AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Da jeg valgte å takke ja til min nåværende jobb var et av premissene at de hadde gode hjemmekontorløsninger og at de var fleksible på bruken av hjemmekontor, selv utenom korona. Jada - dette var null problem! Arbeidsgiver var bare positiv til bruken av hjemmekontor, så det måtte jeg ikke tenke på. Dette er et arbeidssted 45 minutter unna ut fra byen, og da satt langt inne for meg i det hele tatt å søke på jobben på grunn av avstanden. De fleste som jobber her pendler altså fra byen, mens noen naturligvis er ifra tettstedene i området. De fleste som pendler har fremdeles utstrakt bruk av hjemmekontor. Uansett, før jeg tiltrådte stillingen sa min "daværende" leder opp, og jeg ville da få en ny leder (som jeg ikke hadde møtt eller vært på intervju med). Det viser seg at denne nye lederen har et helt annet, personlig syn på bruken av hjemmekontor: Han misliker det sterkt. Han påpekte at han var den eneste i hele bygget som hadde vært på kontoret hver dag, gjennom hele pandemien, selv når det egentlig ikke var lov... Som om det er noe å skryte av. Jeg har til nå fått benytte meg av hjemmekontor, men han påpeker stadig at han ønsker at alle er på kontoret og at bruken av hjemmekontor kun er et unntak. Dette gjelder tilsynelatende kun for vår gruppe, for de resterende kontorene rundt om på bygget står ofte tomme. Jeg er nå litt usikker på hva jeg skal gjøre. Det er som sagt viktig for meg å ha denne muligheten (og igjen, et av premissene for at jeg i det hele tatt takket ja til å jobbe her), men jeg er usikker på hvordan jeg skal ta det opp. Jeg har ikke enda fått et "nei, det er ikke greit" når jeg har informert om at jeg kommer til å være på hjemmekontor dato sånn og sånn, men jeg merker jo på hele holdningen hans at synes det er en uting. Det er veldig ubehagelig å gi beskjed/spørre om lov, og jeg drar derfor på kontoret oftere enn jeg ville ha gjort om holdningen til hjemmekontor var mer positiv (jeg er på hjemmekontor ca. 1 gang i uken nå, ideelt sett så jeg for meg 2-3 ganger i uken). Jeg innser at jeg nok burde fått dette med hjemmekontor inn i arbeidskontrakten min på et vis før jeg startet her, men daværende leder hadde en så positiv holdning til det at jeg ikke tenkte det kom til å bli et mulig problem. Hvordan ville dere håndtert en slik problemstilling? Anonymkode: 45523...411
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg skjønner godt at ledere ikke vil ha de ansatte i hjemmekontor.. Flere av mine kollegaer er tilgjengelig på tlf og mail når de har hjemmekontor, men de fleste bruker dagen på å stikke ut for å handle, vaske hus, skifte på sengene, og gjøre husarbeid. Det er sikkert supert for den det gjelder - få gjort husarbeid med full lønn - men det er ikke det arbgiver betaler dem for. Samtidig brenner det som faen under beina på dem og de får ikke gjort alt de skal gjøre når de endelig er på jobb på huset.. Da må de ha hjelp til alt mulig fordi de ligger bakpå. Personlig mener jeg at man ikke burde få full lønn når man jobber på frivillig hjemmekontor på den måten, nettopp fordi det sklir ut så lett. Har man syke barn, Corona og "må" være hjemme er saken anderledes. Det suger med lang vei til jobb, men jeg hadde kanskje sett meg om etter noe annet hvis det var ett veldig stort problem for meg, evt flyttet nærmere hvis det var aktuelt. Anonymkode: ca464...632 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Støtter svaret over. Er nok endel arbeidsgivere som er skeptiske til hjemmekontor når det misbrukes på denne måten. Hvem vil vel ikke ha lønn for å være hjemme og gjøre hagearbeid, gå tur, trene e.l og ta noen arbeidsøkter innimellom når det passer seg? Vet uansett ikke hva du kan gjøre her. Ta det opp med tillitsvalgt? Eller finne jobb som ligger nær deg. Anonymkode: 44ce8...8c2 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg forstår at mange nok er skeptiske til hjemmekontor dersom de ansatte faktisk ikke gjør jobben sin hjemmefra. Jeg har et godt etablert hjemmekontor fra min forrige jobb, og opplever økt produktivitet på hjemmekontor kontra på kontoret. Jeg har selvfølgelig ikke planer om å bruke arbeidsdagen på å trene eller gjøre husarbeid… Problemet i mitt tilfellet er jo at jeg fikk beskjed om at leder var positiv til bruken av hjemmekontor og at det ikke var noe jeg måtte tenke på - og som nevnt også en av årsakene for at jeg valgte å takke ja til denne jobben. Hadde jeg blitt forespeilet at hjemmekontorløsninger ikke er å foretrekke her (som jo selvfølgelig er helt greit, så lenge man opplyser om dette) ville jeg jo takket nei og forblitt i min daværende jobb. Jeg ble med andre ord forespeilet noe annet enn hva som viser seg å være realiteten, og det er der dilemmaet oppstår. Men ja, jeg har andre arbeidsgivere nærmere bostedet mitt som er interessert i meg, så det er jo alternativet. Det er jo likevel drastisk å si opp en jobb man nylig har startet i, så hadde håpet å unngå det med det aller første. Jeg får ta problemet opp med lederen min Jeg visste bare ikke om det var noen gode argumenter etc. som kunne blitt benyttet gitt at det under ansettelsen på en måte ble inngått en muntlig avtale som jeg føler ikke blir overholdt? Anonymkode: 45523...411 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg tror ikke du har så mye å slå i bordet med hvis ikke det står noe i kontrakten din desverre. Du kan jo jobbe på som f for å prøve å vise at du faktisk får bedre resultater hjemmefra og henvise til det etterhvert Anonymkode: ca464...632 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 Har du det ikke i kontrakten? Mannen min har fast hjemmekontor som eneste i bedriften, vi bor noen timer unna arbeidsstedet. Han var nøye med å få dette ned i arbeidskontrakten sin nettopp i tilfelle lederskifte. Da er man sikret i noen år i alle fall. Dere som sier "man gjør jo hagearbeid og bytter sengetøy ", gjør dere dette selv? Her sitter i alle fall mannen 8-16 på kontoret, såvidt han ha Anonymkode: 45114...7c9 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du det ikke i kontrakten? Mannen min har fast hjemmekontor som eneste i bedriften, vi bor noen timer unna arbeidsstedet. Han var nøye med å få dette ned i arbeidskontrakten sin nettopp i tilfelle lederskifte. Da er man sikret i noen år i alle fall. Dere som sier "man gjør jo hagearbeid og bytter sengetøy ", gjør dere dette selv? Her sitter i alle fall mannen 8-16 på kontoret, såvidt han ha Anonymkode: 45114...7c9 *såvidt han har lunsj en gang. Mange blir mer produktive på hjemmekontor, men selvsagt viktig å luke ut de som gjør alt annet. Anonymkode: 45114...7c9 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 Nå er det sånn at muntlige avtaler også er bindende, utfordringen er bare å bevise innholdet i avtalen. Men hvis sjefen din er klar over at du fikk denne beskjeden, så er jo det en del av avtale egentlig. Hva som står sterkest av en slik avtale og arbeidsgivers styringsrett vet jeg ikke. Uansett, ta det opp på en lite konfliktskapende måte. Si at du dessverre har fått et dilemme nå som det blir mindre hjemmekontor enn du ble fortalt, for da er reisetiden for lang og at det blir et problem for deg i det lange løp. Bare vær ærlig på at dette er en faktor som kan gjøre at du ender med å søke ny jobb, selv om det ikke er det du ønsker. Få frem at du liker jobben din og helst vil bli der. Anonymkode: 59a0f...3d7 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 Gjøre husarbeid og trene.. De aller, aller fleste driver da med ikke med sånt. Man ønsker jo å gjøre en god jobb og de fleste har vel mer enn nok å rekke gjennom. Unnasluntrere vil fortsatt finnes uanhengig av arbeidssted. Anonymkode: 584f9...a75 14
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke du har så mye å slå i bordet med hvis ikke det står noe i kontrakten din desverre. Du kan jo jobbe på som f for å prøve å vise at du faktisk får bedre resultater hjemmefra og henvise til det etterhvert Anonymkode: ca464...632 Nei, du har helt sikkert rett. Det var utrolig dumt av meg å ikke få dette skriftlig… Men, en lekse er i det minste lært! Det har jeg egentlig allerede gjort - jeg får veldig gode tilbakemelding for jobben jeg gjør (inkludert det som har blitt gjort på hjemmekontoret🙈), så jeg tror faktisk ikke det er redusert produktivitet lederen er bekymret for heller? Han uttrykker mer en sånn selvfølgelighet om at «alle må være på kontoret, det er så mye mer hyggelig og sosialt når flere er her.» Jeg respekterer selvfølgelig den holdningen, men ikke når jeg blir fortalt at jeg vil få benytte hjemmekontor så mye jeg ønsker. Anonymkode: 45523...411 3
kar90 Skrevet 15. oktober 2021 #11 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner godt at ledere ikke vil ha de ansatte i hjemmekontor.. Flere av mine kollegaer er tilgjengelig på tlf og mail når de har hjemmekontor, men de fleste bruker dagen på å stikke ut for å handle, vaske hus, skifte på sengene, og gjøre husarbeid. Det er sikkert supert for den det gjelder - få gjort husarbeid med full lønn - men det er ikke det arbgiver betaler dem for. Samtidig brenner det som faen under beina på dem og de får ikke gjort alt de skal gjøre når de endelig er på jobb på huset.. Da må de ha hjelp til alt mulig fordi de ligger bakpå. Personlig mener jeg at man ikke burde få full lønn når man jobber på frivillig hjemmekontor på den måten, nettopp fordi det sklir ut så lett. Har man syke barn, Corona og "må" være hjemme er saken anderledes. Det suger med lang vei til jobb, men jeg hadde kanskje sett meg om etter noe annet hvis det var ett veldig stort problem for meg, evt flyttet nærmere hvis det var aktuelt. Anonymkode: ca464...632 Dette er kun et problem om de ligger bakpå med ting. Det tviler jeg på at de gjør, i og med at de får fortsette ordningen. De aller fleste er jo mer produktive utenfor kontoret. Det er på ingen måte rart, når man ser hvordan folk forstyrres på kontoret. Ellers har arbeidsgiver styringsrett, og det blir litt merkelig å belage seg på at man skal ha visse frynsegoder som å kunne jobbe hjemmefra for å ta en jobb. Dette bør du jo være klar over at kan endre seg. Det kan også være omrokkeringer på arbeidsplassen, der kriteriene vi lendre seg. Slikt må man jo bare være innstilt på. Et av premissene for at jeg jobber der jeg gjør nå var kort reisetid til jobb, men nå har jo bedriften jeg jobber i historikk med å flytte lokalasjon. Sånne ting må man jo bare forberede seg på. Med mindre du har kontraktsfestet at du skal jobbe hjemmefra, så har du egentlig bare kjøpt katta i sekken, om forutsetningen var å få jobbe hjemmefra. Dette sier seg selv at kan endres.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 Man må jo ta som utgangspunkt i at arbeidstaker gjør jobben sin på hjemmekontor på lik linje med på vanlig kontor. Hvis ikke handler jo diskusjonen om noe helt annet. Med det som utgangspunkt er jeg enig med den over her som skriver at du bør ta det opp med din nåværende leder på en rolig måte. Fortell at du opplever at du hadde en muntlig avtale som var utgangspunkt for at du takket ja for jobben, og spør hvordan dere sammen kan finne en god løsning slik at du får vært i denne jobben som du ellers er veldig fornøyd med og bla.bla. Finn på noe positivt å si slik at leder får "guarden" nede. Anonymkode: 71ec6...bc4 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han uttrykker mer en sånn selvfølgelighet om at «alle må være på kontoret, det er så mye mer hyggelig og sosialt når flere er her.» Sånne ting sier bare ledere som ikke har innsett at dette med hjemmekontor faktisk har kommet for å bli, og sliter med å omstille seg, de vet ikke hvordan de skal lede på avstand. Håper det kommer litt mer kurs og sånt om dette rettet mot ledere, jeg har sett noe. Anonymkode: 59a0f...3d7 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 Er det noen av de over her som faktisk VET at folk ikke arbeider på hjemmekontor? Sist jeg sjekket viste undersøkelser at produktiviteten gikk OPP. Jeg har hjemmekontor, og ja jeg går en tur i lunsjen (som arbeidsgiver oppfordrer til) jeg tar unna ærender som må gjøres på dagtid (rørlegger osv, noen ganger tar en klesvask) men da jobber jeg jo den tiden inn igjen senere på dagen? Så tar jeg 1 time midt på dagen til husarbeid og trening (gjør ikke det, men et eksempel) så jobber jeg til kl 18 istedet for kl. 17 den dagen. If anything har denne løsningen sørger for BEDRE resultater. Det betyr at ingen drar tidlig for å hente barn i barnehagen, de henter dem også jobber inn tiden på kvelden. Har jeg legetime jobber jeg lenger etterpå.. hvis jeg en sjelden gang er uggen/hodepine istedet for å sitte å stirre i skjermen på kontoret uten å få unna noe arbeid. Så kan jeg legge meg ned, ta en smertestillende og sove i 1time og jobbe den inn senere på kvelden. Dermed når jeg jobber mine 7,5 timer hver dag så får arbeidsgiver 7,5 der jeg er i toppform. Og uten masse kaffepauser og snakk. Så.. ser ikke problemet så lenge man leverer inn arbeidet sitt til avtalte tider og i riktig kvalitet. syntes det er for dumt å sitte å spekulere i at ingen gjør jobben sin fordi du ikke kan se det Anonymkode: 7de08...b50 20
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du det ikke i kontrakten? Mannen min har fast hjemmekontor som eneste i bedriften, vi bor noen timer unna arbeidsstedet. Han var nøye med å få dette ned i arbeidskontrakten sin nettopp i tilfelle lederskifte. Da er man sikret i noen år i alle fall. Dere som sier "man gjør jo hagearbeid og bytter sengetøy ", gjør dere dette selv? Her sitter i alle fall mannen 8-16 på kontoret, såvidt han ha Anonymkode: 45114...7c9 Nei, dessverre… Min egen feil, jeg tenkte rett og slett ikke på at det ville kunne bli et dilemma. Jeg er også veldig overrasket over at noen benytter hjemmekontoret til å skulle unna jobben, og trodde virkelig ikke det var normalen. De jeg har snakket med er av typen som blir mer produktive og som setter pris på ikke å bli forstyrret av småprating i gangene osv. Her er det mye tid som medgår til fjasing om man ikke lukker kontordøra. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det sånn at muntlige avtaler også er bindende, utfordringen er bare å bevise innholdet i avtalen. Men hvis sjefen din er klar over at du fikk denne beskjeden, så er jo det en del av avtale egentlig. Hva som står sterkest av en slik avtale og arbeidsgivers styringsrett vet jeg ikke. Uansett, ta det opp på en lite konfliktskapende måte. Si at du dessverre har fått et dilemme nå som det blir mindre hjemmekontor enn du ble fortalt, for da er reisetiden for lang og at det blir et problem for deg i det lange løp. Bare vær ærlig på at dette er en faktor som kan gjøre at du ender med å søke ny jobb, selv om det ikke er det du ønsker. Få frem at du liker jobben din og helst vil bli der. Anonymkode: 59a0f...3d7 Takk for godt tips. Jeg skal forsøke å ta det opp på en saklig og lite konfliktfylt måte. Kan hende det går mye bedre enn jeg ser for meg altså, og at jeg skaper problemer som egentlig ikke eksisterer. Jeg vil bare være mest mulig forberedt før jeg tar det opp Det er en ansatt her som har spesialavtale (han jobber fra en annen landsdel), og kun er på kontoret en sjelden gang i ny og ne. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjøre husarbeid og trene.. De aller, aller fleste driver da med ikke med sånt. Man ønsker jo å gjøre en god jobb og de fleste har vel mer enn nok å rekke gjennom. Unnasluntrere vil fortsatt finnes uanhengig av arbeidssted. Anonymkode: 584f9...a75 Synd dersom unnasluntrere skal ødelegge for alle de det fungerer så godt med 😕 Anonymkode: 45523...411 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #16 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere som sier "man gjør jo hagearbeid og bytter sengetøy ", gjør dere dette selv? Her sitter i alle fall mannen 8-16 på kontoret, såvidt han ha Anonymkode: 45114...7c9 Jeg har ikke hjemmekontor, men jeg er ofte og trener på dagtid sammen med venner som har hjemmekontor, eller går turer med dem, eller snakker i telefon med dem mens de prepper middag eller vasker hjemme, eller er på kaffebesøk. De har selvsagt på lyd på telefon så de er tilgjengelige, men gjemmekontor er er svært vanlig alternativ til hjemmekontor. Anonymkode: a5946...8b8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #17 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg tenker du må ta en samtale med leder TS. Si at du forstår at han liker at folk er på kontoret, men du tok jobben med premisset om at det var mulig å ha hjemmekontor x (sett inn antall du mener) dager i uken uten problemer. Forklar at det var en forutsetning for deg pga. lang reisevei, og at du opplever nå at du får negative tilbakemeldinger på noe som du ble lovet var helt ok ved ansettelse. Gir ikke leder seg ville jeg vurdert å gå et hakk opp egentlig. Kjipt at du ikke har det skriftlig men du fikk jo en muntlig avtale på det ved ansettelse, det bør telle for noe. At noen tullinger bruker hjemmekontor på å vaske hus istedet for å jobbe burde ikke gå ut over alle oss som faktisk jobber bedre hjemme. Det er ikke mulig å sluntre unna slik i min jobb iallfall, man har møter gjennom dagen, er tilgjengelig på chatteverktøy med synlig status gjennom dagen og vi fører timer for akkurat hva vi har gjort hver dag. Så det blir usaklig å dra det inn i debatten når TS tydlig ikke er denne personen. Hadde det visst seg at TS ikke leverte noe de dagene hen var hjemme så kunne leder tatt opp det med TS. Anonymkode: 390da...4c8 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #18 Skrevet 15. oktober 2021 Hei Jeg forstår deg veldig godt jeg. En av premissene dine var jo nettopp denne muligheten. Ikke helt likt, men begynte nylig i ny jobb jeg også da det ble tatt på intervju hvor leder var positiv til det. Firmaet har også sendt ut oppdaterte regler for hjemmekontor at det er noe man kan benytte seg av 2 dager i uken med avtale med leder. Syns likevel det er litt vanskelig å "be om" da han har litt sammen holdning som din leder og de fleste andre er på kontoret. For min del handler det IKKE om trening og handling i arbeidstiden. Men at jeg slipper bruk om morningen for å "gjøre meg klar" og reisevei på ca 45 min hver vei. Det hjelper mye med hverdagslogistikken og være på jobb i det jeg våkner og for min del får jeg også jobbet mer. Ja, jeg setter på en klesvask når jeg likevel skal på do ( i stedet for å stå å skravle med noen kollegaer ved kaffemaskinen) Syns selv det er vanskelig å ta opp sånne ting. Men i ditt tilfelle ville jeg rett og slett bedt om et møte og sagt det du sier her egentlig. At du på intervju med tidligere leder ble forespeilet muligheten for hjemmekontor 2-3 ganger i uken og det var en viktig premiss for deg for å takke ja til jobben, men at du opplever nå at det ikke er like stor takhøyde for dette og spørre kanskje hva han tenker rundt det? Om du ikke får det inn i kontrakten, så kanskje få avtalt på forhånd faste dager du er på hjemmekontor. Så slipper du å "spørre om lov" hver uke, noe jeg kjenner meg igjen i at er ubehagelig. Står om sagt litt i samme situasjon, men som ny inn i et nytt prosjekt med lansering nå snart, så tenker jeg at jeg avventer litt den samtalen for min del, men tenker å gjør noe ala det samme med avtalt faste dager for hjemmekontor. Anonymkode: ee00c...215 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #19 Skrevet 15. oktober 2021 Og jeg har også en slik jobb at HVIS jeg velger å trene/gjøre ærend/vaske i en time på formiddagen en dag med lite møter så jobber jeg bare en time ekstra den dagen, så arbeidsgiver får samme timer arbeid gjort av meg men jeg får mer frihet til å styre hverdagen selv og kan feks spare tid på ærender ved å gjøre dem utenom rush. Mulig det er noen som praktiserer "gjemmekontor" men de har en annen type jobb enn meg iallfall. Tenker også at om de kan bare la være å gjøre jobben sin uten at noen merker noe til det så har de vel ikke så mye å gjøre på jobb i utgangspunktet og de er sånne som forstyrrer oss andre på jobb med evige kaffepauser og skravling og tull. Anonymkode: 390da...4c8 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #20 Skrevet 15. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei Jeg forstår deg veldig godt jeg. En av premissene dine var jo nettopp denne muligheten. Ikke helt likt, men begynte nylig i ny jobb jeg også da det ble tatt på intervju hvor leder var positiv til det. Firmaet har også sendt ut oppdaterte regler for hjemmekontor at det er noe man kan benytte seg av 2 dager i uken med avtale med leder. Syns likevel det er litt vanskelig å "be om" da han har litt sammen holdning som din leder og de fleste andre er på kontoret. For min del handler det IKKE om trening og handling i arbeidstiden. Men at jeg slipper bruk om morningen for å "gjøre meg klar" og reisevei på ca 45 min hver vei. Det hjelper mye med hverdagslogistikken og være på jobb i det jeg våkner og for min del får jeg også jobbet mer. Ja, jeg setter på en klesvask når jeg likevel skal på do ( i stedet for å stå å skravle med noen kollegaer ved kaffemaskinen) Syns selv det er vanskelig å ta opp sånne ting. Men i ditt tilfelle ville jeg rett og slett bedt om et møte og sagt det du sier her egentlig. At du på intervju med tidligere leder ble forespeilet muligheten for hjemmekontor 2-3 ganger i uken og det var en viktig premiss for deg for å takke ja til jobben, men at du opplever nå at det ikke er like stor takhøyde for dette og spørre kanskje hva han tenker rundt det? Om du ikke får det inn i kontrakten, så kanskje få avtalt på forhånd faste dager du er på hjemmekontor. Så slipper du å "spørre om lov" hver uke, noe jeg kjenner meg igjen i at er ubehagelig. Står om sagt litt i samme situasjon, men som ny inn i et nytt prosjekt med lansering nå snart, så tenker jeg at jeg avventer litt den samtalen for min del, men tenker å gjør noe ala det samme med avtalt faste dager for hjemmekontor. Anonymkode: ee00c...215 I ditt tilfelle ville jeg sluttet å be om lov men bare informert fra uke til uke eller måned til måned hvilke dager du kommer til å jobbe hjemme. Jeg ville tolket det at ledelsen har sagt 2 dager i uka med avtale med leder at leder må informeres. Så kan leder eventuelt si ifra da om det ikke passer. Dere har jo retningslinjer om at det er ok med 2 dager i uka da skal man ikke trenge å "be om lov". Generelt så forsøker jeg på jobb å bare informere om ting og om jeg vil være fleksibel så tar jeg på en "si ifra om dette ikke passer så justerer vi" eller noe i den dur. Lurt å få på plass faste dager etterhvert da, da trenger man jo bare gjøre den avtalen med leder 1 gang Anonymkode: 390da...4c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå