AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Har prøvd noen sykluser nå, men ennå ikke blitt gravid. Har ikke brukt eggløsningstester, siden jeg har passe stabile sykluser og blir stresset av testing. Men mulig jeg må begynne. For; jeg er usikker på om min eggløsning kommer før, under eller etter jeg får slim. Har lest at det er mest vanlig at eggløsning kommer mot slutten av når man har synlig slim. Pga jobb og ulike andre ting, har det de siste fire syklusene passet seg sånn at vi har hatt sex mot slutten av når jeg har hatt synlig slim, et par ganger etter også, dagen etter. Kan jo være andre grunner til at det ikke har blitt klaff enda, men kan det være slik at noen har eggløsning når slimet blir synlig? Kan det være mulig? Anonymkode: fce5f...98c
Laura80 Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Anbefaler heller å bruke eltester, å tolke slim og eggløsning blir bare gambling 🙈
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Laura80 skrev (18 minutter siden): Anbefaler heller å bruke eltester, å tolke slim og eggløsning blir bare gambling 🙈 Fikk slim med litt blod i i dag, på dag 7 i syklusen. Testet, men klart negativ. Er testene til å stole på? Har kjøpt babyplan stavtester. Anonymkode: fce5f...98c
Laura80 Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fikk slim med litt blod i i dag, på dag 7 i syklusen. Testet, men klart negativ. Er testene til å stole på? Har kjøpt babyplan stavtester. Anonymkode: fce5f...98c Ja testene er langt mer til å stole på enn slim. Slim kan man jo ha hele syklusen innimellom uten at det betyr eggløsning. Dag 7 er jo også så altfor tidlig , de færreste har jo eggløsning da. Egget rekker jo ikke modnes så fort og slimhinnene rekker ikke bygge seg opp så fort og da kan ikke egget feste seg.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Laura80 skrev (8 timer siden): Ja testene er langt mer til å stole på enn slim. Slim kan man jo ha hele syklusen innimellom uten at det betyr eggløsning. Dag 7 er jo også så altfor tidlig , de færreste har jo eggløsning da. Egget rekker jo ikke modnes så fort og slimhinnene rekker ikke bygge seg opp så fort og da kan ikke egget feste seg. Ok, betryggende å høre at de er til å stole på. Men er det mulig å "gå glipp av" positiv eggløsningstest om jeg f.eks. tester tidlig på dagen dag X, og så på ettermiddagen dag Y f.eks.? Eller får man alltid positivt test i løpet av syklusen uansett? Anonymkode: fce5f...98c
Laura80 Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ok, betryggende å høre at de er til å stole på. Men er det mulig å "gå glipp av" positiv eggløsningstest om jeg f.eks. tester tidlig på dagen dag X, og så på ettermiddagen dag Y f.eks.? Eller får man alltid positivt test i løpet av syklusen uansett? Anonymkode: fce5f...98c Det beste er jo å ikke teste så mye mer enn et døgn mellom, dvs enten teste hver morgen feks. Stort sett går det bra Men når testene begynner å bli ganske sterke / nærme seg positive et det dumt å vente 1,5 døgn til neste test, da kan man jo misse den positive. 1
Laura80 Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Man får helt positiv test (hos el testene må begge strekene være Minst like sterke for å være positive) når LH nivået ditt er på topp og det er på topp når kroppen får beskjed om å begynne å slippe egget. Når eltesten er positiv vil det ta ytterligere 12-36 timer før egget slippes, men smart å ha sex når eltest er positiv så spermen rekker svømme fram før egget slippes, så ligger den og «venter» på egget. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Laura80 skrev (58 minutter siden): Det beste er jo å ikke teste så mye mer enn et døgn mellom, dvs enten teste hver morgen feks. Stort sett går det bra Men når testene begynner å bli ganske sterke / nærme seg positive et det dumt å vente 1,5 døgn til neste test, da kan man jo misse den positive. ah, kjenner det er litt stressende dette med testing. Prøver å legge inn aksjer annenhver dag, holder det? Fredag, søndag, tirsdag, etc. helt til jeg evt. bruker graviditetstest i slutten av uka etter? Anonymkode: fce5f...98c
Laura80 Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): ah, kjenner det er litt stressende dette med testing. Prøver å legge inn aksjer annenhver dag, holder det? Fredag, søndag, tirsdag, etc. helt til jeg evt. bruker graviditetstest i slutten av uka etter? Anonymkode: fce5f...98c Ja sex annenhver kveld holder fint
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har slim i 4-5 dager og hos meg skjer eggløsning på dag 4 med slim. Og for vår del så har det alltid blitt klaff de gangene mannen har spart sæd i 4-5 dager før jeg har eggløsning. Får positiv eggløsningstest på dag 3 av slimet og da har vi prøvd å timet med å spare sæd i 4-5 dager i forveien for å så kjøre på den dagen jeg har positiv eggløsningstest og dagen etter som jeg tror er selve eggløsningsdagen. Alle de mnd vi har kjørt på som kaniner i alle de fertile dagene så har vi ikke blitt gravide. Men de to gangene jeg jar blitt gravid så var oppskriften sånn👍🏻 Han har heller ikke dårlig sædkvalitet men allikevel har dette fungert for oss. Mistet i MA sist nå så spent på om denne oppskriften fungerer kjapt nå når jeg vet hva vi skal gjøre. Nå svarte jeg på slimet men også en «oppskrift» vi har jeg da😅 ser du også skriver at det blit stress med å teste. Jeg synes det var mye mer stress med å prøve å gjette å time når eggløsningen var istede for å ha full kontroll med eggløsningstester, og det som er så snedig med vi som er så heldige å ha dette slimet er at vi trenger bare å begynne testingen når slimet har kommet, så blir det ikke så mange dager å teste på også. Nå før jeg ble gravid så ble jeg veldig kjent med syklusen også når jeg testa, og fant ut etterhvert at eggløsningstesten alltid er positiv på dag 3 med slim, av og til i to dager men for det meste negativ igjen på dag 4 med slim som er ca CD 13-15 hos meg ☺️ Anonymkode: 43b8c...3e8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har slim i 4-5 dager og hos meg skjer eggløsning på dag 4 med slim. Og for vår del så har det alltid blitt klaff de gangene mannen har spart sæd i 4-5 dager før jeg har eggløsning. Får positiv eggløsningstest på dag 3 av slimet og da har vi prøvd å timet med å spare sæd i 4-5 dager i forveien for å så kjøre på den dagen jeg har positiv eggløsningstest og dagen etter som jeg tror er selve eggløsningsdagen. Alle de mnd vi har kjørt på som kaniner i alle de fertile dagene så har vi ikke blitt gravide. Men de to gangene jeg jar blitt gravid så var oppskriften sånn👍🏻 Han har heller ikke dårlig sædkvalitet men allikevel har dette fungert for oss. Mistet i MA sist nå så spent på om denne oppskriften fungerer kjapt nå når jeg vet hva vi skal gjøre. Nå svarte jeg på slimet men også en «oppskrift» vi har jeg da😅 ser du også skriver at det blit stress med å teste. Jeg synes det var mye mer stress med å prøve å gjette å time når eggløsningen var istede for å ha full kontroll med eggløsningstester, og det som er så snedig med vi som er så heldige å ha dette slimet er at vi trenger bare å begynne testingen når slimet har kommet, så blir det ikke så mange dager å teste på også. Nå før jeg ble gravid så ble jeg veldig kjent med syklusen også når jeg testa, og fant ut etterhvert at eggløsningstesten alltid er positiv på dag 3 med slim, av og til i to dager men for det meste negativ igjen på dag 4 med slim som er ca CD 13-15 hos meg ☺️ Anonymkode: 43b8c...3e8 Misunner deg at du vet så tydelig når du har EL. Tror jeg/vi prøver annenhver dag denne syklusen, så får vi se hvordan det går. Hadde litt slim på ettermiddagen i går også, og så sex på kvelden (og sex fredag kveld). Neste gang blir tirsdag, og så annenhver dag i alle fall ut helga og litt til. Men føler at jeg nesten gir opp. Føler vi har sex veldig ofte uansett, men fremdeles ikke grravid... Anonymkode: fce5f...98c
Mammatilsukkertopp Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har ikke forstått noe med dette slimet, for noen mnd er det tydelig i dagesvis, og andre mnd bare i et døgns tid. Det som fascinerer meg er at jeg har noen mnd med svært kort LH-topp, og da er det merkbart elslim like kort. Denne mnd hadde jeg negativ eltest på morgenen. Dro på bytur. Kom hjem og gikk på toalettet, og der var det masse elslim. Tok en test, og den var positiv. Dagen etter er testen negativ igjen og slimet borte. Forrige mnd hadde jeg to dager med positive tester, og slim i to dager. Veldig individuelt fra kvinne til kvinne det der har jeg forståelse av🤔
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Misunner deg at du vet så tydelig når du har EL. Tror jeg/vi prøver annenhver dag denne syklusen, så får vi se hvordan det går. Hadde litt slim på ettermiddagen i går også, og så sex på kvelden (og sex fredag kveld). Neste gang blir tirsdag, og så annenhver dag i alle fall ut helga og litt til. Men føler at jeg nesten gir opp. Føler vi har sex veldig ofte uansett, men fremdeles ikke grravid... Anonymkode: fce5f...98c Hvis du begynner å teste etter eggløsning så kan du finne mønstre etterhvert om når du har positiv test iforhold til når slimet er. Anonymkode: 43b8c...3e8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Testet nå for omtrent en halvtime siden, men klarer ikke avgjøre om den er negativ eller positiv. Om den er positiv, vil det i så fall bety at jeg har el tidligere enn jeg trodde, kanskje også i forrige syklus. Noen som klarer å se om denne er negativ eller positiv? Og om den er positiv, vil det være for sent med sex i morgen kveld? Anonymkode: fce5f...98c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg synes den ser positiv ut, selv om T-stripen er tynnere så er den tynneste delen av den like kraftig som C-stripen. Når tok du test sist som var negativ? Anonymkode: af435...bc1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #16 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes den ser positiv ut, selv om T-stripen er tynnere så er den tynneste delen av den like kraftig som C-stripen. Når tok du test sist som var negativ? Anonymkode: af435...bc1 Jeg testet lørdag også, og fredag for øvrig, med klart negative tester. Angrer litt nå på at jeg ikke testet i går. Men hadde sex i går kveld, og tenker igjen på tirsdag kveld - eller vil det være for sent? Anonymkode: fce5f...98c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #17 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Testet nå for omtrent en halvtime siden, men klarer ikke avgjøre om den er negativ eller positiv. Om den er positiv, vil det i så fall bety at jeg har el tidligere enn jeg trodde, kanskje også i forrige syklus. Noen som klarer å se om denne er negativ eller positiv? Og om den er positiv, vil det være for sent med sex i morgen kveld? Anonymkode: fce5f...98c Tok en ny test nå, bare for å sjekke om den er sterkere eller svakere. Ser den bittelitt sterkere ut? Anonymkode: fce5f...98c
Mammatilsukkertopp Skrevet 18. oktober 2021 #18 Skrevet 18. oktober 2021 Den siste testen der er helt klart positiv🎉😁
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #19 Skrevet 18. oktober 2021 Mammatilsukkertopp skrev (2 minutter siden): Den siste testen der er helt klart positiv🎉😁 Så bra, det jeg trodde selv også. Er det for sent med sex i morgen kveld når den er positiv i kveld? Hadde sex i går kveld også, men er det noe med at man bør ha sex dagen testen er positiv? Anonymkode: fce5f...98c
Mammatilsukkertopp Skrevet 18. oktober 2021 #20 Skrevet 18. oktober 2021 I går og i morgen høres veldig bra ut. Du har mest sansynlig eggløsning i morgen, siden testen din er positiv nå i kveld. Jobb og ting som har kommet i veien har gjort at vi i flere prøveperioder nå har hatt sex dagen for positiv test, men ikke selve eggløsningsdagen(dagen etter positiv test), og det har ikke ført med seg noe. Denne mnd hadde vi sex dagen før positiv, dagen den ble positiv, dagen den ble negativ igjen(eggløsningsdagen) og to ganger dagen etter😅 overtenning😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå