AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Hei, Jeg er snart 19 uker på vei, og har vært inne på akutt gyn-føde 2 ganger i løpet av en uke. Ved ultralydkontroll i forrige uke var livmorhalsen på over 4 cm. Har begynt på lutinus (progesteron) siden den dag. I to dager nå har jeg opplevd at jeg får intense kramper i livmor nesten 2 timer etter innsettelse av lutinus. Jeg var innom akutt gyn-føde på Ullevål idag også, og der ble det målt en livmorhals på 1,5 cm. Det har blitt tatt en vaginal prøve for å se om jeg har infeksjon, og jeg får ikke svar før på mandag. Dersom jeg ikke har infeksjon, og livmorhalsen holder seg, så vil de vurdere å sette cerklage på onsdag. Har dere opplevd noe lignende, og hvordan har det gått? Jeg har blitt sendt hjem med magesmerter, og de ønsket ikke å legge meg inn til tross for svikt i livmorhals. Hjelpesløs.. Anonymkode: cf6b5...5a1
Heln Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Var mye inn og ut av sykehuset, de siste 5 ukene var det ingenting igjen av livmorhalsen. Husker hun ene gynekologen stakk en finger inn for å kjenne etter åoning og sa hun traff rett på babyens hode. Men han holdt seg inne til uke 38 på magisk vis. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 Å her kunne jeg skrevet mye. Fikk cerclage i uke 24+0 og den holdt seg til nesten termin. Fødte for åtte uker siden og kom meg gjennom til uke 39+4. Jeg hadde 1cm kort livmorhals fra uke 36 til 39. Var sengeliggende fra uke 23 til 36 så det var mildt sagt et helvetes terror psykisk. Jeg mistet første barnet like før de fikk på cerclage. De kunne ikke hjelpe før uke 24 (redde prematur) og med første kom jeg til uke 23+4. Da ble hun født og levde kort stund. Verste driten jeg har vært gjennom. På den tid visste jeg ikke om kort livmorhals. Det visste ikke legene heller så neste gang skulle jeg få tett oppfølging. Det reddet barnet mitt tror jeg 100%. Ta det rolig, det er det eneste rådet jeg kan gi. Vi styrer ingenting i denne verden og de fleste gangene går det bra. Pust og bruk tiden til å nyte hver dag som gravid. Jeg var rævva til det, men det gikk bra til slutt. Stress hjelper ingen. Masse masse lykke til ❤️ Anonymkode: 8515d...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå