AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Hvilke nivå skal jeg holde i skribentrollen ved å skrive en fortreffelig be-lesning til å få en god oppmerksomhet til mottaker som har satt seg i godstolen på kontoret, kanskje har akkurat helt kaffe i koppen, rett etter formiddagspause, og åpner e-posten med emne: jobbsøknad + cv. Da han åpner e-posten blir det automatisk en dokument rett i ansiktet hans/hennes, godt mulig med fullskjerm. Personen det handler om er meg faktisk, og her har jeg lagt til rette en luftig og motivert person som særdeles mye ønsker å jobbe i bedriften deres. Hva ville du likt å lese når du leste jobbsøknaden? Er det noe du ville håpet om søker skrev i jobbsøknaden? Og kunne du overraskende få ett smil rundt munnen til å ta opp telefonen direkte å henvende til søker om interesse å komme direkte på jobbintervju? Anonymkode: f92fc...5d6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Hvis jeg hadde fått en e-post skrevet på måten du skriver her, hadde jeg tenkt det var spam og sletta den uten å lese. Er du utenlandsk? Jeg tror det er bedre at du skriver på engelsk enn at du skriver på et annet språk og kjører det gjennom google translate, hvis det er det du har gjort. Anonymkode: 500e0...4a5 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilke nivå skal jeg holde i skribentrollen ved å skrive en fortreffelig be-lesning til å få en god oppmerksomhet til mottaker som har satt seg i godstolen på kontoret, kanskje har akkurat helt kaffe i koppen, rett etter formiddagspause, og åpner e-posten med emne: jobbsøknad + cv. Da han åpner e-posten blir det automatisk en dokument rett i ansiktet hans/hennes, godt mulig med fullskjerm. Personen det handler om er meg faktisk, og her har jeg lagt til rette en luftig og motivert person som særdeles mye ønsker å jobbe i bedriften deres. Hva ville du likt å lese når du leste jobbsøknaden? Er det noe du ville håpet om søker skrev i jobbsøknaden? Og kunne du overraskende få ett smil rundt munnen til å ta opp telefonen direkte å henvende til søker om interesse å komme direkte på jobbintervju? Anonymkode: f92fc...5d6 Det var vanskelig å forstå hva du mener her. Anonymkode: debc7...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Det viktigste er at du er en luftig person Anonymkode: 32e47...2d2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Første bud er å skrive på et ganske normalt, litt formelt språk. Ikke høytflyvende og filosofisk. Anonymkode: 79564...93e 5
Gjest BittenTei Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Hadde i hvert fall pælma søknaden rett i søppelposten, hvis det var skrivefeil. 1 liten feil er OK, men ikke flere. Videre ville jeg hatt en kort og konsis søknad med god oppbygging; hvem du er, samt informasjon om hvorfor du passer til den aktuelle stillingen, og tidligere jobberfaring som det aktuelle arbeidsstedet vil få god nytte av. Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvilke nivå skal jeg holde i skribentrollen ved å skrive en fortreffelig be-lesning til å få en god oppmerksomhet til mottaker som har satt seg i godstolen på kontoret, kanskje har akkurat helt kaffe i koppen, rett etter formiddagspause, og åpner e-posten med emne: jobbsøknad + cv. Da han åpner e-posten blir det automatisk en dokument rett i ansiktet hans/hennes, godt mulig med fullskjerm. Personen det handler om er meg faktisk, og her har jeg lagt til rette en luftig og motivert person som særdeles mye ønsker å jobbe i bedriften deres. Hva ville du likt å lese når du leste jobbsøknaden? Er det noe du ville håpet om søker skrev i jobbsøknaden? Og kunne du overraskende få ett smil rundt munnen til å ta opp telefonen direkte å henvende til søker om interesse å komme direkte på jobbintervju? Anonymkode: f92fc...5d6 Ville startet med å ikke skrive noe som minner om denne teksten. Anonymkode: 280f6...2c7 3
Raven.Writingdesk Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 Altså, det viktigste er uansett kvalifikasjonene. Også kommer det jo helt an på hva slags stilling du søker. Om du søker stilling som kirurg er det ikke særlig hjelpsomt og du fremstår som en klovn i søknadsteksten. Å være litt vittig via tekst kan være vanskelig. Å gjøre det i en søknadstekst kan veldig lett slå ut feil, fordi du vet ikke om leseren forstår budskapet/humoren. Så jeg ville i det store og hele rådet deg til å la være, det er en unødvenig risiko du tar.. Det rådet er dog avhengig av hva slags stilling du søker. Om det uansett er en stilling du tenker du kanskje bare har en liten sjanse i havet for å få, kan det også være en ting som skiller deg fra mengden. Men da skal du jammen skrive bra! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå