AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Vi er en gjeng som har vært venner i en del år, er mer tett med noen enn andre men vi er fortsatt nære alle sammen. Vi har reist en del på konserter og forskjellige som vi ofte poster bilder eller video av i felleschat for å mimre og le. Ene venninna har nå fått en venninne hun er veldig på å få med inn i gjengen og det er kult det, eneste problemet er at den nye jenta er åpenlyst kristen og hun refererer ofte til det når vi snakker eller chatter. Feks hun kan si bibelvers for å understreke et poeng, eller deler historier fra bibelen for å vise medfølelse. Det vat uvant i starten siden ingen av oss er religiøse. Men så er problemet at hun reagerer på og føler seg støtt av ting vi andre sier og gjør. Hun sier det alltid til venninnen sin/vår og så tar hun det med oss. Feks når noen banner eller deler historier som "husker du da vi var så fulle at" liksom. Hun følte seg støtt da vi delte Spotify lister og på min var det "djevelmusikk" og hun ble usikker på meg som person. Venninnen som introduserte henne er ikke spesielt kristen selv, men virker som hun stiller seg litt bak sammen med henne om dette. Hvordan ta tak i dette? Vi er flere som er litt redd for at alt blir ødelagt nå.. vi er ikke en ille gjeng som bare drikker og banner, men vi er jo unge folk som har vært med på ting og opplevd en del. Anonymkode: 6a14a...ded 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Akkurat det med å banne er en uting som lærere gjerne har som en regel at barn ikke får lov til å gjøre, spesielt på barneskolen. Så det er en uvane som du med fordel kan legge fra deg. Det handler like mye om folkeskikk som å misbruke Guds navn, kommer litt an på hvilke banneord man bruker. Dere bør inkludere henne, når dere skal ut på ting. Så får hun selv avgjøre hva hun tåler å være i nærheten av. Du blir forresten ikke skubba ut av gjengen. Det virker mer som om at du føler deg utrygg på den nå, siden den begynner å bli annerledes, så du føler du holder på å trekke deg selv ut av den. Det er annerledes. Anonymkode: b6a92...478 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Akkurat det med å banne er en uting som lærere gjerne har som en regel at barn ikke får lov til å gjøre, spesielt på barneskolen. Så det er en uvane som du med fordel kan legge fra deg. Det handler like mye om folkeskikk som å misbruke Guds navn, kommer litt an på hvilke banneord man bruker. Dere bør inkludere henne, når dere skal ut på ting. Så får hun selv avgjøre hva hun tåler å være i nærheten av. Du blir forresten ikke skubba ut av gjengen. Det virker mer som om at du føler deg utrygg på den nå, siden den begynner å bli annerledes, så du føler du holder på å trekke deg selv ut av den. Det er annerledes. Anonymkode: b6a92...478 Hun er inkludert, hun er med på alt, men når det skjer ting hun ikke liker som feks at vi deler historier eller minner om ting som støter henne, så må hun forandre opplevelsen til sitt. Planen var at alle skal på konsert i vinter, vi har billetter og noen til overs også, hun er bedt med men hun liker ikke musikken så nå maser hun på at vi alle i stede kan ta en helg på et eller anna hotell. Jeg er uenig og vil på konsert sammen med flere andre, da får vi nærmest beskjed om at vi ikke er inkluderende overfor henne.. Så jo, jeg føler meg dyttet vekk når jeg og mitt ikke passer inn lenger lissom. Anonymkode: 6a14a...ded 6
kunstnerfluen Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Hvorfor skal du ta hensyn til hennenår hun ikke kan ta hensyn til dere? At hun er kristen er hennes privat sak , hun kan ikke forvente at dere skal endre dere for henne. Hadde ærlig talt ikke orket det der, Hun virker nedlatende og manipulerende . Vet det er vondt, men ville ha meldt meg ut av den gjengen.. Hvilken musikk hører du på? siden hun mener det er djevel musikk? 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Det er naturlig at sånne store gjenger brekker litt opp etterhvert. Du kan jo for eksempel lage en «indre krets» med de 2-3 du føler deg nærmest, så kan dere heller omgås litt mer overflatisk med de andre. Anonymkode: 5d490...eec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå