AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Hvert eneste minutt på døgnet bortsett fra når jeg sover, er fylt opp av jobb eller omsorg for og oppfølging av barn. Jeg har NULL tid til meg selv eller egne interesser, og jeg er dritt lei. Har ikke noe eget liv lenger, og det blir jo bare VERRE med årene!! Barna er 6 og 8 år, og mannen tar sin del. Likevel brukes absolutt all min tid på jobb (8-16 jobb er et mareritt) og deretter på barna/familien resten av tiden etter at jeg kommer hjem. Oppgavene tar bare aldri slutt, og nå orker jeg ikke mer. Er farlig nær å bli utbrent, føler ingen livsglede lenger og er utmattet i hele kroppen. Hva gjør dere andre for å unngå å gå på en smell, dere som har familie og full jobb? Jeg er helt rådvill og fortvilet her. TS Anonymkode: aa03e...f19 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvert eneste minutt på døgnet bortsett fra når jeg sover, er fylt opp av jobb eller omsorg for og oppfølging av barn. Jeg har NULL tid til meg selv eller egne interesser, og jeg er dritt lei. Har ikke noe eget liv lenger, og det blir jo bare VERRE med årene!! Barna er 6 og 8 år, og mannen tar sin del. Likevel brukes absolutt all min tid på jobb (8-16 jobb er et mareritt) og deretter på barna/familien resten av tiden etter at jeg kommer hjem. Oppgavene tar bare aldri slutt, og nå orker jeg ikke mer. Er farlig nær å bli utbrent, føler ingen livsglede lenger og er utmattet i hele kroppen. Hva gjør dere andre for å unngå å gå på en smell, dere som har familie og full jobb? Jeg er helt rådvill og fortvilet her. TS Anonymkode: aa03e...f19 Hvorfor tar du deg ikke en tur ut i regnet en time hver kveld? Anonymkode: 49e01...ec0 20
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor tar du deg ikke en tur ut i regnet en time hver kveld? Anonymkode: 49e01...ec0 1. Har ikke ork og overskudd 2. Orker ikke ta igjen matpakke smøring/henge opp klær/dusje what not etterpå TS Anonymkode: aa03e...f19 14
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Har ikke ork og overskudd 2. Orker ikke ta igjen matpakke smøring/henge opp klær/dusje what not etterpå TS Anonymkode: aa03e...f19 Barna dine er da store nok til å både smøre matpakke og henge opp klær selv? Mine yngste på 2 og 3år lager sin egen matpakke mens vi spiser kvelds. Ellers må du få fri fra hus og hjem et par kvelder i uken. Her har vi to kvelder hver utenfor husets fire vegger - hvor vi gjør hva vi vil. Vaskehjelp, netthandel av dagligvarer, og robotstøvsuger... Anonymkode: 15efb...96b 48
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Huff, høres ut som en slitsom situasjon. Du kan jo eventuelt oppsøke fastlegen din og fortelle hvordan du har det? Få sykemelding, gå ned i stilling på jobben eller lignende. Anonymkode: b092f...90e 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Ser jeg er heldig som har klart å unngå å få barn, jeg er der at jobben er et av høydepunktene. Fritiden går med til bobil turer i helgene og midt i uka går vi turer å lager os deilige middager. Men skjønner hva du sikter til TS,det blir bedre når barna blir større. Et tips er å lære de å ta ansvar selv,de kan jo større matpakke og finne frem klær til de skal på skolen. Ikke sy puter under armene deres hele tiden. Anonymkode: 71da9...4fd 15
Gjest Smeltemann Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, høres ut som en slitsom situasjon. Du kan jo eventuelt oppsøke fastlegen din og fortelle hvordan du har det? Få sykemelding, gå ned i stilling på jobben eller lignende. Anonymkode: b092f...90e Hva er det å komme med? Skal man bli sykemeldt forde at man har barn?? Nei,la barna begynne å ta ansvar. De klarer å ordne mye selv om de får sjansen.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg er alene med 90 % omsorg for barnet mitt, og skjønner det er overveldende, men jeg tror du bare må ut av og til. Tving deg til å gjøre noe for deg selv, om det er å gå en tur, ta et glass vin med ei venninne, dra på fotballkamp, kunstutstilling, osv. Et eller annet du liker. Det er sånn jeg overlever i hvert fall, med barnevakt når jeg kan. Tenk på mulighetene du har som har en mann hjemme så du kan dra ut akkurat når du vil 😊 Og jeg har ikke høye krav til hva jeg skal klare. Har robotstøvsuger, men går ikke bananas om det er noen hybelkaniner her og der. Tiden med en kopp te og en god nok på kvelden er hellig, da får klesvask være klesvask. Anonymkode: 06b31...3a7 28
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Når jeg er sliten sier jeg bare til mannen at jeg går og legger meg et par timer også pakker jeg meg inn i dyna og ser på Netflix og spiser godteri. 👌😄 Anonymkode: e05b6...f0b 42
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Dessverre så er det vel litt sånn livet med jobb og barn er? Anonymkode: 7c557...7db 10
Rogadame Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 Husker da mitt yngste barn hadde kolikk som baby og det andre barnet på 3 år trasset..at jeg ønsket å.brekke armen / beinet så jeg kom på sykehuset Og fikk litt " ferie"🙈 25
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvert eneste minutt på døgnet bortsett fra når jeg sover, er fylt opp av jobb eller omsorg for og oppfølging av barn. Jeg har NULL tid til meg selv eller egne interesser, og jeg er dritt lei. Har ikke noe eget liv lenger, og det blir jo bare VERRE med årene!! Barna er 6 og 8 år, og mannen tar sin del. Likevel brukes absolutt all min tid på jobb (8-16 jobb er et mareritt) og deretter på barna/familien resten av tiden etter at jeg kommer hjem. Oppgavene tar bare aldri slutt, og nå orker jeg ikke mer. Er farlig nær å bli utbrent, føler ingen livsglede lenger og er utmattet i hele kroppen. Hva gjør dere andre for å unngå å gå på en smell, dere som har familie og full jobb? Jeg er helt rådvill og fortvilet her. TS Anonymkode: aa03e...f19 Har selv 3 småbarn og 100% jobb og det går i et. Er i tillegg politisk engasjert og driver med Fagforeningsarbeid men jeg har lært meg å gi mer f i husarbeid og har ikke støv på hjernen lenger. Vi som foreldre tar hver våres pause og er ute å går tur. Anonymkode: 57e79...9b7 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 Mine er 5 og 7, men har alltid tid til en time på sofa pluss egentid. De legger seg kl 19-20. Så legger jeg meg 22-23. Om morgenen er det jo alltid kaos, men overkommelig. Så jobb og henting så er hjemme 16.30. Går i gang med rydding, vaskemaskin og middag (bytter på hvem som gjør hva). Etter middag fortsetter vi med litt rydding/tøy men får også lekt litt eller kjørt/hentet barn. Så er det kveldsmat og da lager jeg matpakker. Når de er i seng et det partid, egentid eller avslapning 😊 Helgene handler om barna på dagtid, så har vi annenhver kveld til å gjøre det vi vil. Han jakter på sin dag, jeg besøker venner eller går tur på min. Anonymkode: 2ceef...1ad 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg har dessverre ingen gode tips, merker jeg er på full fart inn i akkurat det samme med to barn på 3 og 5.. i tillegg krever jobben min veldig mye av meg. Jeg jobber med barn med spesielle behov og det er vondt å kjenne på at jeg er helt oppbrukt i det jeg kommer hjem til mine egne 😏 her tror jeg bare løsningen må bli å jobbe 80% noen år til jeg har fått litt hodet over vannet. Det blir heavy økonomisk men jeg har vel kommet frem til at det blir en prioritering for vår del. Jeg vil ikke angre på at jeg jobbet for mye da barna var små, vil ha tid til å nyte denne tiden. Syns det er trist at samfunnet legger opp til dette rotteracet 😕 virker som det er mange som sliter med det samme. Klem til deg! Anonymkode: 6f8e7...1b8 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dessverre så er det vel litt sånn livet med jobb og barn er? Anonymkode: 7c557...7db Det er vel litt hva man gjør det til også. Særlig med 2 voksne og skolebarn er det fullt mulig å få til egentid. Anonymkode: dc766...bd4 13
Måneklokke Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: 1. Har ikke ork og overskudd 2. Orker ikke ta igjen matpakke smøring/henge opp klær/dusje what not etterpå TS Anonymkode: aa03e...f19 En hard sannhet er at du bør gjøre disse tingene på tross av at du ikke har ork/overskudd. Dørstokkmila blir beinhard, de første 10-20 turene blir dritkjipe, men så løsner det. Plutselig får du nemlig oversludd av rutinen, du begynner å se frem til det. Men det er ingen tvil: det er ikke noe gøy i begynnelsen. Jeg snakker av erfaring her. Var deprimert og utbrent, og hadde ikke overskudd til noenting. Men behandleren min sa at «du kan leve et liv utslitt på sofaen, eller du kan leve et liv utslitt på kino, konsert og gåtur.» 44
Snabeltann Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 Samme her, barn hele døgnet. Vi har 3, og er begge 100% lærere!😂 men her MÅ dere være raus med hverandre, og gi hverandre rom for å gjøre litt andre ting. Om det er et langt bad, netflix i senga, en tur, en kafetur, trening, venninnebesøk, etc. Det vil faktisk gi deg mer overskudd. Matpakker fikser mannen de dagene du gjør noe annet. 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 Haha, altså! »Livet mitt består kun av jobb og barn - orker ikke mer» forslag: gå tur Ts: orker ikke. javel nei da så.......... Anonymkode: 7609f...cd0 33
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 Du kan ha barnevakt ei helg eller dag innimellom. Anonymkode: edf39...6af 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 Du har jo åpenbart tid hvis du vil. Ikke bli en sur martyr. Det er verste type. Anonymkode: e51d5...637 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå