Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Sa en eldre am. krigsveteran på Dagsrevyen i kveld anng. Irak Han sa at hvis USA hadde nok grunn til å gå til krig burde man utrydde alle de som bodde i landet, kvinner, barn, menn. Alt. Noen som så det?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #2 Skrevet 2. oktober 2005 Å å så du han jihadien på tv her om dagen, drepe alle skulle'n. Jeg er sikker på at denne gamle mannen har stor innflytelse på amerikansk politikk eller at han selv har tenkt å gå ned å skyte alle. tror ikke du?
Gjest Gjest_jellyfish_* Skrevet 2. oktober 2005 #3 Skrevet 2. oktober 2005 Nok en bekreftelse på hvilke svin amerikanerne er.
Dan Skrevet 2. oktober 2005 #4 Skrevet 2. oktober 2005 Nok en bekreftelse på hvilke svin amerikanerne er. ← Hehe, ja ikke sant. Finnes sikkert ingen arabere som mener det om oss, tror du vel ... PS: Jeg har ikke noe imot arabere
Aquarius Skrevet 2. oktober 2005 #5 Skrevet 2. oktober 2005 Utrydde alle sammen.. jah, slik får vi en bedre og fredfull verden.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #6 Skrevet 2. oktober 2005 dette kommer fra en godt voksen krigsveteran under et møte blandt krigsveteraner - og han sier det i et intervju med Nrk
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #7 Skrevet 2. oktober 2005 Han er en tulling, hva er poenget ditt?
Gjest I K Skrevet 4. oktober 2005 #8 Skrevet 4. oktober 2005 USA viste Japan hvordan A våpen virker, Japan forstod hintet... det tror jeg et språk de fleste land, til og med Iran Irak og Afganistan til slutt vil forstå, hvem kan lage omelett uten å knuse egg....
FrøkenJuliet Skrevet 4. oktober 2005 #9 Skrevet 4. oktober 2005 All denne anti-amerikanismen gjør meg rett og slett lei meg...
Gjest lulliby Skrevet 5. oktober 2005 #10 Skrevet 5. oktober 2005 All denne anti-amerikanismen gjør meg rett og slett lei meg... ← all denne usa-rævslikkinga fra enkelte gjør andre desto mer fortvilet
Gjest Hel Skrevet 5. oktober 2005 #11 Skrevet 5. oktober 2005 All denne anti-amerikanismen gjør meg rett og slett lei meg... ←
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #12 Skrevet 5. oktober 2005 USA viste Japan hvordan A våpen virker, Japan forstod hintet... det tror jeg et språk de fleste land, til og med Iran Irak og Afganistan til slutt vil forstå, hvem kan lage omelett uten å knuse egg.... ← Under 2. verdenskrig kjempet Usa mot en nasjon, Japan. Tror det var ordtaket skyte spurv med kanon du tenkte på, når du så får deg slike virkemidler mot opprørere og terrorister.
Gjest FraMars Skrevet 5. oktober 2005 #13 Skrevet 5. oktober 2005 All denne anti-amerikanismen gjør meg rett og slett lei meg... ← Det er fordi rævdilterne skal være så forbannet politisk korrekte.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #14 Skrevet 5. oktober 2005 Sa en eldre am. krigsveteran på Dagsrevyen i kveld anng. Irak Han sa at hvis USA hadde nok grunn til å gå til krig burde man utrydde alle de som bodde i landet, kvinner, barn, menn. Alt. Noen som så det? ← Sa Bush seg enig i dette, siden du tar det opp her? Har du aldri fått med deg hva araberne sier om amerikanerne. Hvis du vanligvis følger med i diverse media, som stort sett eies og drives av venstresiden i Norge, vil du se og høre at nesten alt er galt med amerikanerne. De har allerede glemt hvem som hjalp oss etter siste verdenskrig. Terroristene gjør visstnok bare sin simple plikt. Jeg undrer meg på hvor alle rasehaterne vil henvende seg den dagen terroristene for alvor gjør sitt inntog her i landet.
Gjest khmer Skrevet 10. oktober 2005 #15 Skrevet 10. oktober 2005 Sa Bush seg enig i dette, siden du tar det opp her? Har du aldri fått med deg hva araberne sier om amerikanerne. Hvis du vanligvis følger med i diverse media, som stort sett eies og drives av venstresiden i Norge, vil du se og høre at nesten alt er galt med amerikanerne. De har allerede glemt hvem som hjalp oss etter siste verdenskrig. Terroristene gjør visstnok bare sin simple plikt. Jeg undrer meg på hvor alle rasehaterne vil henvende seg den dagen terroristene for alvor gjør sitt inntog her i landet. ← Hva har araberne med dette å gjøre? Kan dere ikke diskutere USA og det som skjer der uten å ta frem det 'muslimske' alibiet. Jeg tenker da på alle gjestene som driver denne tråden Pssst. 'Diverse media' eies og drives ikke av venstresiden i Norge, men f.eks. av Schibsted - som er det største konsernet. Dette eies av konservative mennesker - svært konservative. Men ikke nykonservative, selvsagt.
MunichMachine Skrevet 17. oktober 2005 #16 Skrevet 17. oktober 2005 (endret) For meg står ting MEGET klart i dette. Kunnskap = mindre frykt og mer aksept. Hva et mindretall militante muslimer vil gjøre med vesten, ville forstummet hvis vi hadde hatt en annen GRUNNLEGGENDE respekt for deres hverdag, ikke så mye religion men hver dag de ser vestlig "hjelp" som alltid har en bakside og et speilbilde. Hva er deres eget speilbilde, og hvem har tatt kontroll over så store deler av den eksporterte livsstilen i verden enn USA. Hva har de å strekke seg etter, for et velykket internasjonalt gjennombrudd. Nevn noen f.eks private arabisk baserte selskap som vi har her sammen med IBM, Ford, BMW, Thompson. Det er fordi disse selskapene utnytter billig arbeidskraft i disse land for betjene vestlige markeder. Vi skal påse at vår hjelp gis så demokratier og vestlig moral/etikk sniker seg inn i hjelpeprogrammet. Men det er ikke sikkert de vil ha det slik, de må få skikk på sine liv selv. Hjelpeprogram skal ikke ha grunntanker som er i strid med de grunntanker som er blant folkene vi hjelper, for det er da mangel på respekt !. "Dere er så "tilbakestående" at dere vil ikke greie dere uten DENNE TANKEGANGEN, SE HER hvis dere gjør dette, så skal dere få millioner eller milliarder. Jeg ville gitt penger til et program der folk fikk hjelp å fokusere på egen effektivitet til produksjon, indre infrastruktur og andre typer industrielle tiltak til å produsere nok mat til seg selv og kansje noe til eksport. OK, det eneste jeg vil blande meg inn i, er korrupsjon. Men igjen ville jeg ta lokale krefter i bruk til det. Hvis dette ikke går, er det eneste midlet FN. Men mandatet måtte ha en bred kontakt med undergrunnsbevegelser og opposisjonen i det aktuelle landet. Da ville verdifull tid ikke gå til spille i tiden etter avsettelsen av et f.eks. diktatorisk regime. For da visste FN hva slags hjelp som var påkrevet i de meget avgjørende første døgn. Men alt i alt, skal man heller ikke glemme Marshall-hjelpen fra USA etter WWII. Men USA har gjort så mange land og markeder avhengig av deres hjelp at de flyter på dette også. Så jeg har et ambivalent forhold til USA. Endret 17. oktober 2005 av MunichMachine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå