AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #1 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg tenkte ta fagbrev som renholder. Har jobba 5 år i januar og kan ta teoriprøve og fagprøve da. Men hvordan fungerer fagprøven? Har jeg en sensor med som følger meg en dag på jobb? Får jeg en oppgave feks, bon dette gulvet eller ta smittevask av dette lokalet? Går de utifra Insta-800 når de vurderer resultatet? Er det mye spørsmål underveis? Leste om noen som hadde hatt fagprøve over 3(!!!) dager, er det normalt? Trodde det var èn dag? Takk for svar! Anonymkode: f92de...ff2
Zidji Skrevet 14. oktober 2021 #2 Skrevet 14. oktober 2021 Jeg hadde to dager. En dag med individuell skriftlig oppgaver og en dag med praksis i gruppe. Da skulle vi vaske ned et klubblokale. Det var to sensorer som gikk rundt og fulgte med men sa ikke så mye. Alle måtte gjøre litt av alt så de kunne bedømme og vi måtte bruke polering og skuremaskin.
Mariell1995 Skrevet 14. oktober 2021 #3 Skrevet 14. oktober 2021 (endret) Jeg vet i hvert fall at i barne- og ungdomsarbeiderfaget, er det tre dager. Den første er planlegging, den andre er gjennomføring, og den tredje dagen går til å drøfte hvordan det gikk og hva som kunne vært bedre (tror det er både med praksisveileder og sensor), mener jeg. Endret 14. oktober 2021 av Mariell1995
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Zidji skrev (4 timer siden): Jeg hadde to dager. En dag med individuell skriftlig oppgaver og en dag med praksis i gruppe. Da skulle vi vaske ned et klubblokale. Det var to sensorer som gikk rundt og fulgte med men sa ikke så mye. Alle måtte gjøre litt av alt så de kunne bedømme og vi måtte bruke polering og skuremaskin. Samme her. Hadde en slags muntlig eksamen på dag 2 Anonymkode: bd42d...393
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #5 Skrevet 15. oktober 2021 Zidji skrev (16 timer siden): Jeg hadde to dager. En dag med individuell skriftlig oppgaver og en dag med praksis i gruppe. Da skulle vi vaske ned et klubblokale. Det var to sensorer som gikk rundt og fulgte med men sa ikke så mye. Alle måtte gjøre litt av alt så de kunne bedømme og vi måtte bruke polering og skuremaskin. Takk for godt svar! Jeg er den eneste som skal ta fagprøve i firma denne gangen så tror jeg blir alene. De skriftlige oppgavene, er den den tverrfaglige eksamen du tenker på da eller var det på selve fagprøven? Hva slags type spørsmål var det? Hvor lenge i forkant fikk du oppgavene og fikk du selv velge lokalet å ta prøven i? Vil gjerne gjøre fagprøven ett sted hvor jeg er godt kjent Jeg er jo i og for seg ikke så veldig stressa mtp å bestå for jeg kan jo faget, men jeg blir fort nervøs og er redd det skal ødelegge for meg. Anonymkode: f92de...ff2
Zidji Skrevet 15. oktober 2021 #6 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for godt svar! Jeg er den eneste som skal ta fagprøve i firma denne gangen så tror jeg blir alene. De skriftlige oppgavene, er den den tverrfaglige eksamen du tenker på da eller var det på selve fagprøven? Hva slags type spørsmål var det? Hvor lenge i forkant fikk du oppgavene og fikk du selv velge lokalet å ta prøven i? Vil gjerne gjøre fagprøven ett sted hvor jeg er godt kjent Jeg er jo i og for seg ikke så veldig stressa mtp å bestå for jeg kan jo faget, men jeg blir fort nervøs og er redd det skal ødelegge for meg. Anonymkode: f92de...ff2 Du blir nok ikke alene. De samler en gjeng fra alle steder som skal ta Jeg kjente ingen men fikk en bra gruppe, heldigvis. Jeg vil råde deg til å kommunisere godt og vise at du kan samarbeide. Det fikk jeg pluss på. Den skriftlige oppgaven var dagen før ja. Var omtrent som en eksamen. Først fikk vi sett lokale og så måtte vi sette opp en plan med utstyrsliste etc. Så var det noen andre renholdsspørsmål. Vi fikk ikke vite noe ting om oppgavene før vi møtte opp. Jeg ante ikke en dritt om hva som skulle skje 😛 Så en får ikke velge lokale nei. De finner et passende sted. Kan sikkert være hva som helst av ledig bygg som kanskje trenger en nedvask. Nå er jo det ikke sikkert det er likt for deg, men jeg kan samtidig ikke tenke meg det blir sååå mye annerledes. Dette var i Bergen. Men jeg regner med de følger ca samme prosedyre overalt.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #7 Skrevet 15. oktober 2021 Hvis du googler finnes det vel gamle fag/svenneprøven ute? Gjør ihvertfall det i andre fag Anonymkode: 8094d...cf6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #8 Skrevet 15. oktober 2021 Til ekspertisen i tråden: Hvordan anbefaler dere å rengjøre parkettgulv? Anonymkode: 71f3d...da1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #9 Skrevet 15. oktober 2021 Hvordan rengjøre blanke fliser? Anonymkode: 33836...89b
Zidji Skrevet 15. oktober 2021 #10 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til ekspertisen i tråden: Hvordan anbefaler dere å rengjøre parkettgulv? Anonymkode: 71f3d...da1 Tørr mopping. Aldri, aldri mye vann og såpe. Viss du må, så bruk bare lett fuktig mopp og mopp over med tørr etterpå for å 'polere' og tørke alt av vannrester. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå