Gå til innhold

Dere som har gitt Nexium til baby, trenger råd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merker at legen min ga meg veldig lite informasjon om bruk av denne medisinen da jeg fikk resept 🙄

Ang. babyen din TS så må du vel snakke med legen, tror ikke det er lov å gi råd om dosering her på forumet. Men håper baby blir bedre uannsett ❤️ 

Anonymkode: f4f04...9e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare et generelt spm, tenker de at barnets reflux kan bli kurert av den medisinen? Jeg som voksen har gått på den og jeg trodde det bare var for å bedre symptomene i ille perioder? Jeg har reflux som voksen men det er jo pga spiserørsbrokk, det er jo ikke noe medisin egentlig kan fikse. Sorry for OT bare visste ikke at babyer kunne få sånn medisin og lurer på alt siden jeg får barn snart selv (og har tenkt på at det kanskje kan arve min reflux, vet faktisk ikke om det er arvelig) :) 

Det er arvelig ja. Du jeg er like forvirret selv. Noen snakker om at de vokser det av seg. Noen steder står det at reflux er sure oppgulp. Andre steder at det er masse gulp. Et sted leste jeg at nexium har nada innvirkning på gulping. Et annet sted at den har det. Jeg forstår fortsatt ikke helt hva reflux er og spesielt på babyer virker det som en svevende diagnose som legene kanskje selv er usikre på, jeg vet ikke jeg. 

Anonymkode: 241ce...0bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Merker at legen min ga meg veldig lite informasjon om bruk av denne medisinen da jeg fikk resept 🙄

Ang. babyen din TS så må du vel snakke med legen, tror ikke det er lov å gi råd om dosering her på forumet. Men håper baby blir bedre uannsett ❤️ 

Beskjeden til oss var: bare gi det, ingen skadevirkninger, helt ufarlig. Virker jo som det ikke stemmer!!! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet hadde stille refluks, vi hørte at det kom kraftig gulping opp i halsen på barnet, da det var 6 måneder. Det sliter fortsatt med refluks nå 4 års alder, hører at det skvulper opp i halsen. Nesa blir rød når det skjer, tårer i øynene og hosting eller gjøende hoste ved refluksen. 

Barnet har melkeproteinallergi, så symptomene de første 6 månedene var litt diffuse for oss, mye gråt uansett. 

Vi var også kritiske til medisineringen, ingen tok PH-måling på barnet engang før de skrev ut en mye større dose enn det du beskriver her. Som du ser av artiklene jeg har linket til over er det stor reseptvillighet blant norske leger på å skrive ut medisinen, kanskje til og med grunnløst i enkelte tilfeller.

Vårt barn har jo refluks, men vi har valgt å ikke stå på medisinene etter at nyere forskning viser uheldige bivirkninger.

Anonymkode: ee160...b13

Det synes jeg er fantastisk av dere! Det krever jo ekstra innsats fra dere❤️ og jeg blir glad av å lese om slike foreldre som bryr seg!

Håper det ordner seg både for dere og oss her. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...