Gå til innhold

De parene i åpent forhold som til stadighet dukker opp i avisa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er den ene saken etter den andre i lokalavisa og andre småaviser, der par går ut å annonserer at de har flere kjærester/elskere og lever et rikt liv. 

Skyt meg gjerne nå men fellestrekkene hos de fleste (av de jeg har lest om hvertfall) er at de ofte er ganske kraftige/runde, ser ganske slitne ut og ikke spesielt billedskjønne. Så sitter jeg vel her å er litt bitter for at jeg ikke klarer å finne EN engang som vil være med meg. Mens disse har både tre og fire på hver sin kant som står i kø for å ligge med de. 

Jeg har enda til gode å se noen hvor jeg tenker "oi, han var kjekk". Flere som har bitt seg merke i dette eller er jeg bare rar og kanskje sjalu? 🤪

Anonymkode: c0042...c19

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det har jeg også lagt merke til. De er nok ikke så kresne på utseende de som driver med dette, de er nok mer opptatt av andre kvaliteter. Eventuelt har de også et helt annet syn på sex og kropp enn mange andre. De er nok mer åpne for å dele kroppen sin og syns ikke den er så privat som f.eks jeg syns. Det blir jo litt det samme som å ligge masse rundt når man er singel også. Når jeg hører om folk som har over 10 sexpartnere tenker jeg "oj, jeg har ikke møtt så mange menn jeg har funnet attraktive til sammen livet, og så har noen klart å gå til sengs med så mange." 

Anonymkode: 46d59...e6b

• Liker 18
Skrevet

Det sier jo litt om man har behov for å gå til avisa med sånt. Merkelige folk og skammelig at avisene bruker det.

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Synes det er den ene saken etter den andre i lokalavisa og andre småaviser, der par går ut å annonserer at de har flere kjærester/elskere og lever et rikt liv. 

Skyt meg gjerne nå men fellestrekkene hos de fleste (av de jeg har lest om hvertfall) er at de ofte er ganske kraftige/runde, ser ganske slitne ut og ikke spesielt billedskjønne. Så sitter jeg vel her å er litt bitter for at jeg ikke klarer å finne EN engang som vil være med meg. Mens disse har både tre og fire på hver sin kant som står i kø for å ligge med de. 

Jeg har enda til gode å se noen hvor jeg tenker "oi, han var kjekk". Flere som har bitt seg merke i dette eller er jeg bare rar og kanskje sjalu? 🤪

Poenget er at de finner hverandre?

Er jo mye særinger i sånne miljø. 

Anonymkode: c863b...cb2

• Liker 8
Skrevet

Her bør avisene bruke vær varsom-plakaten. Mange av disse som står frem med åpne forhold er psykiske tilfeller. 

Anonymkode: 156b8...598

• Liker 32
Skrevet

Fint at dere over har fått avlivet noen myter da. Det handler altså om vanlige folk. Dere trodde kanskje at slikt var forbeholdt fotomodeller? 😂

Anonymkode: 55882...fb2

• Liker 12
Skrevet

Hæ? Lar folk seg intervjue i lokalavisa om sine seksuelle preferanser og detaljer om forholdet sitt (edit: foroldene sine) ? Veldig sært, det har jeg ikke sett i vår lokalavis. Jeg bryr meg ikke hba folk gjør, men jeg har da ingen interesse av å lese det i avisa...

Anonymkode: d4cb1...9c4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her bør avisene bruke vær varsom-plakaten. Mange av disse som står frem med åpne forhold er psykiske tilfeller. 

Anonymkode: 156b8...598

Du har kanskje noe dokumentasjon på din påstand her?

Ønsker meg gjerne også en definisjon på hva du mener «psykiske tilfeller» er. 

Synes både TS og mange av svarene i denne tråden vitner om fordommer folk har til mennesker som lever et liv som er annerledes enn det heteronormative, A4 og «forventede». Mennesker og andre dyr har levd i åpne forhold i årevis, helt til noe(n) i samfunnet konstruerte sannheter om hvordan det var riktig å leve. Mennesker er også forskjellige, både i kropp, sinn og preferanser, og det er ingenting galt i å velge forskjellig så lenge man ikke skader noen. Det skader ihvertfall ingen av oss at et voksent par, som er trygge både på seg selv og hverandre, baner vei for en livsstil der det er naturlig for dem å elske hverandre og andre - samtidig. Det er også helt greit å føle at dette ikke passer for meg, eller å ikke forstå det helt. Det som ikke er greit er å tillegge mennesker som velger et annerledes liv egenskaper dere overhodet ikke vet om de har. De trenger hverken å være «psykiske tilfeller» eller «særinger», og polygami eller åpne forhold har ihvertfall ingenting med kroppsstørrelse og utseende å gjøre 😅 Tenk litt på at det er et fåtall mennesker som går ut offentlig med sin livsstil eller livshistorie. Hvor mange flere tror dere ikke at lever sitt «annerledes-liv» der ute uten at akkurat du noen gang får vite det 😉

Anonymkode: 9ca0e...0a0

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hæ? Lar folk seg intervjue i lokalavisa om sine seksuelle preferanser og detaljer om forholdet sitt (edit: foroldene sine) ? Veldig sært, det har jeg ikke sett i vår lokalavis. Jeg bryr meg ikke hba folk gjør, men jeg har da ingen interesse av å lese det i avisa...

Anonymkode: d4cb1...9c4

Er jo saker som dette i VG og db også, men har sett flere i lokalavisene rundt her jeg bor (Mjøs området). Senest i dag var det et nytt par som var avbildet. 

Lurer på hvordan det foregår, er vel ikke sånn at journalist med kamera på slep tropper opp på døra til disse. De har vel oppsøkt det selv og ønsker at folk skal vite. Hvorfor? For å bli kontaktet av flere de kan ligge med? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er jo saker som dette i VG og db også, men har sett flere i lokalavisene rundt her jeg bor (Mjøs området). Senest i dag var det et nytt par som var avbildet. 

Lurer på hvordan det foregår, er vel ikke sånn at journalist med kamera på slep tropper opp på døra til disse. De har vel oppsøkt det selv og ønsker at folk skal vite. Hvorfor? For å bli kontaktet av flere de kan ligge med? 

Kort fortalt, så tar avisene ofte kontakt med PolyNorge som så spør medlemmer om noen ønsker å bidra til et intervju. Ganske vanlig i organisasjoner :)

Anonymkode: 30858...5fe

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har kanskje noe dokumentasjon på din påstand her?

Ønsker meg gjerne også en definisjon på hva du mener «psykiske tilfeller» er. 

Synes både TS og mange av svarene i denne tråden vitner om fordommer folk har til mennesker som lever et liv som er annerledes enn det heteronormative, A4 og «forventede». Mennesker og andre dyr har levd i åpne forhold i årevis, helt til noe(n) i samfunnet konstruerte sannheter om hvordan det var riktig å leve. Mennesker er også forskjellige, både i kropp, sinn og preferanser, og det er ingenting galt i å velge forskjellig så lenge man ikke skader noen. Det skader ihvertfall ingen av oss at et voksent par, som er trygge både på seg selv og hverandre, baner vei for en livsstil der det er naturlig for dem å elske hverandre og andre - samtidig. Det er også helt greit å føle at dette ikke passer for meg, eller å ikke forstå det helt. Det som ikke er greit er å tillegge mennesker som velger et annerledes liv egenskaper dere overhodet ikke vet om de har. De trenger hverken å være «psykiske tilfeller» eller «særinger», og polygami eller åpne forhold har ihvertfall ingenting med kroppsstørrelse og utseende å gjøre 😅 Tenk litt på at det er et fåtall mennesker som går ut offentlig med sin livsstil eller livshistorie. Hvor mange flere tror dere ikke at lever sitt «annerledes-liv» der ute uten at akkurat du noen gang får vite det 😉

Anonymkode: 9ca0e...0a0

👆🏻 Dette: 👏👏👏

heier på folk som tør å være seg selv og stå frem for å vise at det er ok å ikke passe i boksen

Anonymkode: 97505...187

Skrevet

Dette er åpenbart miljøer med overhyppighet av mentale forstyrrelser, og påfallende mange av de som fronter livsstilen i offentligheten ser i tillegg ut som flykræsj.

Anonymkode: 7ba03...d53

• Liker 17
Skrevet

Kjenner til noen som har stått frem med sine lykkelige poly- forhold. Vel, det funket ikke , de ble skilt de også. Det ser ikke ut til at det funket likevel

Anonymkode: e4b57...b82

• Liker 11
Skrevet

Gå på byn og vær litt frempå, så får du deg et ligg du også!

Anonymkode: e7956...0d7

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (3 timer siden):

Det sier jo litt om man har behov for å gå til avisa med sånt. Merkelige folk og skammelig at avisene bruker det.

Tvert om. Det bidrar til å skape åpenhet om dette.

Anonymkode: 31894...cee

• Liker 1
Skrevet

Kjenner til noen som har stått frem med sine lykkelige poly- forhold. Vel, det funket ikke , de ble skilt de også. Det ser ikke ut til at det funket likevel

Anonymkode: e4b57...b82

Ja, i likhet med monoforhold varer ikke polyforhold alltid evig. Men flere enn folk tror har langvarige forhold til flere. 

• Liker 3
Skrevet

Mye psykiatri her, absolutt ingenting å være misunnelig på! Ta for eksempel mewkid, som er aktiv på insta og som tidligere blogget om blant annet det åpne ekteskapet sitt. Alt var fryd og glede og tillit og kjærlighet. Spol frem noen år, og hun poster på insta om depresjoner, pillebruk og timer hos DPS, og nye tattoos mellom slagene. Og «ekteskapet» er for lengst historie. Eller hun Lynn som fronter en eller annen poly-forening, er det oppriktig noen som synes hun ser frisk ut selv om hun smiler og sverger på at hun har funnet lykken? 

Anonymkode: 4fa2f...5b5

• Liker 15
Skrevet

Påfallende mange av de som fronter livsstilen i offentligheten ser i tillegg ut som flykræsj.

Anonymkode: 7ba03...d53

De jeg har sett er folk av forskjellig alder, livssituasjon, helse og symmetri. Det det er overhyppighet av i media, er folk som er litt "alternative". Ikke fordi det er så mange flere av dem i miljøet, men fordi flere "normale" vegrer seg for å fronte saka. En del har barn og vil ikke at barna skal måtte forsvare et oppslag. Jeg var selv i media for en del år tilbake og ser nok både pen og normal ut. 

Skrevet

Kanskje vi burde være litt varsomme i denne tråden også?

Anonymkode: c19ee...e72

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tvert om. Det bidrar til å skape åpenhet om dette.

Anonymkode: 31894...cee

Åpenhet? Alle ler av dem og synes det er noen pussige skruer. Og alle skjønner at det er diagnoser inne i bildet.

Det er virkelig synd på de barna som måtte befinne seg i disse "forholdene", og foreldre, søsken osv.

Anonymkode: 1666c...533

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...