AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Er det noen som har opplevd det? Kontaktet du i så fall lege? Hen har mye snørr og slim bak i svelget, men spiser og sover som normalt. Ingen feber men puster litt raskt. Lurer på om jeg skal kontakte fastlege pga dette siden hen er så liten. Hadde ikke tatt kontakt med lege dersom hen var et halvt år liksom. Anonymkode: 96282...78a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Lurt å høre med legen om de kan sjekke Rs-virus. Minste født uke 31, fikk det rett før han var 2 måneder. Ble lagt inn 9 dager på intensiven med c-pap. Anonymkode: 68be6...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Så lenge baby ikke har feber og spiser som normalt, hadde jeg sett det an. Anonymkode: bdb72...293
jaromei Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Min ble forkjølet når han var to uker, og jeg tok kontakt med lege bare for å være sikker. Fikk litt nesedråper og tips. Også sjekket de for infeksjoner. Ble en overnatting på sykehuset også her, da babyen hadde pustestopp når han sov. Bare for å sjekke oksygenmetning i blodet. Alt var heldigvis fint. Så lenge babyen din ikke har feber, så går det nok greit, men engster du deg er det uansett lurt å kontakte lege. Får den lille feber må du kontakte lege/legevakten snarest
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lurt å høre med legen om de kan sjekke Rs-virus. Minste født uke 31, fikk det rett før han var 2 måneder. Ble lagt inn 9 dager på intensiven med c-pap. Anonymkode: 68be6...3b5 Oida, det hørtes skummelt ut. Hadde barnet feber da? Anonymkode: 96282...78a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Pluggen min på 2 mnd. ble forkjølet med hoste og noe tett nese, fikk beskjed fra legesekretær på legekontoret om å følge med at han spiste godt og ikke fikk feber (du kan kjøpe paracet som er tilpasset nyfødt på apoteket og ha i back-up). Virker ikke som om legen kom til å gjøre så mye uansett, men blir det feber osv. bør hen jo sjekkes for infeksjon du kan jo ringe legekontoret for å være sikker da, siden poden din er noe mindre enn min var Anonymkode: a600b...d08
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 jaromei skrev (4 minutter siden): Min ble forkjølet når han var to uker, og jeg tok kontakt med lege bare for å være sikker. Fikk litt nesedråper og tips. Også sjekket de for infeksjoner. Ble en overnatting på sykehuset også her, da babyen hadde pustestopp når han sov. Bare for å sjekke oksygenmetning i blodet. Alt var heldigvis fint. Så lenge babyen din ikke har feber, så går det nok greit, men engster du deg er det uansett lurt å kontakte lege. Får den lille feber må du kontakte lege/legevakten snarest Pustestopp ja. Det har hen faktisk. Men jeg trodde det var normalt hos spedbarn? Anonymkode: 96282...78a
jaromei Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Pustestopp ja. Det har hen faktisk. Men jeg trodde det var normalt hos spedbarn? Anonymkode: 96282...78a Pustestoppene gav seg når han ble bedre, og var heldigvis ikke så lange (5-7sek). Jeg fikk beskjed om at korte pustestopp var normalt, men også kunne skyldes forkjølelse, siden han ikke hadde de før han ble syk. De sa også forøvrig på sykehuset at pustestopp som ikke varer mer enn 10 sekunder ikke telles som pustestopp 🙈
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 jaromei skrev (1 minutt siden): Pustestoppene gav seg når han ble bedre, og var heldigvis ikke så lange (5-7sek). Jeg fikk beskjed om at korte pustestopp var normalt, men også kunne skyldes forkjølelse, siden han ikke hadde de før han ble syk. De sa også forøvrig på sykehuset at pustestopp som ikke varer mer enn 10 sekunder ikke telles som pustestopp 🙈 Ahaa, da ble jeg litt klokere. Takk for svar 😊 Anonymkode: 96282...78a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som har opplevd det? Kontaktet du i så fall lege? Hen har mye snørr og slim bak i svelget, men spiser og sover som normalt. Ingen feber men puster litt raskt. Lurer på om jeg skal kontakte fastlege pga dette siden hen er så liten. Hadde ikke tatt kontakt med lege dersom hen var et halvt år liksom. Anonymkode: 96282...78a Nope, kontaktet ingen lege. Bare ved feber eller dårlig allmenntilstand. Anonymkode: a2acb...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå