AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Hvor kostbart var dette? Oppgi kvadratmeter da det er veldig relevant for pris. Gjerne også hvor i landet. Min drøm er å bygge en enebolig men for at dette skal la seg gjøre må jeg bygge med utleie muligheter. På forhånd takk Anonymkode: 7b4cd...121
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Tviler på at du får det til under 5-6 mill med dagens priser 😊 Vi og to vennepar har nettopp vært igjennom samme prosess med innhenting av tilbud. Anonymkode: 27550...928 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tviler på at du får det til under 5-6 mill med dagens priser 😊 Vi og to vennepar har nettopp vært igjennom samme prosess med innhenting av tilbud. Anonymkode: 27550...928 Takk for svar Masse lykke til, forresten! Det er beinhardt. Dere skal også ha utleiedel? Det kan fort bli dyrt, etter som jeg har skjønt. Redd det sprenger budsjettet mitt!! Anonymkode: 7b4cd...121
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Ferdigstilt i fjor. Enebolig på 188kvm hvor 45 av disse er leilighet. Har valgt vannbåren varme og lagt ekstra i det elektriske for å oppgradere til elko-pluss, spotter og flere strømpunkter enn standarden sier. Også lagt mer i kjøkken og bad enn standarden. Endte opp på ca 6,3 mill. Har lån på 5,5 og tar inn 8.000kr på leiligheten. Tomta kosta i overkant av 800.000, så du kan jo komme billigere ut om du bygger en plass med rimeligere tomter. Bor i en by i sør-Troms. Anonymkode: ed3da...461 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ferdigstilt i fjor. Enebolig på 188kvm hvor 45 av disse er leilighet. Har valgt vannbåren varme og lagt ekstra i det elektriske for å oppgradere til elko-pluss, spotter og flere strømpunkter enn standarden sier. Også lagt mer i kjøkken og bad enn standarden. Endte opp på ca 6,3 mill. Har lån på 5,5 og tar inn 8.000kr på leiligheten. Tomta kosta i overkant av 800.000, så du kan jo komme billigere ut om du bygger en plass med rimeligere tomter. Bor i en by i sør-Troms. Anonymkode: ed3da...461 Vi startet forøvrig byggingen før prisene begynte å stige, på nabotomta fikk de tilbud på tilsvarende hus til i overkant av 7 mill 1 år senere. Anonymkode: ed3da...461
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ferdigstilt i fjor. Enebolig på 188kvm hvor 45 av disse er leilighet. Har valgt vannbåren varme og lagt ekstra i det elektriske for å oppgradere til elko-pluss, spotter og flere strømpunkter enn standarden sier. Også lagt mer i kjøkken og bad enn standarden. Endte opp på ca 6,3 mill. Har lån på 5,5 og tar inn 8.000kr på leiligheten. Tomta kosta i overkant av 800.000, så du kan jo komme billigere ut om du bygger en plass med rimeligere tomter. Bor i en by i sør-Troms. Anonymkode: ed3da...461 Åh, så deilig. Gratulerer så mye. Jeg ser for meg en litt mindre enebolig enn deg. Må hvertfall regne med 5,5 da tenker jeg. Anonymkode: 7b4cd...121
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar Masse lykke til, forresten! Det er beinhardt. Dere skal også ha utleiedel? Det kan fort bli dyrt, etter som jeg har skjønt. Redd det sprenger budsjettet mitt!! Anonymkode: 7b4cd...121 Du må regne med 1,5 mill ekstra med utleie, minst. Ingen av oss eller de to venneparene har gått videre med prosjektet pga prisene. Vi skulle ikke ha utleie men kom likevel opp i over 5,5 mill inkl boliglån og alle utgifter kun for huset. Det var det rett og slett ikke verdt, for vi kunne ikke bygge det vi ville ha uansett. Det samme med det andre venneparet. De siste prøver fortsatt å skrelle ned kravene på huset for å få det rimeligere, men jeg tror ikke de får bygget de heller. De som har gjennomført (har fått en del venner i husbyggemiljøet fordi vi jobbet med det i over et år) har alle havnet på over 7-11 mill, men de har heller ikke spart på noe og det dyreste var noe komplisert mtp grunnarbeid og sprengte alle skalaer på kostnader. Vi solgte tomta til slutt og kjøpte prosjektert bolig i stedet 😊 men at vi ikke gadd å bruke så mye penger på et hus betyr jo ikke at andre ikke gjør det, så jeg håper det går som forventet! Bare husk at det er ekstremt mye mer enn pris på selve husbyggingen som skal inn i budsjettet 😊 masse lykke til! Anonymkode: 27550...928
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må regne med 1,5 mill ekstra med utleie, minst. Ingen av oss eller de to venneparene har gått videre med prosjektet pga prisene. Vi skulle ikke ha utleie men kom likevel opp i over 5,5 mill inkl boliglån og alle utgifter kun for huset. Det var det rett og slett ikke verdt, for vi kunne ikke bygge det vi ville ha uansett. Det samme med det andre venneparet. De siste prøver fortsatt å skrelle ned kravene på huset for å få det rimeligere, men jeg tror ikke de får bygget de heller. De som har gjennomført (har fått en del venner i husbyggemiljøet fordi vi jobbet med det i over et år) har alle havnet på over 7-11 mill, men de har heller ikke spart på noe og det dyreste var noe komplisert mtp grunnarbeid og sprengte alle skalaer på kostnader. Vi solgte tomta til slutt og kjøpte prosjektert bolig i stedet 😊 men at vi ikke gadd å bruke så mye penger på et hus betyr jo ikke at andre ikke gjør det, så jeg håper det går som forventet! Bare husk at det er ekstremt mye mer enn pris på selve husbyggingen som skal inn i budsjettet 😊 masse lykke til! Anonymkode: 27550...928 Sorry, mente 6 mill inkl alt pluss tomt. Ca 7,4 mill totalt. Regnet litt kjapt i hodet 😊 Anonymkode: 27550...928
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Vet ikke om det blir på siden av spørsmålet ditt, men vi bygget utleiedel i allerede bygget hus. Det kostet 1,2 millioner, hvor riving og gulv/vegger/tak kjøkkenbygging var egenarbeid. Anonymkode: 8f422...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om det blir på siden av spørsmålet ditt, men vi bygget utleiedel i allerede bygget hus. Det kostet 1,2 millioner, hvor riving og gulv/vegger/tak kjøkkenbygging var egenarbeid. Anonymkode: 8f422...a2e Takk for innspill! Dette er faktisk også en løsning jeg tenker på. Kjøpe en bolig og bygge på! Åssen var prosessen? Og hvordan ble løsningen? Var det kjeller? Anonymkode: 7b4cd...121
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 6 mill, Sørlandet. Anonymkode: b4c74...f83
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Takk for innspill! Dette er faktisk også en løsning jeg tenker på. Kjøpe en bolig og bygge på! Åssen var prosessen? Og hvordan ble løsningen? Var det kjeller? Anonymkode: 7b4cd...121 Glemte å si at dette var i 2017. I underetasjen. Tegninger og søknader til kommunen ble satt bort, og var uproblematisk. Men det er jo ikke gitt at ombyggingsarealet og nabolaget er egnet. Veldig fornøyd med leiligheten, selv om noen valg gjerne ville vært annerledes, både med tanke på hvor mye arbeid det ble, og en del dyrere valg enn «nødvendig», samt at to soverom og mindre bad, ville ført til større inntekter og mindre utgifter. Anonymkode: 8f422...a2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå