Gå til innhold

Hvor finne tykk ullgenser til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som vet hvor man får kjøpt sånne skikkelig gode og tykke ullgensere til barn? Skulle hatt en i størrelse 86.

Jeg finner bare i tynn ull, eller i for store størrelser. Fikk tips om å strikke men det er jeg elendig til og mamma er død, har ingen som kan hjelpe med det heller.

Anonymkode: 9914e...d17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er det du vil ha? Vi fikk mange sånne, og har ikke brukt noen av dem i den alderen siden det var mye enklere med jakke. Tykke ullgensere til å tre over hodet var ikke populært.

Jeg har kjøpt tykke ullgensere på Finn, fått dem strikket etter å ha lagt ut annonse på FB med hvilket mønster jeg vil ha, og hos Nøstebarn. Nøstebarn er ikke så billig da, men både de i ullfrotte og ribbgenseren er veldig gode.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper på FInn. Sjukt billig med tanke på alle arbeidstimer som ligger bak...Det er mange som har utallige tanter, flere besteforeldre og diverse andre slektninger som gir strikka klær, og selger det på Finn.

Anonymkode: dcb3a...63e

• Liker 4
Skrevet

Sparkjøp safa serien 

Anonymkode: 12dbb...2c9

Skrevet

Støtter det å kjøpe brukt på finn, du kan evt sjekke #prosjektminimarked på instagram

Anonymkode: e2113...845

Skrevet

https://www.babyshop.no/glidelas-genser-brown-leaf/p/408167

Disse er veldig gode! Brukes like mye som strikkegenser her i huset

Anonymkode: 560db...9f7

Skrevet

Sjekk ut Facebookgruppen Kjøpe-selge-Strikkaklær, mye fint hjemmestrikket til barn der :) Det er også mange som tar på seg strikkeoppdrag hvis det er en bestemt type genser du har lyst på. Sjekk sidene til f.eks Rauma, Sandnes, Petite knit for inspirasjon. Eller nettsiden Strikkehula, den siden har fra alle produsentene.

https://www.strikkehula.no

I tillegg til Finn så finner du også mye ferdigstrikket på Epla

https://www.epla.no/handlaget/kategorier/barn-og-baby/klaer-og-sko-2/overdeler/

• Liker 1
Skrevet

Prøv å lag et innlegg på Finn om at hjemmestrikka ønskes kjøpt billig/arvet, fordi du ikke kan strikke selv og ikke har nær familie du kan ønske slikt hos! Jeg har en datter på 3 år som har masse å arve videre. Og, i ullklær så er ikke str nøye - hun brukte str 1 år fra 6 mnd og til 1,5 år (minst!), str 2 år fra 1 år til nå som hun er 3 (passer enda), og er begynt på str 4 år nå. Det er ikke som bomullsklær som blir for vidt og langt overalt, hjemmestrikka ull er slikt man vokser inn i.

Send meg en PM evt om du ønsker, så skal jeg se om jeg finner noe du kunne tenkt deg å arve 🙂

• Liker 4
Skrevet

Hvis du skal kjøpe noe i en butikk, så har Nøstebarn noen gode tykke ullgensere i ribbstrikk. De er ordentlig tykke.

Anonymkode: cd0f3...d29

• Liker 2
Skrevet

Jeg har masse hjemmestrikka i den størrelsen, og det er det sikkert flere som har liggende hjemme, så jeg støtter også finn. Sjekk også bruktbutikker, håndverksmarkeder og lignende. Nå før jul er det jo ofte boder med hjemmestrikk.

Anonymkode: 71663...9f0

• Liker 1
Skrevet

Ulvang rav. Den er vi super happy med!

Anonymkode: 83da8...a0c

• Liker 1
Skrevet

Takk for masse supre tips, dere er gode!

Blir å bestille noe fra nøstebarn når ungen har sovnet i kveld tenker jeg 😄

ts

Anonymkode: 9914e...d17

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...