AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #1 Skrevet 15. oktober 2021 Nettopp funnet ut at jeg endelig er gravid!🤩 Men er det normalt med smerter i underlivet og i magen? Er ganske ubehagelig. Er kvalm i tillegg, litt vondt i ryggen av og på og litt stikking i lysken innimellom. takk for svar❤️ Anonymkode: 77385...1fc
Finki Skrevet 15. oktober 2021 #2 Skrevet 15. oktober 2021 (endret) Gratulerer! I følge NHI graviditetsoraklet uke 4 virker det som at dette er vanlig i starten ja: Denne uken skal du normalt ha din månedlige menstruasjon, men den uteblir! De øvrige symptomene på graviditet er stort sett de samme gjennom de første ukene. Noen vil kjenne stikkende smerter og ubehag nederst i magen, smerter som kan minne om vanlige menstruasjonssmerter. Blødning i svangerskapet er heller ikke uvanlig på dette tidspunktet. I forbindelse med at det befruktede egget graver seg ned i livmorslimhinnen, kan det gi små sporblødninger som kan forveksles med en menstruasjonsblødning. (Jeg er i samme situasjon som deg, tidlig gravid og mye vondt og øm i magen. Jeg har forstått det sånn at det er OK så lenge det ikke blir veldig vondt over lengre tid eller du får store blødninger.) Endret 15. oktober 2021 av Finki
Gjest 123 eller noe Skrevet 15. oktober 2021 #3 Skrevet 15. oktober 2021 Stikking og strekkesmerter er veldig normalt, ligamentsmerter heter det, og det er at livmoren strekker seg og dytter i nerver som vanligvis ligger i fred. Skulle ønske noen hadde fortalt meg tidligere at de kommer oftere og kraftigere ved svangerskap 2 (jordmor sa det i uke 13 da jeg spurte), trodde hele livmoren skulle dette ut av meg på et par tidspunkt første trimester, men alt gikk fint
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #4 Skrevet 15. oktober 2021 Jeg hadde iallfall ganske mye av det i uke 4-6, og faktisk en del i perioder senere også, hele 1. trimester egentlig (men ikke daglig og ikke så vondt som helt i starten). Ble overrasket selv visste ikke at det var en greie men googling tilsa at det var vanlig. Dro på TUL i uke 7 og så et bankende hjerte, det var fint for ble jo veldig engstelig, så om du har råd til det så anbefales det Anonymkode: b3639...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå