Gå til innhold

Hvordan få testet katteallergi

Anbefalte innlegg

Vi er en liten familie på 3 som vurderer dyr etterhvert.

Tror vi har landet på katt.

Men, jeg trodde feilaktig man kunne teste via allergitest - og det kan man visst ikke?

Har jo ikke lyst å måtte gi fra oss en pus når den først er hos oss - men hvordan kan man best mulig få sjekket om noen av oss er allergiske? Vi kjenner ingen med katt og kan derfor ikke låne/besøke....

Anonymkode: c6b9e...1a2

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1522218-hvordan-f%C3%A5-testet-katteallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kenelz skrev (1 time siden):

Trodde man bare trengte å klappe/kose med en katt for å finne ut om man er allergisk :sjenert:

TS her:

Nei, altså jeg trodde man kunne ta vanlig allergitest.

Men ifølge NAAF så sier det ikke så mye hverken eller - heller ikke det å bare besøke noen katter. 

Man kan visst merke allergien etterhvert. Hunder er litt «enklere» å sjekke fordi man kan leie hund i en periode. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan det sjekkes med blodprøver eller hud stikk prøve. 

Anonymkode: 0563e...936

Hadde håper det, men når jeg googlet sier NAAF nei 🤷‍♀️

Annonse

Tror nok at det går an å testes. Min sønn har mange ulike allergier, katt, hund, hest blant annet og kryssallergier. Katt var vi daglig i kontakt med, men hund og hest hadde han omtrent ikke vært borti, allikevel så slo testen kraftig ut på disse også. Men anbefaler også som en over skriver, å besøke et kattesenter, dyrebeskyttelsen feks. der det er mye katter og være der en stund og klappe på de. Lykke til - katter er fantastiske :)

Anonymkode: cd94a...10b

Jeg slår ut på prikketest, men jeg hadde katt i flere år før det slo ut.. Usikker på om jeg var allergisk hele tiden eller om det var en allergi som utviklet seg.. 

Har vært mye med hester og det slo ikke ut. Har også hatt hund før og det slo bare svakt ut de siste gangene jeg tok test, som var noen år etter at jeg hadde hund.. 

Er man faktisk allergisk sånn at man reagerer med en gang man møter en katt så vil det vel slå ut. Søsteren min er allergisk og har alltid vært det, ikke sånn som meg som var fin men så ble allergisk liksom.. Hun har alltid reagert når hun har møtt katter. Så dere kan jo spørre fastlegen om det er mulig å få ta allergitest og i tillegg dra til sånn frivilligsenter og klappe noen katter og se (sjekk et i nærheten av dere de fleste har muligheter for besøk). 

Anonymkode: b9e8b...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...