Gå til innhold

Har dere noen oppskrifter på bakst, kaker og deilige desserter dere ønsker å dele ..?? 🥧🧁🥮🍪😊

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg syns å bake er gøy. Hjemmebakst skaper mye glede og hygge. 👩🏼‍🍳🧑‍🍳
Lukten på kjøkkenet er umulig å ikke elske- samme om det er boller, knekkebrød, kaker. 
Har dere kanskje noen oppskrifter dere gjerne vil dele?? 🧁🥧🍪

Dere må gjerne dele bilde av hva dere har bakt. 😉

Endret av Gladikaffe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grytebrød, feks matprat sitt. Jeg får ikke til andre brød, men det er skikkelig godt! 

Anonymkode: 4f618...bc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Grytebrød, feks matprat sitt. Jeg får ikke til andre brød, men det er skikkelig godt! 

Anonymkode: 4f618...bc9

Det har ennå ikke laget grytebrød, men det ser skikkelig godt ut 😊 

Du må gjerne finne linken til oppskriften og dele med oss, kanskje jeg baker det en helg! 😃

Anonymkode: 58b3e...455

Skrevet

Knekkebrød

2 dl gresskarfrø
2 dl solsikkefrø
2 dl sesamfrø
1 ts urtesalt
3 ss fiberhusk
4 dl varmt vann (ca 50 grader)

-Bland alt det tørre i en bolle og 
tilsett vannet.
-Bland godt. Det blir ganske raskt til en geléaktig masse.
-Bre straks deigen utover et bakepapirkledt stekebrett med hendene(tips er å væte hendene)Prøv å få det så jevnt og tynt som mulig.Det kan hende du trenger to brett, det kommer an på størrelsen på bakebrettene. Hos meg blir dette 1,5 plate knekkebrød.
.-Stek på 200 grader i 15 min.
Ta ut stekeplata. Ta tak i bakepapiret og snu deigen opp-ned. Dra bakepapiret forsiktig av deigen.
-Det er nå en myk og smidig leiv.
-Kutt den i biter med et pizzahjul.
-Skru ovnsvarmen ned til 150 grader og stek videre i ca 60 min, eller til knekkebrødene er tørre.
(Det kan hende de trenger en ekstra halvtime, det kommer an på hvor tykke de er)

Grytebrød

https://spoon.no/romertopf-brod-verdens-beste/

Den saftigste sjokoladekaken 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake

Anonymkode: 35e58...33a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Knekkebrød

2 dl gresskarfrø
2 dl solsikkefrø
2 dl sesamfrø
1 ts urtesalt
3 ss fiberhusk
4 dl varmt vann (ca 50 grader)

-Bland alt det tørre i en bolle og 
tilsett vannet.
-Bland godt. Det blir ganske raskt til en geléaktig masse.
-Bre straks deigen utover et bakepapirkledt stekebrett med hendene(tips er å væte hendene)Prøv å få det så jevnt og tynt som mulig.Det kan hende du trenger to brett, det kommer an på størrelsen på bakebrettene. Hos meg blir dette 1,5 plate knekkebrød.
.-Stek på 200 grader i 15 min.
Ta ut stekeplata. Ta tak i bakepapiret og snu deigen opp-ned. Dra bakepapiret forsiktig av deigen.
-Det er nå en myk og smidig leiv.
-Kutt den i biter med et pizzahjul.
-Skru ovnsvarmen ned til 150 grader og stek videre i ca 60 min, eller til knekkebrødene er tørre.
(Det kan hende de trenger en ekstra halvtime, det kommer an på hvor tykke de er)

Grytebrød

https://spoon.no/romertopf-brod-verdens-beste/

Den saftigste sjokoladekaken 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake

Anonymkode: 35e58...33a

Knekkebrød må prøves ut engang 🤩

Anonymkode: 58b3e...455

• Liker 2
Skrevet
Gladikaffe skrev (17 timer siden):

Hei, jeg syns å bake er gøy. Hjemmebakst skaper mye glede og hygge. 👩🏼‍🍳🧑‍🍳
Lukten på kjøkkenet er umulig å ikke elske- samme om det er boller, knekkebrød, kaker. 
Har dere kanskje noen oppskrifter dere gjerne vil dele?? 🧁🥧🍪

Jeg er også veldig glad i å bake, og i morgen har jeg planer om å bake dette:

*Verdens beste boller - fra Fru Timans matblogg. Jeg legger til et egg og bittelitt mer mel, bare fordi jeg syns det blir godt
*De beste kanelbollene - fra Ida Gran Jansens blogg. Her dropper jeg glasuren og bytter smør ut med vaniljekrem i fyllet, altså vaniljekrem, litt mindre sukker og kanel.
*Havrebrød - fra Baker Brun. Her bruker jeg forskjellig mel, passer bare på at mengden blir omtrent lik og så lar jeg alltid "fordeigen" svelle som det står i oppskriften. 

Jeg syns baking nesten er terapi, og så er det greit å ha noe i fryseboksen hvis det plutselig kommer noen på besøk. :)

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (3 timer siden):

Jeg er også veldig glad i å bake, og i morgen har jeg planer om å bake dette:

*Verdens beste boller - fra Fru Timans matblogg. Jeg legger til et egg og bittelitt mer mel, bare fordi jeg syns det blir godt
*De beste kanelbollene - fra Ida Gran Jansens blogg. Her dropper jeg glasuren og bytter smør ut med vaniljekrem i fyllet, altså vaniljekrem, litt mindre sukker og kanel.
*Havrebrød - fra Baker Brun. Her bruker jeg forskjellig mel, passer bare på at mengden blir omtrent lik og så lar jeg alltid "fordeigen" svelle som det står i oppskriften. 

Jeg syns baking nesten er terapi, og så er det greit å ha noe i fryseboksen hvis det plutselig kommer noen på besøk. :)

Så flott 😃

Vaniljekrem i kanelbollene er så utrolig godt, jeg baker det nesten hele tiden til jentungen. 💞

https://www.google.no/amp/s/www.bakeri.net/baking-er-bra-for-psyken/amp/   

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...