AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg er sånn type awkward føler jeg. Jeg ser noen på lang avstand som jeg kjenner igjen. Kanskje gått på barneskole sammen, kanskje noen jeg møtte hos en annen venn for noen uker siden. Selvfølgelig hilst på og småpratet, kanskje fått en god tone med. Men jeg har litt angst. Og det skal veldig mye til før jeg sier "hei" til noen jeg kjenner bare LITT. Så jeg later som om jeg ikke ser de eller gjør meg opptatt ellernoe.. Føles jo ekkelt ut å være sånn men.. Er det bare jeg? Skulle ønske jeg kunne være mer utadvendt og trygg men jeg klarer liksom ikke.. Anonymkode: fb4cb...3a9 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Ikke bare deg. Jeg orker ikke alltid smalltalk. Verst når man møter bekjente på bussen og man blir «tvunget» til å sitte ved siden av vedkommende en halvtimes tid på vei til/fra jobb. Jeg er ikke så skravlete av meg, så føler det oppstår kleine situasjoner hele tiden… Gjør meg ofte opptatt med mobilen for å late som om jeg ikke enser noen rundt meg… Anonymkode: 93b35...ece 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg later ofte som om jeg ikke ser folk 😅 Jeg bruker briller, så om jeg har på linser f.eks, og blir konfrontert med det, så sier jeg at jeg ikke hadde briller på. Anonymkode: 227a4...aa1 3
Rogadame Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Jepp.. spesielt folk som er skravelte energityver. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Å ja. I noen tilfeller kan jeg se om jeg kjenner igjen biler på parkeringsplassen før jeg går inn i butikken. Bor på et veldig lite sted der «alle kjenner alle» Anonymkode: 8175c...ba9 1
Løvejenten Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Ja, ofte. Er ikke alle jeg har behov for å snakke med. Smalltalk med mennesker jeg i utgangspunktet ikke har i livet mitt, er fullstendig bortkastet for meg. 1
Oppland Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg har det ikke som vane, men av og til har det hendt. Det gjelder de jeg kjenner som er ut over normalt nysgjerrig.
pia mater Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Ja. Kan være folk jeg ellers liker å småprate med og, men at det ikke passer akkurat da.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 Nei. Vi får det samfunnet vi skaper. Å ignorere mennesker er råttent og skaper dårlig samfunn. Anonymkode: c4628...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Ja, hater å snakke med mennesker jeg ikke er forberedt på å snakke med. Kan gå lange omveier, unngår å handle på butikker der jeg kjenner de som jobber Anonymkode: 66eb2...4a2 4
Gjest TheCatLady Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Ja, hvis det er noen jeg er litt usikker på om jeg skal si hei til eller ikke. Har opplevd flere ganger at jeg har prøvd å få øyekontakt og smilt, men så har personen bare oversett meg og gått videre. Kanskje noen ikke har sett meg, men flere av dem har faktisk sett på meg og så sett kjapt bort. Sikkert i håp om at jeg ikke så det. Sånt har dessverre gjort at jeg har blitt litt usikker. Det er kanskje ikke naturlig å si hei til alle og enhver, men synes det er rart at når vi studerer sammen og har vært på gruppe sammen så sier ikke vedkommende hei. Eller man har vært sammen en gjeng og det har vært god stemning, og man har gjerne pratet sammen. Så sier ikke personen hei. De blir sikkert usikre de også, men synes det er litt frekt når man går rett forbi. Reagerer ikke hvis de er langt unna eller i folkemengder og av og til så ser man ikke folk selv om de går rett forbi, men da ser man det ofte.
Fireflies Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 Ja, hvis jeg ikke ønsker å snakke med dem.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 Har middel sosial angst og ja har gjort dette mye siden ungdommen. Gjør det fortsatt i dag som 30 åring. Anonymkode: bf602...494 1
Gjest Tamsi Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 Absolutt. Verste jeg vet er å forholde seg til de man kjenner men ikke kjenner. Broren til en venninne av meg jobber på nærbutikken her og det er like fælt hver gang han står i kassa. Vi møtes jo indirekte både titt og ofte, men er ikke akkurat venner. Samtidig hadde vi garantert klemt hverandre om det var ute på byen vi møttes.
bluedot Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 Det har vel hendt men som oftest hilser jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 Innimellom, jeg har til og med "gjemt" meg for min bestevenninne på butikken en gang, var sliten etter jobb og ønsket bare å betale og komme meg hjem. Anonymkode: 96942...ecf 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg gjør også det, har ikke angst, men bare orker ikke snakke med alle alltid 🤪 Anonymkode: caf95...b24 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 Heldigvis bor jeg i en stor by jeg slipper å være redd for slike situasjoner noe særlig. Anonymkode: 31cfd...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå