AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg stær opp først og ordner alt barna trenger i barnehagen. Så ordner jeg meg selv, frokost og ting til egen jobb. Så vekker jeg barna, steller og kler på de. Rundt da de er klare står samboer opp og ordner seg og starter bilene, mens barna spiser. Jeg henter barna, rydder ut sekker, rydder mens jeg lager middag. Har I blant en av barna på armen, mens samboer ligger på sofaen. Jeg leker med barna mens jeg rydder opp etter middagen. Jeg steller de for kvelden og legger de. Jeg går inn og ut av rommet om de er urolige mens jeg henger opp klær, rydder leker og liknende. Samboer ligger fremdeles på sofaen. Vi jobber begge fulltid og begge har aktive yrker. Da barna er lagt så kan jeg endelig sette meg mer enn to minutter med litt håndarbeid. Da blir samboer sur fordi jeg ikke bidrar med oppussing eller slikt. Han er oppgitt over å stå med dette alene mens jeg slapper av. Noen ganger blir jeg med selv om jeg egentlig ikke orker. Andre ganger blir jeg liggende på senga å slappe av, da er han grinete for at jeg bare lå her. Jeg har i kveld gitt leggeansvar over på han og ble liggende med mitt håndarbeid. Nå lurer jeg på hvordan jeg kan få han til å bidra med mer slikt? Råd? Anonymkode: 5fda4...726
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Kommunikasjon! Dere må rett og slett bli bedre til å snakke sammen og bli enige om arbeidsfordeling. Anonymkode: 4e54f...dbd 14
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Råd? Du vet svaret, du må bare ha baller til å stå på krava. Han må stå opp før, og enten stelle barna eller lage frokost og pakke barnehagesekken. Om ettermiddagen må han enten hente barna eller leke med dem når han kommer hjem. Han må enten lage middag eller rydde opp etterpå. Og han må stelle og legge ene barnet. Anonymkode: 19465...b96 18
Luckie Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Her deler vi likt på alle oppgaver ift barna. Noe annet er faktisk ikke aktuelt. Du må si ifra at det ikke er greit i hele tatt at han ligger på sofaen mens du gjør alt. Og i tillegg forventer at du blir med på oppussing etterpå. Du må få han til P skjønne at hvis du skal orke å pusse opp, så må han hjelpe til hjemme. 13
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Noe mangler av info: 1. Hvorfor gjør du alt av arbeidet med barn, rydding og matlaging? 2. Har du alltid tatt på deg disse oppgavene? Anonymkode: e344a...90c 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Råd? Du vet svaret, du må bare ha baller til å stå på krava. Han må stå opp før, og enten stelle barna eller lage frokost og pakke barnehagesekken. Om ettermiddagen må han enten hente barna eller leke med dem når han kommer hjem. Han må enten lage middag eller rydde opp etterpå. Og han må stelle og legge ene barnet. Anonymkode: 19465...b96 Han er så sur om morgenen, lettere å fordele på ettermiddagen. Han klager på at han er sliten, men når barna er lagt kommer energien. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noe mangler av info: 1. Hvorfor gjør du alt av arbeidet med barn, rydding og matlaging? 2. Har du alltid tatt på deg disse oppgavene? Anonymkode: e344a...90c Nei, har alltid sagt at man skal være to om alt. Da han pusset opp større deler av huset forventet han at jeg skulle ha all nattevåk og pusse opp på dagtid. Jeg kunne jo bare ha barnepike på dagen så jeg kunne pusse opp. Alene med baby på dagen så får jeg hvert fall sove mens baby sover. Men med det regimet der så er jeg våken døgnet rundt da. Sa da at om vi tar annen hver natt så kan jeg være med annen hver dag på oppussing. Da ble det til at han tok den oppussingen alene, for våkne netter taklet han ikke. Jeg har lett for å gjøre det som trengs når andre ikke gjør det. Anonymkode: 5fda4...726
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Da får du bare si til han at du tar deg av barna og han oppussing. Det er jo en grunn til at han ikke deltar frivillig og tar sin del av ansvaret. Han orker ikke. Det blir for mye for deg å gjøre begge deler. Så da får det bli sånn. Så får han si fra når han har lyst å ordne med barna sine. Been there done that. Når barna ble større så vokste far sin interesse. Nå er han super. Og han har gjort en betydelig innsats på huset. Anonymkode: afd8c...e6f 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Her tar mannen oppussing og jeg barna. Han er håndtverker så kan det bedre enn meg. Når vi ikke pusser opp er det jevnt fordelt. Skjønner godt du ikke orker når du har holdt på hele dagen. Han har jo større forventninger til deg enn ham selv. Snakk sammen og legg en plan som omhandler jevn fordeling av oppgaver. Så kan han velge om han vil lage middag og passe barn, eller pusse opp. Anonymkode: 3db9e...312 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 PS. Det er ulovlig og plagsomt å la biler stå på tomgang. (Hvis dere har fossilbil.) Anonymkode: 995a5...c4a 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Gro deg en dypere vagina og sett noe krav til sofagrisen du har i hus. Snakk, krev, bli sint. Demonstrer. Gi han ungene fysisk, bare legg de i fanget hans og gå. Anonymkode: 501f9...b16 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 Er så lei av disse trådene: »jeg har sydd puter under armene på mannen min i alle år og har tillatt at han tar det for gitt»-tråder Anonymkode: 94fdc...acb 10
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg stær opp først og ordner alt barna trenger i barnehagen. Så ordner jeg meg selv, frokost og ting til egen jobb. Så vekker jeg barna, steller og kler på de. Rundt da de er klare står samboer opp og ordner seg og starter bilene, mens barna spiser. Jeg henter barna, rydder ut sekker, rydder mens jeg lager middag. Har I blant en av barna på armen, mens samboer ligger på sofaen. Jeg leker med barna mens jeg rydder opp etter middagen. Jeg steller de for kvelden og legger de. Jeg går inn og ut av rommet om de er urolige mens jeg henger opp klær, rydder leker og liknende. Samboer ligger fremdeles på sofaen. Vi jobber begge fulltid og begge har aktive yrker. Da barna er lagt så kan jeg endelig sette meg mer enn to minutter med litt håndarbeid. Da blir samboer sur fordi jeg ikke bidrar med oppussing eller slikt. Han er oppgitt over å stå med dette alene mens jeg slapper av. Noen ganger blir jeg med selv om jeg egentlig ikke orker. Andre ganger blir jeg liggende på senga å slappe av, da er han grinete for at jeg bare lå her. Jeg har i kveld gitt leggeansvar over på han og ble liggende med mitt håndarbeid. Nå lurer jeg på hvordan jeg kan få han til å bidra med mer slikt? Råd? Anonymkode: 5fda4...726 Han kan ta barna etter jobb mens du ligger på sofaen, så kan dere pusse opp når han er ferdig med unger og rydd. Anonymkode: 05ca1...f7b 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #13 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er så lei av disse trådene: »jeg har sydd puter under armene på mannen min i alle år og har tillatt at han tar det for gitt»-tråder Anonymkode: 94fdc...acb Dette. "Jeg må ta absolutt alt arbeidet med hus&barn, og det har jeg gjort i mange år. Skjønner ikke hvorfor mannen ikke bidrar...." Anonymkode: e344a...90c 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #14 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg stær opp først og ordner alt barna trenger i barnehagen. Så ordner jeg meg selv, frokost og ting til egen jobb. Så vekker jeg barna, steller og kler på de. Rundt da de er klare står samboer opp og ordner seg og starter bilene, mens barna spiser. Jeg henter barna, rydder ut sekker, rydder mens jeg lager middag. Har I blant en av barna på armen, mens samboer ligger på sofaen. Jeg leker med barna mens jeg rydder opp etter middagen. Jeg steller de for kvelden og legger de. Jeg går inn og ut av rommet om de er urolige mens jeg henger opp klær, rydder leker og liknende. Samboer ligger fremdeles på sofaen. Vi jobber begge fulltid og begge har aktive yrker. Da barna er lagt så kan jeg endelig sette meg mer enn to minutter med litt håndarbeid. Da blir samboer sur fordi jeg ikke bidrar med oppussing eller slikt. Han er oppgitt over å stå med dette alene mens jeg slapper av. Noen ganger blir jeg med selv om jeg egentlig ikke orker. Andre ganger blir jeg liggende på senga å slappe av, da er han grinete for at jeg bare lå her. Jeg har i kveld gitt leggeansvar over på han og ble liggende med mitt håndarbeid. Nå lurer jeg på hvordan jeg kan få han til å bidra med mer slikt? Råd? Anonymkode: 5fda4...726 1, hvorfor står ikke samboer opp samtidig som deg?? 2. skriv en liste over det du gjør før jobb, etter jobb og til barna er lagt. Be samboer skrive sin liste. Så sammenligner dere. Skal love deg han får sjokke om han er så latsabb som du skriver. Dette hadde jeg aldri godtatt, aldri. Anonymkode: 0a4b6...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #15 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Han kan ta barna etter jobb mens du ligger på sofaen, så kan dere pusse opp når han er ferdig med unger og rydd. Anonymkode: 05ca1...f7b Ja skulle til å foreslå det samme. Få litt tak i deg ts, du virker jo som en dørmatte. Anonymkode: 0a4b6...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #16 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er så lei av disse trådene: »jeg har sydd puter under armene på mannen min i alle år og har tillatt at han tar det for gitt»-tråder Anonymkode: 94fdc...acb Og når det blir påpekt så er mannen kontrollerende og egentlig slem... og så dreier tråden til at TS må se å pelle seg på et krisesenter og gå fra hele mannen... Anonymkode: 09a6c...066 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #17 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): PS. Det er ulovlig og plagsomt å la biler stå på tomgang. (Hvis dere har fossilbil.) Anonymkode: 995a5...c4a Ikke en eneste nabo her, så ingen plages av det. Anonymkode: 5fda4...726
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #18 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): 1, hvorfor står ikke samboer opp samtidig som deg?? 2. skriv en liste over det du gjør før jobb, etter jobb og til barna er lagt. Be samboer skrive sin liste. Så sammenligner dere. Skal love deg han får sjokke om han er så latsabb som du skriver. Dette hadde jeg aldri godtatt, aldri. Anonymkode: 0a4b6...4ee Jeg klager på det stadig vekk. Han ber meg ordne noe for han og da svarer jeg at nå kler jeg på barn uten å ha fått på en eneste tråd selv. Så du får ordne deg selv. Anonymkode: 5fda4...726
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #19 Skrevet 14. oktober 2021 Sånn er det her også. hjelper ikke å si noe for da får jeg tilbake «ingenting er bra nok for deg» «du prøver å endre meg til noen jeg ikke er» osv. Når forholdet virkelig er på randen å jeg tømmer meg med alt jeg synes om han, da stepper han opp å gjør mer på en kveld enn hva han gjør på et halvt år. Så de kan hvis de vil, men de vil ikke. mannfolk er egoister, dem selv kommer før alle andre. Anonymkode: a7204...b62 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #20 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Sånn er det her også. hjelper ikke å si noe for da får jeg tilbake «ingenting er bra nok for deg» «du prøver å endre meg til noen jeg ikke er» osv. Når forholdet virkelig er på randen å jeg tømmer meg med alt jeg synes om han, da stepper han opp å gjør mer på en kveld enn hva han gjør på et halvt år. Så de kan hvis de vil, men de vil ikke. mannfolk er egoister, dem selv kommer før alle andre. Anonymkode: a7204...b62 Tull. Enkelte mannfolk er egoister, men noen av oss evner å sile menn FØR vi formerer oss med dem. Anonymkode: ff882...861 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå