AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Er 23+5 uker på vei, og har kjent MYE spark og bevegelser gjennom de siste 5-6 ukene. Men i hele går ettermiddag, i natt og idag tidlig er det veldig stille. Merker noe her og der, men det er lite.. Er dette normalt i denne perioden? Jeg ringer jo legen om det ikke blir bedre. Anonymkode: 5f492...38d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 herregud, alltid disse trådene av de som er under 25-26-27 uker på vei. Ja du har kjent masse hele tiden bla bla bla, men ungen har masse plass og kan snu seg bakover Anonymkode: 5cb9b...8f7 3
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): herregud, alltid disse trådene av de som er under 25-26-27 uker på vei. Ja du har kjent masse hele tiden bla bla bla, men ungen har masse plass og kan snu seg bakover Anonymkode: 5cb9b...8f7 Faen så sur, hvem er du liksom? Kvinneguiden selv? Ble det litt for meget om temaet, og du følte det gikk utover deg personlig? TS: ja jeg har kjent til tider litt mindre spark, er midt i uke 24 nå, det begynner å ta seg opp nå, og jordmor kommenterte i tillegg at det var litt ekstra kraft i hun inni magen min til å ha kommet så kort på vei enda, så det er ikke sikkert du kommer til å kjenne så veldig mye enda engang Før noen kommenterer at jeg er skryter av at ungen er begavet og tidlig ute, kan holde snavla si, jeg bekymrer meg mer for at hun skal brekke ribbeina på meg hvis dette fortsetter ^^
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg ville ringt og hørt med helsestasjonen! Og sagt at du kjenner mindre liv etter å ha kjent mye i flere uker allerede. Anonymkode: fe9e9...322
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Nå må du slutte å stresse henne opp, det er jo veldig tidlig ennå! TS, drikk et glass iskaldt saft kanskje? Dytt litt forsiktig rundt forbi i magen? Spis en banan, det gjør iallfall susen her. Men ikke vits i å stresse så mye allerede nå, babyen er jo så veldig liten fortsatt, så kanskje hun/han bare ligger og sparker deg i ryggen eller sover
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 skruttveig skrev (5 minutter siden): Faen så sur, hvem er du liksom? Kvinneguiden selv? Ble det litt for meget om temaet, og du følte det gikk utover deg personlig? TS: ja jeg har kjent til tider litt mindre spark, er midt i uke 24 nå, det begynner å ta seg opp nå, og jordmor kommenterte i tillegg at det var litt ekstra kraft i hun inni magen min til å ha kommet så kort på vei enda, så det er ikke sikkert du kommer til å kjenne så veldig mye enda engang Før noen kommenterer at jeg er skryter av at ungen er begavet og tidlig ute, kan holde snavla si, jeg bekymrer meg mer for at hun skal brekke ribbeina på meg hvis dette fortsetter ^^ Fordi det er bare å google, så kommer det 19588 sånne her tråder. Det er ingen indikasjon på at du kjenner masse liv fra uke 16, at det er stopp ved uke 21, 22, 23 osv. Synd at ikke jordmødrene/legene informerer blivende mødre om dette, så slipper de unødvendig bekymring. Anonymkode: 5cb9b...8f7 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 Ja, men da er det jo jordmødrene og legene du bør rette irritasjonen din mot, ikke en bekymret kommende mamma!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 Skjønner at du bekymrer deg TS, er i uke 22 selv og har googlet det samme flere ganger. Alle konkluderer med at det varierer så tidlig pga hvordan fosteret ligger osv og at det ikke er før uke 28 man skal kjenne liv hver time osv. Så det virker til å være helt vanlig. https://kjennliv.no/ er feks en nettside med mye info om dette! Det jeg pleier å gjøre likevel er samme som de anbefaler senere i graviditeten, spiser eller drikker litt søtt og legger meg ned å venstre side og slapper av en stund. Da kjenner jeg som regel noe Også tenker jeg at alt du kjenner er liv, det kan variere veldig i styrke når vi er så tidlig i svangerskapet Anonymkode: c91a4...56f
Million Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 Allerede før jeg klikket på tråden, bare leste overskriften, så visste jeg at du ville være i ukene 20-25. Det er typisk da at man i perioder kjenner mye, så lite, så ingenting, og så mye igjen osv. Det ER forferdelig nervøst å ikke kjenne noe, jeg vet, men det er altså helt normalt i denne fasen hvor fosteret enda er så lite at det kan snu seg og ta salto uten at du kjenner det. Det er kun når barnet ligger i bestemte posisjoner og steder at man kjenner spark og bevegelse. Flytter barnet litt på seg, kjenner man plutselig ikke noe.... og blir redd. Var selv hos lege i uke 22 og var så stresset at jeg gråt, fordi jeg hadde ikke kjent liv på litt over ett døgn. Da jeg lå på benken og han tok ultralyd, så jeg forbløffet på skjermen... ungen sparket og veivet og var full av liv der inne, men jeg KJENTE jo ingenting!?? Men beviset var på skjermen, fullt av bevegelser og alt sto bra til. Det er bare i noen kjipe uker at det er så mye til og fra når fosteret ikke er stort nok til at vi kjenner omtrent alt. Jeg er sikker på at alt står bra til med babyen i magen din, men dersom du er svært stresset, kan du jo be om en undersøkelse for å bli beroliget. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #10 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 12.25): herregud, alltid disse trådene av de som er under 25-26-27 uker på vei. Ja du har kjent masse hele tiden bla bla bla, men ungen har masse plass og kan snu seg bakover Anonymkode: 5cb9b...8f7 Hvorfor klikka du inn på tråden da? Bare for å lage kvalme? Anonymkode: a559e...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 Hvis du er bekymra ringer du helsestasjon/lege/føden (husker ikke hvor langt man må være på vei før du får komme dit på sjekk) å får sjekka Det er bedre å sjekke en gang for mye en en for lite! Jeg var selv på sykehuset å sjekket 2 ganger (begge midt på natta😂), alt var helt fint med baby. Ingen var sure fordi jeg var sykt bekymra og måtte få bekrefta alt sto bra til med baby. Stol på mammahjertet ditt 💕 Anonymkode: a559e...6b4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor klikka du inn på tråden da? Bare for å lage kvalme? Anonymkode: a559e...6b4 For å få bekreftet at det faktisk var ENDA en tråd med noen under uke 26-28 som skrev. Anonymkode: 5cb9b...8f7 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): For å få bekreftet at det faktisk var ENDA en tråd med noen under uke 26-28 som skrev. Anonymkode: 5cb9b...8f7 Herregud så teit du er. Anonymkode: 4a461...91e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå