Gå til innhold

wunderland

Bringebæra

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett 13 av 16 episoder av wunderland 2021. Det er mer fyll enn råning. Supert at Torodd har fått livet sitt på stell. Men 16 episoder med å høre om at han er blitt voksen og endret livsstil det er mye.

Kenneth snakker "jeg" om alt han gjør. Så Madeleine er nok ikke med i hans fremtidsplaner.

Bakken finner seg yngre og yngre damer som er i den fasen i livet at de syns fest er kuult. Når damene vokser fra den biten må bakken finne seg ny dame. Ser på den voksende magen hans at han lever et usunt liv. Ikke sikkert han blir gamle kar`n..

Forstår hvorfor Hugsten og Jon Arild trakk seg fra en ny sesong. Dette var nok den siste sesongen som blir spilt inn..

Gleder meg til å se gamle sesonger på tv. For 2021 sesongen er elendig!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bringebæra skrev (På 15.10.2021 den 8.50):

Forstår hvorfor Hugsten og Jon Arild trakk seg fra en ny sesong. Dette var nok den siste sesongen som blir spilt inn..

Gleder meg til å se gamle sesonger på tv. For 2021 sesongen er elendig!

Hugsten og Jon Arild fikk forespørsel i oktober i fjor om å være med i årets sesong, men takket nei. De har sagt til produksjonsselskapet at de kan være interessert i å være med mer på tv, men ikke i 'Wunderland'. (link)

Håper vi får se mer av dem i framtiden.

.....

1251734795287167.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fulgt seien og årets sesong? Hva synes du om de ulike med og Hvorfan de har utviklet seg ? Hva synes du om årets sesong ? Tror dere fotballkvelden med Mads og ferieturen til lothepus var egne ideer eller noe tv2 ville de skulle gjøre ?

jeg kan begynne 

Bakken : ny sesong og ny dame. Gan blir eldre men det blir ikke damene . Han virker også mer sliten en før. Og hver sesong har han en ny bestevenn etter noe galt i fylla ødela med forige kompis. Først bakken og Mads , så bakken og Kenneth og nå bakken og presten.  Han nermer seg 30 år, når blir han lei av å drikke med hver anledning ?

Kenneth virker også mer sliten. Han virker ikke å være særlig forelska i dama han er med. Er det kjærlighet eller tidsfordriv ? Og snakk om tafatt fyr. Arbeidsledig men klarer fader ikke få ut fingeren å få litt tempo til å få lakkverksredet på stell. Tolker han som veldig lat, og med et lettere alkoholproblem 

Torodd snakk om helomvending ! Fra ekstremt overvektig, lat med barnslig humor , og med alkoholproblem . Ja til å bli slank, reflektert , nesten totalt avholds. Ingenting han gjorde før gjør han nå mer . Liker bare rolige dager med kjæresten/venninna, og jobbe . Han virker lykkelig. Men jeg tror desverre det henger mye sammen med hun jenta. Skulle det bli slutt ville han blitt fullstendig knekt tror jeg 

Emanuel tja passer ikke helt inn . Virker som noen de castet som episode fyll fordi de mangler Hugstein og de fra i fjor . 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alt du si.. 

Jeg lurer på om Emanuel har lov å kjør bil med campingvogn som nyoppkjørt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye. Jeg tror også den fotballkampen var noe TV2 ville at de skulle gjøre. Det var skikkelig kleint!

Gleder meg veldig over Torodd. Det viser forhåpentligvis for flere at det går an å endre livsstil hvis man er motivert.

Jeg personlig er mer fan av Emanuel enn Kenneth. Kenneth har jeg ikke et godt inntrykk av. Emanuel er ung og naiv på en litt søt måte, feks når kompisen snakket om å studere økonomi og han bare «hæ, skal du gå fem år til på skole??!». 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blinkie

Elsker Torodd. Hadde aldri trodd jeg skulle si det. Men han har gjort en urolig helomvending 🙌🏻😀 Kjempe fint at han virker så lykkelig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som aldri slutter å forbause meg er hvor utrolig kleine og lite begeistret disse karakterene og vennene deres er når de møter hverandre (edru) - feks når Bakken skal se fotball med Mads eller når Bakken og Kenneth møtes i verkstedet til Kenneth. Det er så mye stillhet og armene i kors mens de ikke riktig vet hvor de skal feste blikket. Dersom de blir virkelig varm i trøya og det lurer seg ut et komplement så er det alltid et tørt "tøft".

Det virker for meg som om de har veldig lite sosial omgang med andre og derfor ikke aner hvordan man oppfører seg. Eller at de er redde for å vise hva de føler. Jeg er ikke helt sikker på hva det som forårsaker det, men det er veldig rart å se hvor utilpasse de fremstår.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakken: Synes han virker veldig sliten og tafatt. Det er også veldig betenkelig og synlig at han finner seg en ny kjæreste for hver sesong og at han finner seg en ny kompis for hver sesong, samtidig som at vennskapene bare blir avslutta sånn helt plutselig. Han er veldig glad i alkohol og bilkjøring, men i edru tilstand gjør han veldig lite. Jeg synes at han virker litt dominerende ovenfor kjærestene sine og kompisene sine, fordi at han tar mye plass over dem. Har en følelse på at han sliter litt med å komme overens med folk og beholde vennskap. I den ene episoden fortalte han noe om pappaen sin og oppveksten sin, så det kan ha en sammenheng med hvorfor han sliter også. 

Kenneth: Virker veldig impulsiv og surrete, men også litt sliten og slapp. Tror han sliter med å komme seg videre i livet. Merkelig at han har lagt om fra Bærumsdialekt til Haldensdialekt på veldig kort tid. Virker veldig passiv når det kommer til verkstedet sitt og han gjør lite der for å få ting på stell. Virker som en helt grei fyr og som kommer overens med de fleste, selv om han bruker "jeg" i hver eneste setning og kanskje sliter med å inkludere andre mennesker sine synspunkt. 

Torodd: Han er den i serien som har forandra seg mest. Nå har han utvikla gode vaner knytta til søvn, kosthold, arbeid, alkohol og fritidsinteresser, mye takket være hun dama han er mye sammen med. Synes han virker som en hyggelig og positiv person som lett får seg venner. Han er nok den i serien som er mest medmenneskelig og forståelsesfull, og han behandler folk rundt seg på en fin måte. Det er godt å se når han trives på jobben sin.   

Emmanuel: Synes ikke han passer inn i serien og det virker som at han bare har blitt casta for å fylle tomrom. Synes han er sosial, hyggelig og medmenneskelig, og jeg ser han er flink til å opprettholde nære vennskap. Han er flink i jobben sin og viser god innsats der. Han får ikke så mye oppmerksomhet i serien, så det er litt vanskelig å vite noe mer om han. 

Jeg tenker at Bakken og Kenneth er de som kommer til å slite mest i livet når det kommer til vennskap og kjærlighetsforhold, mens at Torodd og Emmanuel har bedre forutsetninger for å bevare vennskap og kjærester. Torodd og Emmanuel er flinke når det kommer til arbeidslivet og det å holde ut der, mens at Bakken og Kenneth sliter veldig mye der. Torodd og Emmanuel har et mye bedre forhold til alkohol enn det Bakken og Kenneth har. Egentlig så burde både Bakken og Kenneth fått hjelp fra noen, fordi jeg tror de kommer til å få mye problemer i livet sitt hvis de fortsetter sånn. 

Men det er en morsom serie å følge med på :) Spesielt siden de lever et helt annet liv enn det jeg gjør. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...