AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Vi har ikke råd til å bosette oss i de dyrere bydelene, men ønsker å finne et sted som ikke er så verst for barna likevel. Noen som har noen steder å anbefale? Tenker mest på skolemiljøet og innvandrerandelen (ja da, du kan bare kalle meg rasist, det preller av som vann på gåsa). Enn så lenge leier vi et et helt ok område, men nå vil vi kjøpe. Noen som har noen spådommer på "up and coming" bydeler, som snart blir gentrifisert? Anonymkode: f60ae...46b 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Trives godt på Lindeberg med barna. ☺️ Særlig delen mot Jeriko/Kløfterhageb/Ellingsrud vest. Ellers er jo Høybråten kjent for å være populært, men det reflekteres jo i prisene. Vet også mange som liker seg i området Kalbakken, men der er det gjerne mye mindre leiligheter. Anonymkode: 4a0ad...db4 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trives godt på Lindeberg med barna. ☺️ Særlig delen mot Jeriko/Kløfterhageb/Ellingsrud vest. Ellers er jo Høybråten kjent for å være populært, men det reflekteres jo i prisene. Vet også mange som liker seg i området Kalbakken, men der er det gjerne mye mindre leiligheter. Anonymkode: 4a0ad...db4 Ok, takk for tips! Både Linderud og Kalbakken er områder jeg har sett på, og tenkt at kanskje ikke er så verst Høybråten blir akkurat litt langt unna mtp reising til jobb, tror jeg . ts Anonymkode: f60ae...46b 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, takk for tips! Både Linderud og Kalbakken er områder jeg har sett på, og tenkt at kanskje ikke er så verst Høybråten blir akkurat litt langt unna mtp reising til jobb, tror jeg . ts Anonymkode: f60ae...46b Unnskyld, mente Lindeberg Anonymkode: f60ae...46b 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Bjerke/Årvoll/Risløkka Anonymkode: c22d9...f7f 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 De jeg kjenner som har flytter til Holmlia trives veldig godt. Hvite akademikere om det er viktig Ellers går det i delene av Grorud generelt som er mer i øvre prissjikte enn nedre. Andele etnisk norske ser du på statistikk, og noen utpeker seg jo voldsomt mens andre er mer litt under 50%. Høybråten er ganske helhvitt. Anonymkode: 6fce6...3f1 1
Ella-2 Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Hvorfor ikke bosette seg på Kolbotn eller Ski isteden? Det tar ikke noe lenger tid med toget inn til byen derfra enn å ta T-baben fra Groruddalen. Prisene er jo litt høye der også, men lavere enn i Oslo. I Ski blir Follo-banen etter hvert ferdig, og da kommer det til å ta kun 11 minutter inn til Oslo 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Du må se på delbydeler. Det er mange velfungerende enklaver i belastede bydeler. Området opp mot Stensrudvann på Grorud, Jeriko skolekrets på Lindeberg, hele Hellerud, Fjellhus/Teisen, deler av Kalbakken, betydelige deler av Holmlia (men ungdomsskolen er dårlig - vil trolig være gentrifiseringsforbedret om 5-6 år) osv. Og "billigområdene" i Østensjø og Nordstrand bydeler er helt fine. Anonymkode: 2668b...a0c 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Vi bor på Kalbakken og har gjort det i mange år. Trives godt. I borettslaget vårt er det få innvandrere. Barnet mitt går på Nordtvet skole og det er forholdsvis høy innvandrerprosent der. Den lå på ca 60% for noen år siden, men tror den er høyere nå. I klassen til barnet mitt(slutten av barneskolen) er de bare 2-3 helnorske barn. Totalt på trinnet vil jeg tippe det er ca 30% norske. Har vært en del uro på trinnet, men sånn jevnt over så er miljøet bra. Rødtvet er vel også et ok sted og bo. Inntrykket mitt er at Rødtvet er bedre enn Kalbakken. Ungdomsskolen til Rødtvet (Apaløkka) har vel også bedre rykte enn Kalbakken sin (Groruddalen). Anonymkode: 36c1f...e38 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har ikke råd til å bosette oss i de dyrere bydelene, men ønsker å finne et sted som ikke er så verst for barna likevel. Noen som har noen steder å anbefale? Tenker mest på skolemiljøet og innvandrerandelen (ja da, du kan bare kalle meg rasist, det preller av som vann på gåsa). Enn så lenge leier vi et et helt ok område, men nå vil vi kjøpe. Noen som har noen spådommer på "up and coming" bydeler, som snart blir gentrifisert? Anonymkode: f60ae...46b Østensjø bydel. Nordstrand, Lambertseter. Årvoll, Tonsenhagen. Anonymkode: 6f906...d4f 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 Se på hvilke bydelser som har hatt mest/minst coronasmitte det siste halvannet året. Anonymkode: 1d4fc...e92 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke råd til å bosette oss i de dyrere bydelene, men ønsker å finne et sted som ikke er så verst for barna likevel. Noen som har noen steder å anbefale? Tenker mest på skolemiljøet og innvandrerandelen (ja da, du kan bare kalle meg rasist, det preller av som vann på gåsa). Enn så lenge leier vi et et helt ok område, men nå vil vi kjøpe. Noen som har noen spådommer på "up and coming" bydeler, som snart blir gentrifisert? Anonymkode: f60ae...46b Vi stortrivdes på Kalbakken! Også er det superfint på Rødtvet nærme marka der 🥰 Ellers er det veldig poppis de husene på Ellingsrud vest helt inntil marka og husene på Munkebekken ved idrettsbarnehagen. I sør er der kjempefint rundt Bøler, ved Haraløkka. Jeg anbefaler å ikke henge deg opp i innvandrerandel, den forteller veldig lite. Det finnes mange veldig ressurssterke innvandrere! Jeg har selv vært innvandrer og gått på skole i et annet land som yngre, og håper ikke foreldrene til mine venner der mente at kvaliteten på skolen var dårligere fordi jeg gikk der Vi bor forøvrig i Lillestrøm nå, stortrivdes. God buss og tog-forbindelse til Oslo og har råd til større hus med garasje og hage, tipp topp 👍 Anonymkode: 6182a...9f5 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Lambertseter, Østensjø, Tonsenhagen Anonymkode: a7fbc...ee7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Østensjø bydel. Nordstrand, Lambertseter. Årvoll, Tonsenhagen. Anonymkode: 6f906...d4f Flotte områder, har bodd flere plasser her selv. Men relativt dyrt med familieboliger her. Anonymkode: a6062...91d 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 Rundt Østensjø er det levelig. Bydelene i Groruddalen og Søndre Nordstrand må du bare glemme. Anonymkode: e6362...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rundt Østensjø er det levelig. Bydelene i Groruddalen og Søndre Nordstrand må du bare glemme. Anonymkode: e6362...c5e Morsom du. Har du noen gang vært der? Anonymkode: 5c159...b60 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi har ikke råd til å bosette oss i de dyrere bydelene, men ønsker å finne et sted som ikke er så verst for barna likevel. Noen som har noen steder å anbefale? Tenker mest på skolemiljøet og innvandrerandelen (ja da, du kan bare kalle meg rasist, det preller av som vann på gåsa). Enn så lenge leier vi et et helt ok område, men nå vil vi kjøpe. Noen som har noen spådommer på "up and coming" bydeler, som snart blir gentrifisert? Anonymkode: f60ae...46b Hvordan ble du selv gentrifisert? Anonymkode: 2ea62...76e 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #18 Skrevet 15. oktober 2021 For en måte å stille et spørsmål på. Selvsagt skal man få ha egne preferanser, men fordommene og arrogansen skinner gjennom. Jeg tar meg i å håpe at dere forblir i det området dere definerer som ok, så kan vi som bor øst og sør i byen kan få ha de hyggelige områdene våre for oss selv. Anonymkode: 28725...d8e 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #19 Skrevet 15. oktober 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Vi har ikke råd til å bosette oss i de dyrere bydelene, men ønsker å finne et sted som ikke er så verst for barna likevel. Noen som har noen steder å anbefale? Tenker mest på skolemiljøet og innvandrerandelen (ja da, du kan bare kalle meg rasist, det preller av som vann på gåsa). Enn så lenge leier vi et et helt ok område, men nå vil vi kjøpe. Noen som har noen spådommer på "up and coming" bydeler, som snart blir gentrifisert? Anonymkode: f60ae...46b Deler av Holmlia er godt på vei til å bli gentrifisert. Det gjelder f.eks. Gamlelinja, Hallagerbakken og Toppåsen. Sjukt fin utsikt for pengene, vanlige mennesker som bor der - flere akademikere, lite sosiale problemer. Ville kjøpt meg et av rekkehusene i Hallagerbakken asap om jeg hadde hatt råd, men bor foreløbig i et av de mer belasta delene av bydelen. Og det er ikke ille her heller. Blant utallige barnefamilier finner man noen som er litt like en selv hva angår barneoppdragelse, og for barna er det viktigste bare at de har venner å leke med. Anonymkode: 19f74...75c 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #20 Skrevet 15. oktober 2021 Kringsjå og Nordstrand Anonymkode: 62e23...160 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå