Gå til innhold

Ut fra økonomi hvor mange barn..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt inspirert av fattige folk burde ikke få barn tråden. Hvis et par har utbetalt ca 65000 til sammen i mnd etter skatt. Litt over 1,1 mill til sammen i året om en tar med feriepenger. 

La oss si paret eier en bolig  man betaler ca 10. 000 for i mnd i lån og har to biler, en fossil og en el. Man er nyetablert, men i den alderen at det er nå man bør tenke på å få barn. 

Hvor mange barn burde man ha råd til å få etter din mening? Og hva innebærer det å ha råd til å forsørge barnet? 

Anonymkode: d8fe7...f73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er å snakke om årslønn og samlet gjeld. Er du veldig ung eller har du bare dårlig begrep om økonomi? 

Anonymkode: 13ba4...51c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hele veien tenkt at parforhold er skjøre, og at jeg ikke skal ha flere barn enn jeg kan forsørge alene.  Jeg har ca 620k i brutto årslønn, og stopper på to. Det kan bli tøft nok tenker jeg. 

Anonymkode: 8c5c8...4c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vanlige er å snakke om årslønn og samlet gjeld. Er du veldig ung eller har du bare dårlig begrep om økonomi? 

Ja samlet årslønn på 1,1 ca. Og samlet gjeld på ca 3,2.  Dette er da huslån, 2 billån og 2 studielån. 
Dårlig begrep om økonomi , nei? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja samlet årslønn på 1,1 ca. Og samlet gjeld på ca 3,2.  Dette er da huslån, 2 billån og 2 studielån. 
Dårlig begrep om økonomi , nei? 

Måten du skriver på i hovedinnlegget, vitner om dårlig forståelse for økonomi. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Måten du skriver på i hovedinnlegget, vitner om dårlig forståelse for økonomi. 

Har du noe svar på spørsmålet mitt eller er du bare her for å fortelle at jeg har dårlig forståelse for økonomi? 

Jeg oppga en case og har nå rettet på infoen slik at det blir lettere å svare. 

Personlig har jeg full oversikt over økonomi og forstår det jeg trenger å forstå. Samtidig åpen for å lære noe nytt om du mener jeg burde det. Da før du ta det på pm for dette var ikke spørsmålet? 

Jeg lurer på hvor mange barn man på en slik inntekt etter din mening bør ha råd til? Og hva det innebærer når man sier at en skal ha råd til å forsørge barna sine? Altså som i tråden som nevnt mener flere at det innebærer å spare til både leilighet og bil til barna sine. Hva mener du? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har hele veien tenkt at parforhold er skjøre, og at jeg ikke skal ha flere barn enn jeg kan forsørge alene.  Jeg har ca 620k i brutto årslønn, og stopper på to. Det kan bli tøft nok tenker jeg. 

Så to barn på 620. Da bør en ha penger til 3-4 på en inntekt på 1,1. mill i året? 

• Liker 1
Skrevet

Det er jo helt idiotisk å skulle sette grenser slik. Vi har utbetalt 150.000,- i måneden. Skal vi ha et lite fotballag vi da?

Anonymkode: aca69...ec9

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ha to barn på inntekt rundt 28 000kr utbetalt. Har nedbetalt bolig og ikke bil. Det kommer til å bli knapt , men kan få det til å gå rundt. Blir hardsparing mens barna er små, og romsligere når de blir større og mer kravstore.

Anonymkode: 49b32...35f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo helt idiotisk å skulle sette grenser slik. Vi har utbetalt 150.000,- i måneden. Skal vi ha et lite fotballag vi da?

Du må ikke, men kunne hatt om du ville? 

• Liker 1
Skrevet

Men ut i fra vasen i innlegget da? Kan man få 3 barn og likevel ha greit med penger til å forsørge dem? To barn? Fire barn? Tre? Ett? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så to barn på 620. Da bør en ha penger til 3-4 på en inntekt på 1,1. mill i året? 

Om jeg hadde hatt den inntekten alene, ja. Nå er vi to om en inntekt på 1,1 mill, og da er tallet vi har råd til to barn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja du må bare stå på, det er din plikt.

Anonymkode: 2acff...468

• Liker 1
Skrevet

Sorry skjønner det tydeligvis må ha vært et vanskelig eller dumt spørsmål. Takktakk til deg som faktisk svarte på spørsmålet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal ha to barn på inntekt rundt 28 000kr utbetalt. Har nedbetalt bolig og ikke bil. Det kommer til å bli knapt , men kan få det til å gå rundt. Blir hardsparing mens barna er små, og romsligere når de blir større og mer kravstore.

Anonymkode: 49b32...35f

Hvordan blir det knapt når du har nedbetalt bolig? Har du ikke kontroll på økonomien din?

Anonymkode: 3da38...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...