Gå til innhold

Pakke fra DHL - krever tollinformasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har kjøpt en vare fra Iherb, fra utlandet. Og fikk denne meldingen på SMS - DHL Express fra IHERB krever bevis på din identitet før fortolling. For å unngå forsinkelser, last opp her: 

Noen med erfaringer?

Når jeg går inn på linken så blir jeg enten bedt om å laste opp passet, eller skrive inn fødselsnummer.

Skrevet
Svennis skrev (1 time siden):

Hei! Har kjøpt en vare fra Iherb, fra utlandet. Og fikk denne meldingen på SMS - DHL Express fra IHERB krever bevis på din identitet før fortolling. For å unngå forsinkelser, last opp her: 

Noen med erfaringer?

Når jeg går inn på linken så blir jeg enten bedt om å laste opp passet, eller skrive inn fødselsnummer.

Er du sikker på sms’en og linken er genuin? Hadde vært skeptisk til å gi fra meg typisk ID-tyveri-informasjon. Hadde nok tatt en telefon til DHL og ikke brukt telefonnummer fra sms’en. 

Anonymkode: c61b0...652

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått sms fra posten ikke dhl når det gjelder fortolling og da var det ikke spørsmål om identitet men at de ønsket dokumentasjon/kvittering på innholdet i pakken i forbindelse med fortolling.

Jeg hadde vært veldig skeptisk til å gi fra meg identitets-papirer kun baseet på sms

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Spør DHL om dette er genuint eller svindelforsøk.

Skrevet

DHL leverer for iherb i Norge, nesten alle forsendelser. Noen få kommer med posten. For å sjekke om sms stemmer, så sjekk sporingsnummeret til din pakke på DHL.no sine sider. Står det at pakken er ankommet men siste sporing er til fortolling? Da stemmer det nok. 

Ring dem gjerne. De svarer utrolig kjapt på telefonen hos kundeservice på dagtid. De kan bekrefte om sms stemmer, men trolig vil de ende opp med å henvise deg til lenken i meldingen om den er genuin, for jeg tror ikke kundeservice tar i mot hverken pass, personnummer eller slikt pr telefon. 

NB - DHL er hyggelige, flinke og vanvittig dyre. De tar et heftig tollgebyr for denne tollbehandlingen.

Anonymkode: 9449a...be1

Skrevet
Blondie65 skrev (5 minutter siden):

Spør DHL om dette er genuint eller svindelforsøk.

Det er genuint :) Litt over den meldingen fra DHL, står det når info om at pakken er på vei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

DHL leverer for iherb i Norge, nesten alle forsendelser. Noen få kommer med posten. For å sjekke om sms stemmer, så sjekk sporingsnummeret til din pakke på DHL.no sine sider. Står det at pakken er ankommet men siste sporing er til fortolling? Da stemmer det nok. 

Ring dem gjerne. De svarer utrolig kjapt på telefonen hos kundeservice på dagtid. De kan bekrefte om sms stemmer, men trolig vil de ende opp med å henvise deg til lenken i meldingen om den er genuin, for jeg tror ikke kundeservice tar i mot hverken pass, personnummer eller slikt pr telefon. 

NB - DHL er hyggelige, flinke og vanvittig dyre. De tar et heftig tollgebyr for denne tollbehandlingen.

Å? Jeg har alltid fått inkludet toll osv i prisen på iherb, kom på 170, ekstra.

Skrevet

Ah, det var bra. DHL fakturerer nemlig pr vare, så har du bestilt tre poser av samme te for eksempel, så betaler du for én behandling. Tre forskjellige typer te? Gang beløpet med tre, de fakturerer per linje på tollfakturaen. Det er helt sprøtt. Men bra at iherb ordner det fra avsender sin konto. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...