Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært i samlivsbrudd p.g.a partners utroskap, hvor lang tid gikk det før dere klarte å legge sviket bak dere?

For et år siden ble det slutt med min samboer gjennom mange år og faren til mine barn, og jeg har det fortsatt tungt p.g.a hans enorme svik. Han var utro med ikke bare en, men med mange ulike damer I kjølevannet av dette fulgte det med mange løgner og mye manipulering.

Selv om jeg gjennom så og si hele forholdet hadde mistanker om at han ikke hadde rent mel i posten, begynte jeg til slutt å tvile på meg selv og mine vurderinger fordi han var så  overbevisende om at han var uskyldig. Han snudde om på hele situasjonen og kalte meg sjalu og kontrollerende. 

Disse damene som han hadde bak ryggen min, ser jeg støtt og stadig i butikken og andre steder og jeg blir rasende hver gang. De visste at han var en opptatt mann, og selv var flere av dem i et forhold.

Exsamboeren min tåler jeg ikke trynet på, og jeg vil ha minst mulig med han å gjøre. 

Jeg ser for meg jeg får det bedre hvis jeg både konfronterer damene hans, og informerer deres respektive partnere om deres utro kjæreste.  ikke fordi jeg vil ta hevn, men fordi jeg har høy moral, og jeg avskyr disse egoistene som ikke bryr seg om at de ødelegger uskyldige menneskers liv. 

Anonymkode: 218f3...248

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok 4 år her. Nå føler jeg ingenting for han eller de han var utro med. Ikke avsky en gang. Men cluet for min del var nok at jeg fant meg en bra mann. Han hjalp meg med å bli hel igjen. 

Fortsatt kan det komme noen flashbacks men de blir mindre og mindre. 

Jeg gikk også til psykolog i 2 år. Det hjalp meg også å få satt ting i perspektiv. 

Anonymkode: 8632d...f8c

• Liker 2
Skrevet

Så fælt❤ Støtter deg 100% Fortell det du vet. 

Kan ikke dette bare bli en regel! Vet vi at noen er utro- SÅ FORTELL! Så kan de som lever med utro partnere få VITE og ta en beslutning om å gå eller tilgi. Hadde alle gjort dette ville mye grums kommet frem i lyset og mange hadde slippet å gå rundt sånn som deg- og tvile på seg selv, og ikke vite hvem man egentlig er sammen med.

Anonymkode: 78812...d62

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dere som har vært i samlivsbrudd p.g.a partners utroskap, hvor lang tid gikk det før dere klarte å legge sviket bak dere?

For et år siden ble det slutt med min samboer gjennom mange år og faren til mine barn, og jeg har det fortsatt tungt p.g.a hans enorme svik. Han var utro med ikke bare en, men med mange ulike damer I kjølevannet av dette fulgte det med mange løgner og mye manipulering.

Selv om jeg gjennom så og si hele forholdet hadde mistanker om at han ikke hadde rent mel i posten, begynte jeg til slutt å tvile på meg selv og mine vurderinger fordi han var så  overbevisende om at han var uskyldig. Han snudde om på hele situasjonen og kalte meg sjalu og kontrollerende. 

Disse damene som han hadde bak ryggen min, ser jeg støtt og stadig i butikken og andre steder og jeg blir rasende hver gang. De visste at han var en opptatt mann, og selv var flere av dem i et forhold.

Exsamboeren min tåler jeg ikke trynet på, og jeg vil ha minst mulig med han å gjøre. 

Jeg ser for meg jeg får det bedre hvis jeg både konfronterer damene hans, og informerer deres respektive partnere om deres utro kjæreste.  ikke fordi jeg vil ta hevn, men fordi jeg har høy moral, og jeg avskyr disse egoistene som ikke bryr seg om at de ødelegger uskyldige menneskers liv. 

You go girl💪

Anonymkode: 897eb...f00

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk vite om utroskapen ETTER bruddet. Og for min del, så hjalp det meg til å komme enda fortere over bruddet (det var jeg som ble forlatt).
Det hjalp meg til å se at jeg var heldig som var ute av forholdet. Han er en dårlig mann. Og nå er det ikke JEG som skal dele livet mitt med denne dårlige mannen mer.

Det er ikke jeg som må sitte hjemme med ungene mens han er på fest og gjør gudene-vet-hva, og "sovner på nachspiel hos broren".

Jeg var sint på hun nye. Men nå synes jeg synd på henne. Hun vet hvordan forholdet deres startet. Hun vet hvor dårlig moral han har.

Anonymkode: 41d9e...f65

• Liker 4
Skrevet

Ikke utroskap, men et svik jeg føler var verre enn utroskap. 

Jeg har aldri lagt det bak meg på den måten at jeg tenker noe bra om mannen, men jeg klarte på en måte å ganske fra starten tenke at det var bra at jeg kom meg ut av forholdet. At jeg ikke ønsket et liv med "en slik". Selv om jeg var i sjokk, og fremdeles elsket, og måtte gjennom en grusom kjærlighetssorg. 

Jeg tror at hvordan man takler ting mest av alt er et valg. Hva man fokuserer på og hvilke tanker man tillater og dyrker. Tror også det er viktig å holde fokus på at det er et individ som har sviktet, ikke alt og alle, og ikke alle fra motsatt kjønn. 

Det tok rundt et år før jeg hadde følelser under kontroll, og begynte å være klar til å gå videre. Ikke lenge etter traff jeg mannen i mitt liv. Det tok riktig nok litt tid før jeg skjønte at han var det, men ja, ett år før jeg hadde ristet det av meg. Var klar for livet videre. Omtrent. 

Det tok kun kort tid før jeg klarte å være glad for å ikke kaste bort mer tid på "en slik", og ha fokus på det. Da var det egentlig ikke grunn til å være bitter. Det var nok å føle forrakt for akkurat ham, og så bare gi mine sår tid til å gro litt.

Anonymkode: 2c56d...59e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke utroskap, men et svik jeg føler var verre enn utroskap. 

Jeg har aldri lagt det bak meg på den måten at jeg tenker noe bra om mannen, men jeg klarte på en måte å ganske fra starten tenke at det var bra at jeg kom meg ut av forholdet. At jeg ikke ønsket et liv med "en slik". Selv om jeg var i sjokk, og fremdeles elsket, og måtte gjennom en grusom kjærlighetssorg. 

Jeg tror at hvordan man takler ting mest av alt er et valg. Hva man fokuserer på og hvilke tanker man tillater og dyrker. Tror også det er viktig å holde fokus på at det er et individ som har sviktet, ikke alt og alle, og ikke alle fra motsatt kjønn. 

Det tok rundt et år før jeg hadde følelser under kontroll, og begynte å være klar til å gå videre. Ikke lenge etter traff jeg mannen i mitt liv. Det tok riktig nok litt tid før jeg skjønte at han var det, men ja, ett år før jeg hadde ristet det av meg. Var klar for livet videre. Omtrent. 

Det tok kun kort tid før jeg klarte å være glad for å ikke kaste bort mer tid på "en slik", og ha fokus på det. Da var det egentlig ikke grunn til å være bitter. Det var nok å føle forrakt for akkurat ham, og så bare gi mine sår tid til å gro litt.

Anonymkode: 2c56d...59e

Hva slags svik var det snakk om? Økonomisk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 22.43):

Vet vi at noen er utro- SÅ FORTELL!

Haha, noe så naivt!! Gjett om det blir mye hevn og sladder rundt om når avviste og  andre forsmådde kjerringer får styre!

Anonymkode: 066df...0d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha, noe så naivt!! Gjett om det blir mye hevn og sladder rundt om når avviste og  andre forsmådde kjerringer får styre!

Anonymkode: 066df...0d0

Du mener at man skal dekke over oppførselen til disse drittsekkene, og late som alt er bra? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...