys og noen bilder på veggene kan gjøre. Ut over det, er jeg minimalist, og følger overhodet ingen trender eller stiler. Anonymkode: a721b...a27 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg er glad i mange, små lyskilder i stedet for én taklampe, for eksempel. Små lamper her og der med varmt lys i. Med pledd og puter med varme farger, levende lys, et par planter og noe på veggene kommer du langt 😊 Jeg liker loppemarkeder og bruktbutikker for å finne ting alle andre ikke har 😊 Anonymkode: 5975a...67f
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 Varme farger på vegg og interiør. Myke detaljer som gardiner, puter og pledd. Runde former fremfor firkantede. Dette gjør hele forskjellen Anonymkode: 98910...d02 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #17 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg synest det blir mer hjemmekoselig om en unngår hvite vegger. Et strøk maling kan gjøre utrolig stor forskjell, og trenger ikke koste mye. Ser at du leier TS, men går an å spør om å få male (om du ønsker det selfølgelig). Ellers, grønne planter og bøker i en bokhylle er også fint. Bøker i en bokhylle kan også væra et smart triks for å starte en samtale dersom du har daten med deg hjem bøker kan fortelle så mangt om en person og gi besøket et fint innblikk i hva du interesserer deg for ☺ Anonymkode: b6522...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå