Gå til innhold

Hvordan kan jeg få legetime som student?

Zip zorp zorp

Anbefalte innlegg

Hei, er folkeregistrert i en annen by enn der jeg studerer. Har behov for legetime, men blir en lang reisetur mellom studieplass og der jeg har fastlegen min. Liker fastlegen min svært godt og har ikke lyst til å bytte. Er det mulig å få legetime der jeg studerer uten å måtte gå privat? Er ikke livstruende så legevakt er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor studerer du? Trondheim har f.eks. legesenter på Gløshaugen som tar i mot studenter.

Anonymkode: a9cc3...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle unsiveristeter og høyskoler har helsestasjoner. Du kan få time der

Anonymkode: 3f891...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (Akkurat nå):

Legevaktene har også dagtimer for de som ikke har fastlege i nærheten 😊

Det har de aldeles ikke. 

TS du kan sjekke med studentskipnaden der du studerer om de har avtale med legesenter om å ta i mot studenter, i Bergen vet jeg at i alle fall to legekontor har denne avtalen, da kan studenter bestille time uten å ha fastlege der. Eller så blir det over nett, tlf eller privat (Dr.dropin, Aleris, Volvat)

Anonymkode: 841af...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har de aldeles ikke. 

TS du kan sjekke med studentskipnaden der du studerer om de har avtale med legesenter om å ta i mot studenter, i Bergen vet jeg at i alle fall to legekontor har denne avtalen, da kan studenter bestille time uten å ha fastlege der. Eller så blir det over nett, tlf eller privat (Dr.dropin, Aleris, Volvat)

Anonymkode: 841af...05b

Har vært på slike timer 3 steder selv, både på større og mindre plasser. Om det ikke er overalt går det i det minste an å høre, siden jeg som sagt ikke har hatt noe problem med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse