ELK Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Har en utfordring som jeg gjerne skulle hatt noen andres synspunkter på. Har hatt en kjæreste de siste 10 månedene, som jeg har stolt på og hatt det veldig fint med. Problemet er at jeg ved en tilfeldighet fant ut at han har en ganske nær venninne som han stadig vekk chatter med - om private ting, livet osv. Han sier de har kjent hverandre i 5 år, har møttes 4-5 ganger og at han ikke kan bare kutte henne ut siden de jo er "venner" og har chattet så utrolig lenge. Han sier hun er veldig overvektig og ensom osv. og at hun trenger en venn. Hun bor ikke i Norge, men jeg så i chattetråden at hun tenker å komme hit på besøk. Hun har forsøkt å få til et møte tidligere i år også (så i chattetråden). Det har han ingen innvendinger mot. Jeg tok det opp med ham og sa at jeg egentlig ikke er komfortabel med situasjonen, også fordi jeg har opplevd utroskap tidligere, og da ble han irritert. Men jeg føler at jeg ikke synes det er ok at han kanskje får utenlandsbesøk i en uke (han sier hun skal bo på hotell). Han sier også at det aldri har vært noe seksuelt fra hans side. Da jeg fant ut om chattingen sa han at "da må jeg begynne å lukke pc-en min når du er der da", fordi jeg da liksom ikke stoler på ham. Men jeg mener det er naturlig å reagere på dette. Noen flere som kanskje ville reagert, eller er det jeg som overreagerer?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 De er venner. Det må de få lov til. Han er venn med ei jente som er ensom og han er glad i henne. Vær stolt av han, fordi han har venner som han tar vare på. Anonymkode: 615a1...ed3 7
Gjest Notte Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Du må velge å stole på mannen eller ikke. Han har hatt kontakt med henne lenge før du kom inn I bildet. Det blir helt feil av deg å skulle be ham velge bort venner han hadde før han traff deg. Hvis du ikke kan stole på ham er ikke forholdet liv laga tenker jeg. Skriver de seksuelt blir det noe annet, men da er vel ikke forholdet liv laga da heller. Tillitt er veldig viktig i et forhold.
panzerpølsa Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 ELK skrev (10 minutter siden): Har en utfordring som jeg gjerne skulle hatt noen andres synspunkter på. Har hatt en kjæreste de siste 10 månedene, som jeg har stolt på og hatt det veldig fint med. Problemet er at jeg ved en tilfeldighet fant ut at han har en ganske nær venninne som han stadig vekk chatter med - om private ting, livet osv. Han sier de har kjent hverandre i 5 år, har møttes 4-5 ganger og at han ikke kan bare kutte henne ut siden de jo er "venner" og har chattet så utrolig lenge. Han sier hun er veldig overvektig og ensom osv. og at hun trenger en venn. Hun bor ikke i Norge, men jeg så i chattetråden at hun tenker å komme hit på besøk. Hun har forsøkt å få til et møte tidligere i år også (så i chattetråden). Det har han ingen innvendinger mot. Jeg tok det opp med ham og sa at jeg egentlig ikke er komfortabel med situasjonen, også fordi jeg har opplevd utroskap tidligere, og da ble han irritert. Men jeg føler at jeg ikke synes det er ok at han kanskje får utenlandsbesøk i en uke (han sier hun skal bo på hotell). Han sier også at det aldri har vært noe seksuelt fra hans side. Da jeg fant ut om chattingen sa han at "da må jeg begynne å lukke pc-en min når du er der da", fordi jeg da liksom ikke stoler på ham. Men jeg mener det er naturlig å reagere på dette. Noen flere som kanskje ville reagert, eller er det jeg som overreagerer? Hadde du reagert på samme måte om det var en mann? Antagelig ikke. Gutter og jenter kan ha likeverdige vennskap som av samme kjønn uten at det er snakk om noe annet enn vennskapelige relasjoner. 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 ELK skrev (9 minutter siden): Har en utfordring som jeg gjerne skulle hatt noen andres synspunkter på. Har hatt en kjæreste de siste 10 månedene, som jeg har stolt på og hatt det veldig fint med. Problemet er at jeg ved en tilfeldighet fant ut at han har en ganske nær venninne som han stadig vekk chatter med - om private ting, livet osv. Han sier de har kjent hverandre i 5 år, har møttes 4-5 ganger og at han ikke kan bare kutte henne ut siden de jo er "venner" og har chattet så utrolig lenge. Han sier hun er veldig overvektig og ensom osv. og at hun trenger en venn. Hun bor ikke i Norge, men jeg så i chattetråden at hun tenker å komme hit på besøk. Hun har forsøkt å få til et møte tidligere i år også (så i chattetråden). Det har han ingen innvendinger mot. Jeg tok det opp med ham og sa at jeg egentlig ikke er komfortabel med situasjonen, også fordi jeg har opplevd utroskap tidligere, og da ble han irritert. Men jeg føler at jeg ikke synes det er ok at han kanskje får utenlandsbesøk i en uke (han sier hun skal bo på hotell). Han sier også at det aldri har vært noe seksuelt fra hans side. Da jeg fant ut om chattingen sa han at "da må jeg begynne å lukke pc-en min når du er der da", fordi jeg da liksom ikke stoler på ham. Men jeg mener det er naturlig å reagere på dette. Noen flere som kanskje ville reagert, eller er det jeg som overreagerer? Hatt chattevenn siden 2012. Er gift noen år før det. Han var gift men skilt de siste årene og nå giftet seg på nytt. 0 sexuelt eller i nærheten av sånt. Hilste både på kona og han ved et par anledninger. Er også på chat med ex kona. 0 problem. Just friends. Så ser ikke problemet egentlig om de bare er venner. Anonymkode: 67d51...99f 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 De har bare møttes 4-5 ganger? Og er så «nære» venner? Merkelig. Anonymkode: b7a67...6c3 2
Gjest Tamsi Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Det er lett å bli sjalu, og jeg skjønner egentlig hvordan du føler deg, men dette høres ut som det minst truende forholdet de kunne hatt. Hun bor ikke engang i landet. Det er dessuten utrolig sårt å miste en bestevenn til en sjalu kjæreste, og iallefall om hun ikke har andre nære venner.
ELK Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hatt chattevenn siden 2012. Er gift noen år før det. Han var gift men skilt de siste årene og nå giftet seg på nytt. 0 sexuelt eller i nærheten av sånt. Hilste både på kona og han ved et par anledninger. Er også på chat med ex kona. 0 problem. Just friends. Så ser ikke problemet egentlig om de bare er venner. Anonymkode: 67d51...99f Hadde han fortalt hva det var som stadig plinget i telefonen, og ikke sagt til henne at "ikke meld meg om kvelden", dvs ikke holdt det skjult for meg, så hadde det nok ikke vært et problem. At han skulle få besøk fra utlandet har han heller ikke nevnt i det hele tatt før jeg så det. 1
Gjest Notte Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Menn tenker ikke så overkomplisert. Kan være han ikke hadde tenkt at det var noe som var viktig å fortelle. Dere har jo trossalt vært sammen i underkant av ett år. "Ikke meld meg på kvelden", kan lett tolkes som at da er han faktisk opptatt og ikke har tid. (Han vil være med deg) Tror du må sette deg ned å ta en god prat med ham om dette. Du får lufte din usikkerhet. Men forhold baseres på tillitt som sagt, så kan du ikke stole på han blir det vanskelig fremover.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De har bare møttes 4-5 ganger? Og er så «nære» venner? Merkelig. Anonymkode: b7a67...6c3 Ikke uvanlig det i disse dager. Jeg har ei venninne som er kun på chat. Har hatt henne som venn i 12-13 år. Jeg er utrolig glad i henne, og har aldri truffet henne fysisk. Men jeg regner henne som en nær venn. Anonymkode: 615a1...ed3 2
ELK Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2021 Notte skrev (4 minutter siden): Menn tenker ikke så overkomplisert. Kan være han ikke hadde tenkt at det var noe som var viktig å fortelle. Dere har jo trossalt vært sammen i underkant av ett år. "Ikke meld meg på kvelden", kan lett tolkes som at da er han faktisk opptatt og ikke har tid. (Han vil være med deg) Tror du må sette deg ned å ta en god prat med ham om dette. Du får lufte din usikkerhet. Men forhold baseres på tillitt som sagt, så kan du ikke stole på han blir det vanskelig fremover. Ja, enig i mye av det du skriver egentlig. Men det føles rart at han skulle få besøk uten at jeg ville visst det om ikke dette hadde skjedd. Jeg ville jo fortalt ham om jeg skulle få vennebesøk fra utlandet, definitivt. Hmmm.... må vel ta en prat, ja. 2
Gjest Notte Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Han har sikkert fortalt deg det om hun faktisk kom. 🙂 Nå ser det ikke ut som om at hun har vært der enda? Da synes sikkert han ikke det var nødvendig å fortelle det, før det ble en realitet. (Erfart mannelogikk 😂) Men bare vær åpen med ham om at du ble litt usikker. Si at du ønsker å stole på ham, men at du gjerne vil han ikke skal holde slikt gjemt for deg fremover fordi du pga dine tidligere opplevelser er litt sårbar på det området. Er han en "keeper" Så forstår han det. Blir han tverr og irritert, ville jeg nok ha vært litt mer skeptisk. Masse lykke til 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Det jeg reagerer på er måten han skriver fra seg ansvaret for denne relasjonen.. de har chattet så lenge, kanke slutte nå, HUN er overvektig, HUN er ensom, HUN trenger en venn.. Det setter av en alarm for meg, hva får han ut av det og hvorfor sier han ikke at han setter pris på henne, eller sånn der? Hva har han lovet og sagt til henne? Anonymkode: afb62...fdb 4
ELK Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2021 Notte skrev (23 minutter siden): Han har sikkert fortalt deg det om hun faktisk kom. 🙂 Nå ser det ikke ut som om at hun har vært der enda? Da synes sikkert han ikke det var nødvendig å fortelle det, før det ble en realitet. (Erfart mannelogikk 😂) Men bare vær åpen med ham om at du ble litt usikker. Si at du ønsker å stole på ham, men at du gjerne vil han ikke skal holde slikt gjemt for deg fremover fordi du pga dine tidligere opplevelser er litt sårbar på det området. Er han en "keeper" Så forstår han det. Blir han tverr og irritert, ville jeg nok ha vært litt mer skeptisk. Masse lykke til 🙂 Tusen takk for mange gode råd og innspill! Sælig dette med reaksjoner som kan komme. Kommer godt med
ELK Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det jeg reagerer på er måten han skriver fra seg ansvaret for denne relasjonen.. de har chattet så lenge, kanke slutte nå, HUN er overvektig, HUN er ensom, HUN trenger en venn.. Det setter av en alarm for meg, hva får han ut av det og hvorfor sier han ikke at han setter pris på henne, eller sånn der? Hva har han lovet og sagt til henne? Anonymkode: afb62...fdb Ja, det er litt rart at han går rett på forklaringer om at hun er så stakkarslig osv. Har egentlig ikke hørt noe mer enn dette... Vet ikke hva han har lovet eller sagt, men det virket iallefall som at det var umulig om de ikke skulle chatte mer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 ELK skrev (1 minutt siden): Ja, det er litt rart at han går rett på forklaringer om at hun er så stakkarslig osv. Har egentlig ikke hørt noe mer enn dette... Vet ikke hva han har lovet eller sagt, men det virket iallefall som at det var umulig om de ikke skulle chatte mer. Ha det i mente, jeg kjenner igjen det fordi jeg selv gjorde slik en gang i min jævla dumme ungdom. Jeg var utro og jeg brukte også den at "åå vi har vært venner lenge, jeg kan ikke bare drite i ham og ikke henge ut med ham, han har ikke så mange andre" osv. Jeg sier ikke at han er utro, men tro meg, noe skjuler han. Anonymkode: afb62...fdb 3
SpeilEggos Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 Notte skrev (3 timer siden): Men bare vær åpen med ham om at du ble litt usikker. Si at du ønsker å stole på ham, men at du gjerne vil han ikke skal holde slikt gjemt for deg fremover fordi du pga dine tidligere opplevelser er litt sårbar på det området. Er han en "keeper" Så forstår han det. Blir han tverr og irritert, ville jeg nok ha vært litt mer skeptisk. Dette! ⬆️⬆️⬆️ 2
Gjest SnooHamsters3080 Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 Beklager å si det, men om menn vil være utro, så er de utro. Det er ikke noe vi kan gjøre med det. Jeg syns oppriktig at du er litt egoistisk hvis du mener at det er på din plass å kunne nekte kjæresten din et vennskap fordi du føler deg truet.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det jeg reagerer på er måten han skriver fra seg ansvaret for denne relasjonen.. de har chattet så lenge, kanke slutte nå, HUN er overvektig, HUN er ensom, HUN trenger en venn.. Det setter av en alarm for meg, hva får han ut av det og hvorfor sier han ikke at han setter pris på henne, eller sånn der? Hva har han lovet og sagt til henne? Anonymkode: afb62...fdb "har chattet så lenge" "kan ikke slutte nå" er jo bare en annen måte å si "vi har vært venner lenge". "Hun er overvektig" kan ha blitt sagt for å berolige TS om at han ikke er seksuelt tiltrukket av henne. Anonymkode: af8cf...055 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det jeg reagerer på er måten han skriver fra seg ansvaret for denne relasjonen.. de har chattet så lenge, kanke slutte nå, HUN er overvektig, HUN er ensom, HUN trenger en venn.. Det setter av en alarm for meg, hva får han ut av det og hvorfor sier han ikke at han setter pris på henne, eller sånn der? Hva har han lovet og sagt til henne? Anonymkode: afb62...fdb "hun er ensom" og "hun trenger en venn" kan jeg lett se for meg at en mann kan si, for å ikke fremstå som om at han får noe emosjonelt ut av vennskapet. Eller for å overtale seg selv om det. Han er en STERK MANN og trenger ikke emosjonelle ting som vennskap, det er det kun kvinner som gjør. Overraskende mange menn har sånne tanker under overflaten. Mange er redde for å innrømme at de trenger vennskap og omtanke fra andre. Anonymkode: af8cf...055 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå