AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Babyen min på 8mnd er så voldelig for tiden😫 Klyper og lugger og holder på. Stakkars pappaen har skjegg, det ryker nok nå. Blir sjeldent noe kos, hun skal bare klype og klore på oss. Synes det er rett og slett utrivelig. Har ikke lyst til å håndtere henne så mye. Er det innafor å bli litt sur? Vanskelig å unngå, men hun lærer vel ingenting av det😩 Anonymkode: 8ad6a...fc2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Selvfølgelig er det ikke innafor å bli sur på en baby på 8 måneder. Dere trenger tydeligvis veiledning i hvordan være foreldre, søk hjelp. Anonymkode: f1684...213 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Babyen min på 8mnd er så voldelig for tiden😫 Klyper og lugger og holder på. Stakkars pappaen har skjegg, det ryker nok nå. Blir sjeldent noe kos, hun skal bare klype og klore på oss. Synes det er rett og slett utrivelig. Har ikke lyst til å håndtere henne så mye. Er det innafor å bli litt sur? Vanskelig å unngå, men hun lærer vel ingenting av det😩 Anonymkode: 8ad6a...fc2 Du sier bare «nei» og setter/holder henne unna eller tar bort hånda, og så er dere konsekvent på det. Barnet tester reaksjonen deres. Blir dere sur er det en spennende reaksjon som er interessant å oppsøke m, så vær heller konsekvent - samme stødige og trygge reaksjon HVER gang, så vil det gi seg på sikt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er det ikke innafor å bli sur på en baby på 8 måneder. Dere trenger tydeligvis veiledning i hvordan være foreldre, søk hjelp. Anonymkode: f1684...213 Hun søkte jo hjelp her. Herregud for et bedriftent surmaga svar. Anonymkode: 02fd9...e9a 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er det ikke innafor å bli sur på en baby på 8 måneder. Dere trenger tydeligvis veiledning i hvordan være foreldre, søk hjelp. Anonymkode: f1684...213 Ok. Vanskelig å ikke si AU i ren refleks når ungen klyper deg hardt i puppen. Anonymkode: 8ad6a...fc2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Har ei sånn selv. Noen ganger er hun rolig og bare tar på pent, men av og til grabber hun tak og klorer eller lugger 😄 Pleier å ta vekk å hånden og si «bare stryke, ikke klore, for det gjør vondt». Min er 7 måneder da, og kommer sikkert til å fortsette med det lenge 😅 Anonymkode: 99a38...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du sier bare «nei» og setter/holder henne unna eller tar bort hånda, og så er dere konsekvent på det. Barnet tester reaksjonen deres. Blir dere sur er det en spennende reaksjon som er interessant å oppsøke m, så vær heller konsekvent - samme stødige og trygge reaksjon HVER gang, så vil det gi seg på sikt. Hun søkte jo hjelp her. Herregud for et bedriftent surmaga svar. Anonymkode: 02fd9...e9a Hvor lang tid kan det ta før de skjønner poenget? Anonymkode: 8ad6a...fc2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid kan det ta før de skjønner poenget? Anonymkode: 8ad6a...fc2 Aner ikke. Spørs hvor konsekvente dere er, hvor sta ungen er osv osv. jeg ville ha tenkt en måned i alle fall. Anonymkode: 02fd9...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ei sånn selv. Noen ganger er hun rolig og bare tar på pent, men av og til grabber hun tak og klorer eller lugger 😄 Pleier å ta vekk å hånden og si «bare stryke, ikke klore, for det gjør vondt». Min er 7 måneder da, og kommer sikkert til å fortsette med det lenge 😅 Anonymkode: 99a38...fa3 Huff, synes det er dritvondt😅 Å ha baby er tydeligvis den ene kjipe perioden etter den andre. Anonymkode: 8ad6a...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, synes det er dritvondt😅 Å ha baby er tydeligvis den ene kjipe perioden etter den andre. Anonymkode: 8ad6a...fc2 Haha mannen min synes også det er dritvondt! 🤣 Pass på å ha nedklippet negler på babyen, så hjelper det litt 🤣 Mulig vår er mer forsiktig med meg enn med pappaen sin, for jeg synes ikke det gjør spesielt vondt. Men ja, jeg prøver bare å være konsekvent og rolig. Hun skjønner jo ikke hva jeg mener ennå, men jeg sier «det gjør vondt når du klorer», og tar vekk hånden. Ser ei her skriver at det kan ta en måneds tid før de skjønner greia, men tror vi skal belage oss på at det tar mye lenger tid 😅 Anonymkode: 99a38...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 Vår var også sånn. Helsesøster sa at man ikke skulle gjøre så stor greie ut av det - da blir det gjerne mer gøy - prøve å ikke rope ut, si nei eller bli synlig opprørt/irritert. Bare ta hånden rolig bort. Igjen og igjen. Skjedde det klyping og biting under amming bare koblet jeg henne rolig av til hun sluttet. Ble bedre ganske raskt. da vår var 9-10 mnd begynte hun å forstå når vi viste forskjell på å stryke og å slå. det reddet en del potteplanter 😆 Anonymkode: c5c5e...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #11 Skrevet 15. oktober 2021 Vi tar hånden bort og sier nei/mamma eller pappa får vondt. Han skjønner ingen verdens ting av det(9mnd), men vi gjør nå det og gjort det en stund allerede. Samme med hunden vår så sier vi "bare kose" og nei når han prøver å dra i pelsen. Anonymkode: 9dc3c...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #12 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi tar hånden bort og sier nei/mamma eller pappa får vondt. Han skjønner ingen verdens ting av det(9mnd), men vi gjør nå det og gjort det en stund allerede. Samme med hunden vår så sier vi "bare kose" og nei når han prøver å dra i pelsen. Anonymkode: 9dc3c...b0d Vi har også hund og de skygger nå banen når hun nærmer seg dem. Lugging av pels og ører er ikke populært, forstår dem veldig godt 😅 Anonymkode: 8ad6a...fc2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ok. Vanskelig å ikke si AU i ren refleks når ungen klyper deg hardt i puppen. Anonymkode: 8ad6a...fc2 Forskjell på å si ''au'' på refleks når man får vondt, og det å bli sur på en 8 mnd baby da.. TS: dere må være helt konsekvente og si nei, og ta bort hånden. Babyen skjønner ikke at dette er vondt for dere, det må den læres. Og det tar tid. Anonymkode: 12b95...ddc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå