Gå til innhold

27 år og aldri hatt kjæreste, hva tenker du om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år og har aldri hatt kjæreste. Hovedgrunnen er at jeg er veldig innadvendt og ikke er ute på så mye, så har aldri møtt noen jeg har vært interessert i, og ingen har vist interesse for meg heller. Hva tenker du om det? Er det negativt når man nå ser etter kjæreste?

Anonymkode: 412cc...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av det du sier er det vel at du aldri har møtt noen du har vært interessert i som slår meg som mest spesielt.

Å ikke ha hatt kjæreste i en alder av 27 tenker jeg ikke at er så uvanlig.

Anonymkode: 1a747...330

• Liker 1
Skrevet

Kjønn er vel ganske essensielt her. Det er nok et større problem om du er mann enn om du er dame 

Anonymkode: cb41a...f4f

Skrevet
jabx skrev (26 minutter siden):

Kjønn?

Kvinne.

• Liker 1
Skrevet

At du er litt som meg. Jeg var 29 da jeg fikk min første kjæreste. Er også kvinne. Sammen fortsatt etter 11 år. Tar tydeligvis bare litt tid for noen!

Anonymkode: 58b27...231

Skrevet

Det i seg selv syns jeg ikke er rart, jeg kjenner flere rundt den alderen som aldri har kommet dit at de offisielt har vært i et forhold. Om du aldri dater og er lite sosial i tillegg, så begynner det å bli litt rart.

Anonymkode: 333b8...38b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 27 år og har aldri hatt kjæreste. Hovedgrunnen er at jeg er veldig innadvendt og ikke er ute på så mye, så har aldri møtt noen jeg har vært interessert i, og ingen har vist interesse for meg heller. Hva tenker du om det? Er det negativt når man nå ser etter kjæreste?

Jeg tenker at det er litt spesielt og egentlig litt imponerende. OG at du har "gått glipp" av mye hodebry, men samtidig mye bra. Hvis du er mann og jeg hadde vært interessert, ville jeg nok tenkt at her har vi enten noen med commitment issues eller issues av et annet slag, ja. Det er ærlig sagt.

Anonymkode: 3fba8...732

Skrevet

Jeg tenker at det er innafor normalen og at jeg ikke ville tillagt det særlig kvalitet. Hverken negativ eller positiv. Det har bare blitt slik. Jeg var selv sen ute med kjæreste, har ikke fått barn, er innadvendt og menn tør ikke snakke med meg. Av og til er jeg interessert, men så er ikke interessen gjensidig og vice versa. Nå er jeg 40 og har venninner i samme alder som er evig single. De er helt normale folk, faktisk. De betaler gjerne prisen av at mange menn ikke ønsker å forplikte seg, ikke ønsker barn osv. Da blir det gjerne slik. 

Jeg hadde vært mer skeptisk til en person med MYE erfaring. Som hoppet fra forhold til forhold og aldri var single. For så vidt normalt det også, men det hadde ikke passet meg og min personlighetstype. 

Anonymkode: f2867...097

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 19.10):

Det i seg selv syns jeg ikke er rart, jeg kjenner flere rundt den alderen som aldri har kommet dit at de offisielt har vært i et forhold. Om du aldri dater og er lite sosial i tillegg, så begynner det å bli litt rart.

Anonymkode: 333b8...38b

Jeg har vert på en date for 2 år siden. Synes det er så ubehagelig (har sosial angst). Er litt sosial med venner da, men de bor dessverre ikke her så er ikke så ofte vi treffes. 

Skrevet

Jeg synes det ikke er rart at du er 27 og aldri har hatt kjæreste. Forholdsvis vanlig å aldri å hatt noe seriøst på den alderen. Så tenker ikke noe særlig over det.

Det jeg synes er rart er at du aldri har møtt noen du har vært interessert i, og ingen har vist interesse for deg. Da begynner hodet mitt å snurre og prøve å finne forklaringer. Jeg tenker at kanskje du overdriver, at du har glemt de du har vært interessert i og oversett de som har vært interessert i deg. Jeg tenker at kanskje du lever ganske isolert, på et lite sted hvor du møter få nye mennesker. Jeg tenker at du kanskje ikke bare er sjenert, men har sosial angst eller er aseksuell. De fleste på din alder har jo hatt et ønske om i det minste prøve ut å finne noen. Jeg tenker altså at kanskje har du enten ikke hatt behovet, eller du har ikke turt. Jeg tenker ikke noe ille om deg basert på at du aldri har møtt noen du har vært interessert i, og ingen har vist interesse for deg, men jeg blir nysgjerrig.

Anonymkode: 33b5c...c06

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at det har mye mer med om du har vært aktiv i å lete etter kjæreste eller ikke. Jeg er nesten på samme alder og har ikke aktivt lett etter en kjæreste, og dermed så har jeg heller ikke en kjæreste. Du er innadvendt, er ikke ute så mye og har ikke funnet en interesse. Så da er det jo en selvfølgelighet at du ikke har kjæreste! Det er helt OK.  

Men for min del så kan folk si at jeg er litt «rar», og ja, det er jeg 😊 jeg liker å si at jeg er rar. En jente sa en gang til meg at jeg var vanskelig å snakke med, for jeg foretrekker mange avanserte emner og kan veldig mye om det jeg prater om.  

Jeg har fått så mange kommentarer på at jeg ikke har kjæreste. Det er alt fra foreldre som ønsker seg barnebarn, til desperate venner som ikke forstår at jeg ikke leter etter en kjæreste engang. Det mest spøkefulle har vært å prate om at jeg fikk mange blikk på bussen, mens det verste har vært drikkelek hvor jeg har måtte kysse jente som venner mente jeg passet så godt sammen med. Det viktigste her for min del er at sosiale forventninger ikke skal være med på å diktere min egen oppførsel, hvis jeg skal ha kjæreste så er det mitt eget valg.

Mitt håp er å møte noen som jeg liker ved en tilfeldighet, for Tinder og lignende det skal jeg aldri åpne. Drømmen blir noen som er interessant å prate med – en som jeg kan stifte en tradisjonell familie med. Derimot så kan det at jeg mangler erfaring rundt det å ha forhold ødelegge for mine muligheter senere, så jeg har tenkt tanken at jeg må begynne nå før det er for sent. 

• Liker 2
Skrevet

Kvalitet over kvantitet.

Anonymkode: ea34f...9e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...