Gå til innhold

Oppvarming av sokkelleilighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier en eldre sokkelleilighet som har varmekabler, men jeg opplever at det er en ganske ineffektiv måte å varme opp leiligheten på. I tillegg så trekker det litt fra vinduene, litt fra kanten rundt ventilene og litt fra andre steder. Så jeg antar at det er endel varmetap på grunn av det og jeg oppdaget ikke det før etter at jeg flyttet inn. Det ene vinduet skal byttes snart så antar at det da blir litt bedre, men i gangen er det et sånt langt vindu der det trekker noe voldsomt. Har alltid døren igjen til gangen på grunn av det. 

Lurer på om det vil hjelpe å kjøpe en varmeovn? Vil den varme bedre? Antar at det sikkert er bedre enn å bare ha på varmekabler. Strøm er inkludert så jeg aner ikke høy regningen er, men har ikke fått noen klager fra utleier på det. 

Anonymkode: 35117...c26

Skrevet

Leiligheten er forresten på ca 40 kvm. 

Skrevet

Jeg bor på 35 kvm og har panelovn i tillegg til varmekabler. Da får jeg varmt gulv og kan lett justere temperaturen i boligen med panelovnen.

Anonymkode: 67c9d...115

• Liker 2
Skrevet

Se om du kan legge tetningslister i dører og vinduer og så varmeovn i tillegg. 

Anonymkode: f4fc6...dfb

• Liker 1
Skrevet

De sier man skal sette panelovn under vinduene eller der det trekker mest

Anonymkode: eeb99...2b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Se om du kan legge tetningslister i dører og vinduer og så varmeovn i tillegg. 

Anonymkode: f4fc6...dfb

Jeg har prøvd å legge tetningslister på det ene vinduet og den tetningslisten skulle dekke glipper på opp til 7 mm. Det hjalp litt, men fortsatt så trakk det fra vinduet, men akkurat det vinduet skal skiftes. 

Kan prøve tetningslist på det andre vinduet, men vinduet i gangen er et fast vindu som ikke kan åpnes så der er jeg mer usikker på hva jeg kan gjøre. Det er også fuktig rundt kanten på ruta der. 

Men skal prøve å kjøpe en ovn og se om det kan hjelpe. 

Ts. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...